Pierwsze, oficjalne zwycięstwo Renault Clio Rally3

Clio
fot. Mattéo Chatillon Driver - oficjalny profil Facebook

Francuzi mają dziś powody do świętowania! Matteo Chatillon i Maxence Cornuau wygrali 32. edycję Rallye National de la Vienne, zapewniając Renault historyczny, premierowy triumf najnowszej konstrukcji Clio Rally3. Czteronapędowa maszyna zdeklasowała znacznie potężniejsze rajdówki z królewskiej kategorii R5/Rally2.

32. Rallye National de la Vienne, stanowiący jedną z rund France Cup 2024, padło łupem juniorów Renault – Matteo Chatillona i Maxence’a Cornuau’a. Po ośmiu próbach o długości ponad stu dwudziestu kilometrów Francuzi „zaparkowali” na najwyższym stopniu podium, wygrywając „generalkę” imprezy. Drugie miejsce zajęli De Sousa/Chauffray w Citroenie C3 Rally2, zaś asfaltowy brąz zgarnęli Philippe i Alexandra Rageau w Skodzie Fabii R5. Triumf Matteo i Maxence’a jest… pierwszą, oficjalną wiktorią Clio Rally3 w klasyfikacji generalnej. Możemy zatem zaryzykować stwierdzenie, iż juniorzy zespołu Renault przeszli do historii!

Zobacz teżPZM: „Naszym postulatem nie było wprowadzanie „monopolu”

Dla Matteo Chatillona i Maxence’a Cornuau’a był to dopiero drugi, oficjalny start w sezonie 2024. Wcześniej mistrzowie juniorskich kategorii Clio Trophy France Gravel pojawili się na odcinkach specjalnych WRC 92. Rajdu Monte-Carlo. Francuzi zajęli świetne, drugie miejsce wśród załóg dysponujących czteronapędową maszynerią Rally3. Chatillon/Cornuau zwolnili fotel lidera na ostatniej próbie sportowej, przegrywając z Czechem, Janem Cernym. Matteo i Maxence nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa, zobaczymy ich na starcie w Chorwacji.

Clio Rally3 – vive la France!

Renault zaprezentowało światu konstrukcję Clio Rally3 na początku zeszłego roku. Owoc współpracy inżynierów z Viry-Chatillon, Enstone oraz Dieppe uzupełnił wyczynową gamę modelową francuskiej marki, dołączając do przednionapędowych Clio Rally5 i Rally4. Za bazę do budowy jadowitego „czterobuta” posłużyło „cywilne” Clio R.S. Line. Pod maską rajdówki pracuje czterocylindrowa, szesnastozaworowa jednostka TCe o pojemności 1,3 litra. Moc i moment obrotowy wynoszą odpowiednio 260 KM oraz 415 Nm. Sekwencyjną, pięciobiegową skrzynię biegów dostarczył koncern SADEV, za aerodynamikę odpowiada wyścigowa stajnia Alpine F1 Team, zaś w kwestii zawieszenia postawiono na rozwiązania BOS Suspension. Renault zachęca zawodników do korzystania z opon koncernu Michelin, wsparcie rodzimych produktów potwierdza również oficjalna kooperacja z marką Castrol. Jak na razie wiadomo, iż za stery Clio Rally3 wsiądzie jeden kierowca z Polski. Przesiadkę do Renault potwierdzili już wicemistrzowie „ośki” – Hubert Kowalczyk i Jarosław Hryniuk.

Wyniki 32. Rallye National de la Vienne znajdziecie oczywiście na stronie ewrc-results.com. Po więcej emocji z europejskich odcinków specjalnych zapraszamy Was na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!