Odświeżona Elantra TCR. Ma sprostać chińskiej konkurencji

fot. Hyundai

Hyundai Motorsport ostro inwestuje w poprawki do swoich samochodów wyczynowych. Po modernizacjach rajdowych i20 N Rally1 i Rally2, firma odświeżyła model Elantra N przeznaczony do wyścigów samochodów turystycznych TCR.

Hyundai Motorsport przedstawiło swoje najnowsze narzędzie do walki w Kumho FIA TCR World Tour, prezentując odnowioną Elantrę N TCR, która ma podbić tor. Pilotowana przez Norberta Michelisza, Mikel Azconę i Néstora Girolamiego pod szyldem BRC Hyundai N Squadra Corse, samochód jest gotowy kontynuować dziedzictwo zespołu w międzynarodowych wyścigach samochodów turystycznych, a także ma sprostać ofensywie chińskiego producenta Lynk & Co., który zdobył ubiegłoroczny tytuł w klasyfikacji zespołów poprzez swojego partnera Cyan Racing.

Elantra N TCR, zachowując swoje mistrzowskie DNA, prezentuje świeże nadwozie i żywą stylistykę zainspirowaną sukcesami rajdowymi Hyundai Motorsport. Jak stwierdził Till Wartenberg, wiceprezes Hyundai N i dywizji motorsportowej: „Maksymalne dopasowanie do gamy samochodów drogowych Hyundai zawsze było ważnym elementem wszystkich samochodów zaprojektowanych i zbudowanych przez Hyundai Motorsport”. Projekt sezonu odzwierciedla design drogowej Elantry N, wzmacniając związek pomiędzy projektami sportowymi Hyundaia a jego wysokowydajnymi samochodami klasy N.

Cyril Abiteboul, prezes i główny szef zespołu Hyundai Motorsport, podkreśla znaczenie TCR jako jedynego projektu wyścigów na torze, prezentując osiągnięcia w motorsporcie Hyundaia i wspierając jego markę N. Abiteboul stwierdza: „Poprzez sukcesy w WTCR, TCR World Tour i innych seriach na całym świecie nasz dział Customer Racing zyskał doskonałą reputację”.

Decyzja o rozszerzeniu zespołu na trzy samochody podkreśla zobowiązanie Hyundai Motorsport do dominacji, a Julien Moncet, lider projektu wyścigów torowych, potwierdza ich nieustające dążenie do doskonałości. Moncet zauważa: „Decyzja o dodaniu Néstora Girolamiego jako trzeciego samochodu Hyundai Elantra N TCR obok Norbiego i Mikela to ogromny krok w naszych wysiłkach w tym kierunku, aby rywalizować o tytuły zarówno w klasyfikacji zespołowej, jak i kierowców”.

Michelisz, Azcona i Girolami również wyrazili swoje opinie na temat oczekujących ich wyzwań. Michelisz, odnosząc się do nadchodzącego sezonu, stwierdził: „Oczekuję bardzo trudnej rywalizacji w Kumho FIA TCR World Tour w tym roku”.

Girolami, entuzjastycznie odnosząc się do perspektywy dołączenia do zespołu, mówi: „To wielka motywacja i wielkie wyzwanie do dołączenia do BRC Hyundai N Squadra Corse”.

Azcona z niecierpliwością wyczekuje rywalizacji na torze, wszystko za sprawą nowych przepisów: „Z nowymi regułami dotyczącymi wagi kompensacyjnej spodziewam się, że zobaczymy bardziej prostą rywalizację i mniej zarządzania podczas kwalifikacji”.

Podobają ci się nasze newsy? Nie przegap żadnego: obserwuj RALLY and RACE na Google News.