Nowe wyścigowe Subaru za mniej niż 100 tysięcy złotych

Fot. Subaru

Tanie ściganie to marzenie każdego amatora sportu samochodowego. Gdy ceny aut na całym świecie rosną, Subaru wciąż chce zaoferować przystępną ofertę dla osób chcących rywalizować na torze.

Japońska marka wypuściła na rynek drugą generację swojego pucharowego samochodu BRZ Cup Car Basic. To siostrzane auto dla Toyoty GR86, a oba modele od 2022 roku startują we wspólnym pucharze TOYOTA GAZOO Racing GR86/BRZ Cup.

Subaru BRZ Cup Car Basic, to – jak sama nazwa wskazuje – najprostsza możliwa wyścigówka, której najważniejszym wyróżnikiem jest niska cena. Auto posiada fabryczną klatkę bezpieczeństwa, wyścigowy fotel z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa, lotki służące chłodzeniu tylnego dyferencjału i… stalowe koła.

Choć to samochód drugiej generacji, nie ma na celu wyparcia poprzedniego modelu z wyścigów. Pod maską znajdziemy więc ten sam 2,4-litrowy silnik bokser o mocy 232 koni mechanicznych i momencie obrotowym 250 niutonometrów. Modyfikacje względem poprzedniej wersji obejmują nieco przeprojektowaną klatkę bezpieczeństwa, nową chłodnicę oleju oraz uszczelki silnika, które powinny zapewniać większą wytrzymałość w jeździe po torze.

Wyścigówka z elementami auta drogowego

Zaskakująca w nowym samochodzie jest obecność asystenta jazdy EyeSight, który w drogowych Subaru może nawet samodzielnie zahamować auto. Nie wiadomo, jaka będzie jego rola w wyścigówce, a być może będzie on po prostu wyłączony, tak jak boczne poduszki powietrzne, które nadal są w aucie, chociaż wystrzeliłyby prosto w poprzeczki klatki bezpieczeństwa. Innym zaskakującym elementem, którego producent nie pozbył się z modelu drogowego, jest zestaw do naprawy opon.

Najwyraźniej pozostawienie niepotrzebnych elementów w aucie jest tańsze niż zmiana procesu produkcyjnego specjalnie na potrzeby tej wersji. Choć BRZ Cup Car Basic 2024 jest nieco droższy od poprzednika, wciąż kosztuje około 96 tysięcy złotych – dokładnie 3 700 400 jenów. Co ciekawe, auto możemy zamówić z fabryki w jednym z siedmiu kolorów. Niestety, BRZ Cup Car Basic jest przewidziany tylko na rynek japoński.

Puchar TOYOTA GAZOO Racing GR86/BRZ Cup będzie składać się w tym roku z siedmiu rund na torach Sugo, Autopolis, Fuji, Tokachi, Okayama, Suzuka i Motegi.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.