Zakup opon do samochodów zabytkowych jest bardziej skomplikowany od zakupu opon do obecnych modeli samochodowych. Powodem tego jest potrzeba precyzyjnego dopasowania stylu opon do naszego samochodu. Bardziej przyziemnymi aspektami, które jednak znacznie wypływają na bezpieczeństwo jazdy, jest rozmiar opon oraz ich rodzaj.
Z historycznego punktu widzenia
Wraz z rozwojem motoryzacji następował rozwój branży oponiarskiej. W latach 30 zaczęto stosować opony drutowe. Były one bezpieczniejszym rozwiązaniem, niż ich poprzedniczki opony zaczepowe. Oczywiście opony drutowe również potrzebowały obręczy. Stosowano kilka ich rodzajów: obręcze dzielone, obręcze płaskie, studniowe oraz obręcze blibendum.
Obecnie możemy dokonać podstawowego podziału opon ze względu na ich rodzaj. Możemy wyróżnić: opony diagonalne potoczne zwane „balonami” oraz opony radialne. Wielu producentów oferuje odpowiedniki opon diagonalnych w formie radialnej. Opony radialne zapewniają lepszą przyczepność auta. Jednak prawdziwi fani pozostają wierni oryginalnemu stylowi opon diagonalnych.
Należy pamiętać, że nowoczesna opona zamontowana do klasycznego samochodu wygląda dziwnie i nie autentycznie. Dla zachowani klasycznego wyglądu oldtimerów polecamy zastosowanie opon marki Heidenau lub Fulda. Przykładami mogą być opony Heidenau P29, P34 lub Fulda Carat Assuro. Sprawdź dostępność tych modeli na Tirendo.pl
Białe opony lub pasek
Mało kto wie, że początkowo całkowicie czarne opony były znacznie droższe od biało-czarnych, ponieważ stosowano do ich produkcji dodatkowy składnik czyli sadzę. W dzisiejszych czasach opony z białym paskiem symbolizują klasę, szyk i luksus. Dlatego można znaleźć wielu wielbicieli tego stylu zakładających białe obręcze tak zwane „dyplomatkami” lub domalowujących białe pasy farbą nie są to jednak trwałe sposoby dodające takiemu klasycznemu autu stylu.