Oscar Piastri pod ostrzałem. Alpine chce ogromnego odszkodowania

Oscar Piastri
Oscar Piastri

Szefowie zespołu Alpine prawdopodobnie pogodzili się już, że Oscar Piastri nie będzie jeździł ich bolidem w sezonie 2023. Francuski zespół szuka sposobu, żeby uzyskać jak największe odszkodowanie od kierowcy. Kwota jest astronomiczna.

Oscar Piastri miał zagrać pierwsze skrzypce w zespole Alpine po odejściu Fernando Alonso. 21-letni zawodnik został awansowany z roli rezerwowego kierowcy na początku sierpnia. Jednak szybko okazało się, że Australijczyk nie ma ochoty startować bolidem z Enstone. Wszystko dlatego, że podpisał wstępną umowę z McLarenem.

Zobacz: Daniel Ricciardo w tarapatach. Czy wróci do Alpine?

Władze Alpine zakomunikowały, że mają dokumenty, które świadczą o tym, że Piastri jest zobowiązany do startów w ich zespole. Niewykluczone, że dojdzie nawet do procesu sądowego, w którym będą walczyć o prawo do kierowcy. Jak donosi portal speedcafe.com, w wyniku procesu Piastri może być zmuszony do wypłacenia odszkodowania na rzecz Alpine. Chodzi o kwotę pomiędzy 15 a 25 mln dolarów.

Oscar Piastri
Oscar Piastri

Na tyle oszacowano koszty, jakie ekipa poniosła w związku ze szkoleniem Australijczyka w ciągu czterech ostatnich lat. Francuzi mają świadomość, że Piastri nie posiada takiego budżetu. Dlatego wysoka kwota może być kartą przetargową do zmiany zdania. Niewykluczone, że McLaren będzie musiał zapłacić dodatkową sumę za młodego kierowcę.

Przeczytaj koniecznie: Oscar Piastri – saga nadal trwa. Co dalej z jego karierą w F1?

Z drugiej strony, McLaren obciąży swój budżet z powodu odszkodowania dla Daniela Ricciardo. Zespół z Woking nie chce już współpracować z Australijczykiem ze względu na brak oczekiwanych rezultatów. Zanim Oscar Piastri zamelduje się w bolidzie McLarena, zespół będzie musiał wypłacić 21 mln dolarów dla Ricciardo.

Sprawę Oscara Piastriego komplikuje fakt, że 21-latek posiada ważny kontrakt z akademią Alpine, która przewiduje jego awans do roli etatowego kierowcy. Okazuje się, że nie jest to dokument, który będzie traktowany jako porozumienie kierowcy z zespołem F1. W ten sposób nie podlega jurysdykcji specjalnej komórki zajmującej się kwestiami umów w F1.