Rajd Japonii: deszczowy pogrom na „Isegami’s Tunnel”

Japonii
fot. WRC - oficjalny profil Facebook

Ulewny, wręcz monsunowy deszcz, śliski asfalt i parujące szyby… To krajobraz pierwszych, piątkowych oesów Forum8 Rajdu Japonii. Próbę „Isegami’s Tunnel” pokonało ledwie pięć duetów, z gry odpadli już Daniel Sordo i Adrien Fourmaux. Ogromnego pecha miał znajdujący się w świetnej dyspozycji Takamoto Katsuta.

„Docelową” rywalizację w kraju kwitnącej wiśni otworzył oes „Isegami’s Tunnel” – próba owiana złą sławą wśród polskich kibiców po zeszłorocznej, bolesnej kraksie zespołu Orlen Team. Przeszło dwudziestokilometrowy sprawdzian okazał się istną, motorsportową drogą krzyżową. Ulewny deszcz, śliski asfalt i liście sprawiały kłopoty praktycznie każdej ekipie. Niestety nie wszyscy zawodnicy przecięli metę lotną, sędziowie wywiesili czerwoną flagę.

OS2 pokonał Daniego Sordo pilotowanego przez Candido Carrerę oraz Adriena Fourmauxa, który powrócił za kierownicę Pumy Rally1 po dłuższej, zespołowej „degradacji” do WRC2. Reprezentanci Hyundai Motorsport i M-Sportu wypadli z trasy w tym samym miejscu, na jedenastym kilometrze. W feralnym zakręcie rozegrał się także dramat Takamoto Katsuty. Sympatyczny Japończyk wyszedł z opresji, lecz uszkodził systemy chłodzenia swojego GR Yarisa. „Taka” próbował naprawić usterkę i wrócił do walki, ale maszyna wyraźnie straciła „pazura”. Wielka szkoda, gdyż zawodnik Gazoo Racing wykręcał niesamowite międzyczasy. Na pierwszych punktach pomiaru zostawił czołówkę w tyle na przeszło trzynaście sekund!

Zobacz też: Co musi się stać, aby „Kajto” i Maciej wygrali grupę WRC2 Challenger?

Po OS2 liderami Rajdu Japonii są Elfyn Evans i Scott Martin. Drugie miejsce piastują Ogier oraz Landais, a „pudło” uzupełnia Thierry Neuville prowadzony przez Martijna Wydaeghe. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak oraz Daniel Chwist i Kamil Heller nie pokonali całej próby w tempie wyścigowym. Zadecydowano o odwołaniu oesu dla kategorii WRC2 i WRC2 Challenger. Załogi dysponujące maszynerią R5/Rally2 zaliczyły „wolne przejazdy”.

Wygląda na to, iż na kolejnych oesach będzie jeszcze trudniej… Wszyscy zawodnicy grupy Rally1 mają ogromne problemy z parującymi szybami i praktycznie zerową widocznością.

Królestwo za podgrzewanie szyby!

Dostosowując oficjalny harmonogram Rajdu Japonii do polskiej strefy czasowej, piątkowy etap finałowej rundy Mistrzostw Świata zawierać będzie sześć prób sportowych. Zaraz po północy rozpocznie się oes „Inabu Dam”, batalię zwieńczy kolejny przejazd superoesu na Stadionie Toyoty (11:35). Pozostaje nam trzymać kciuki za obie, biało-czerwone drużyny. My zaś parzymy następną porcję yerba mate i szykujemy kawę. Czeka nas… długa noc!

Korzystając z okazji, zachęcamy Was do sprawdzenia oferty Motowizji. Po raz pierwszy w historii batalia na odcinkach Rajdowych Mistrzostw Świata i Rajdowych Mistrzostw Europy trafia na antenę rodzimej stacji telewizyjnej. Motowizja pokaże wszystkie oesy WRC i ERC 2023 – na żywo, z komentarzem ekspertów i zaproszonych do studia gości. Poza relacjami live na kanale znajdziecie także szczegółowe zapowiedzi rajdów, podsumowanie każdego z etapów, czy wywiady z zawodnikami. Po wszystkie szczegóły zapraszamy na motowizja.pl.

Klasyfikację Forum8 Rajdu Japonii znajdziecie na oficjalnej stronie czempionatu WRC. Po więcej wiadomości z oesów Rajdowych Mistrzostw Świata zapraszamy na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!