poniedziałek, 17 stycznia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościŁukasz Byśkiniewicz w Hyundaiu i20 Rally2?

Łukasz Byśkiniewicz w Hyundaiu i20 Rally2?

Hyundai i20 R5, z którego korzystał Łukasz Byśkiniewicz podczas tegorocznego sezonu RSMP został sprzedany. Kierowca TVN Turbo Rally Team opowiedział nam o planach na kolejny sezon i o ewentualnej przesiadce do najnowszej generacji i20 R5.

Łukasz Byśkiniewicz zakończył tegoroczny sezon w RSMP na czwartej pozycji w klasyfikacji generalnej. Naprawdę niewiele mu zabrakło, żeby mógł cieszyć się  z tytułu II wicemistrza, o który walczył do końca z braćmi Kotarbami startującymi Citroenem C3 R5. Łukasz wraz ze swoim pilotem, Zbigniewem Cieślarem zwieńczyli sezon startem podczas Tor Modlin Rally Show organizowanym przez Leszka Kuzaja. W głównej części rywalizacji zajęli drugie miejsce tuż za duetem Hyundai Poland Racing, czyli Jari Huttunenem i Mikko Lukką. W wieczornym Kryterium Toru Modlin, które nie było już liczone do klasyfikacji generalnej załoga TVN Turbo Rally Team także zajęła drugą pozycję.

Dla Byśkiniewicza był to już trzeci sezon w karierze spędzony za kierownicą Hyundaia i20 R5. Obsługą auto zajmował się team, który w tym sezonie zdobył Vicemistrza Polski w klasyfikacji zespołów, czyli APR Motorsport. Po trzech latach przyszła jednak pora na zmiany. Łukasz poinformował na swoim funpage’u FB, że wraz z nowym sezonem idzie nowe, bo samochód, w którym widzieliśmy go po raz ostatni w Modlinie został właśnie sprzedany. Zapytaliśmy zatem czym nas zaskoczy w przyszłym roku.

„Nadal pozostaje przy samochodzie R5 i startach w Mistrzostwach Polski. W planach jest jednak nowy model Hyundaia i20 Rally2, ale wiemy, że na razie jest problem z jego dostępnością. Rozważane są różne opcje. W garażu APR Motorsport mamy jeszcze jednego i20 R5, więc w grę wchodzą różne możliwości” – wyjaśnił nam Byśkiniewicz.

Trzymamy kciuki, żeby udało się jednak zdobyć i20 Rally2, który jest już w trakcie testów. Załogi jadące w barwach Hyundai Motorsport N w WRC 2 dopiero od połowy sezonu będą miały możliwość startowania najnowszym i20 R5. Wiadomo już, że sezon RSMP 2021 rusza dopiero w końcówce kwietnia, więc teoretycznie szanse na dostarczenie pierwszego w Polsce Hyundaia i20 Rally2 dziś wydają się całkiem spore.

Autor. Dominik Reda  Zdjęcia: Rallyart.pl

Dominik Reda
Rajdy samochodowe są jego całym życiem. Interesuje go wszystko co z nimi jest związane – ciekawostki, statystyki, historia. W Rally and Race Dominik będzie Wam przybliżał wszystko co związane jest z tą dyscypliną motorsportu.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

DARVIT 9 Walimska Zimówka 22-23.01.2022

DARVIT 9 Walimska Zimówka
DARVIT 9 Walimska Zimówka - przygotowaliśmy dla Was najważniejsze informacje dotyczące imprezy, która odbędzie się na odcinkach...

SuperOES Tor Poznań – runda 6 – wyniki i on-board

SuperOES Tor Poznańa
SuperOES na Torze Poznań kończy sezon 2021 szóstą rundą, 15 stycznia 2022. W klasyfikacji generalnej znalazło się...

Hyundai, Ford i Toyota zaprezentowały hybrydowe auta WRC Rally1

Podczas oficjalnej prezentacji w Salzburgu w futurystycznym budynku należącym do Red Bulla - Hangar 7 auta hybrydowe...

3 rotorowy silnik wankla i 11.000rpm w Peugeocie 205

Terenowy Peugeot 205 Proto z centralnie zamontowanym 3 rotorowym silnikiem wankla 20B. Kręci się do 11.000 obrotów....

Ford Puma Rally1 Hybrid – testy przed Monte Carlo

Zimowe testy Forda Pumy Rally1 Hybrid przed Rajdem Monte Carlo 2022. A poniżej część druga z nocnym...

NAJPOCZYTNIEJSZE