sobota, 9 grudnia, 2023
42 numer w sklepie online, dostawa GRATIS
Strona głównaNA TOPIESamochody Rally1 będą obowiązkowo głośniejsze. Chodzi o bezpieczeństwo

Samochody Rally1 będą obowiązkowo głośniejsze. Chodzi o bezpieczeństwo

Samochody Rally1 otrzymają specjalny moduł dźwiękowy. Będzie generować hałas w trybie elektrycznym przy prędkościach poniżej 30 km/h. Chodzi o kwestie bezpieczeństwa.

Samochody Rally1 wyposażone w technologię hybrydową pojawiły się w WRC na początku sezonu 2022, wraz z wprowadzeniem nowego regulaminu. Pod maską pracuje silnik elektryczny o mocy 100 kW, dostarczany przez zewnętrznego partnera – firmę Compact Dynamics. Dzięki temu łączna moc układu hybrydowego w samochodzie rajdowym wynosi ponad 500 KM.

Zobacz: Best of WRC 2022 – esencja akcji [wideo]

Jedną z kluczowych funkcjonalności samochodu Rally1 w nowej specyfikacji jest możliwość poruszania się wyłącznie w trybie EV. Podczas każdej rundy WRC wprowadzono strefy HEV (dla pojazdów hybrydowych z napędem elektrycznym), w których pojazdy nie mogą się przemieszczać z włączonym silnikiem spalinowym. Jednym z takich obszarów jest park serwisowy.

FIA zaktualizowała w tym tygodniu regulamin techniczny Rally1. Od 1 maja każda rajdówka Toyoty, Hyundaia i Forda będzie obowiązkowo wyposażona w moduł dźwiękowy. Zgodnie z nadchodzącymi przepisami, Rajd Portugalii (11-14 maja) będzie pierwszą imprezą, na której będą obowiązywać nowe zasady.

Przeczytaj koniecznie: Sébastien Ogier testy przed Monte Carlo 2023 [wideo]

Zgodnie z przepisami, moduł dźwiękowy musi wytwarzać dźwięk o natężeniu co najmniej 80 dB na otwartej przestrzeni w odległości 2 m od przodu i tyłu pojazdu, a także na wysokości 1 m od poziomu gruntu. Moduł aktywuje się podczas jazdy w trybie elektrycznym – EV (w tym na biegu wstecznym), jeśli prędkość pojazdu nie przekracza 30 km/h.

Więcej informacji ze świata motorsportu znajdziesz na stronie głównej rallyandrace.pl

Zmianę w przepisach omówiono podczas piątkowej Światowej Rady Sportów Motorowych. Już we wtorek zostanie opublikowana w regulaminie. FIA nie wyjaśnia, dlaczego zdecydowała się na wprowadzenie przepisu dotyczącego modułu dźwiękowego. Przyczyna tkwi najprawdopodobniej w kwestiach związanych z bezpieczeństwem.

Jędrzej Stoner
Jędrzej Stonerhttps://rallyandrace.pl/author/bboner/
Redaktor. Lubi wysokie obroty, sztywne zawieszenia, krótkie przełożenia, kosmiczne przyspieszenia.

NOWOŚCI

Duda kontra Szafrański – wygrywa Mitsubishi Lancer Grzegorza Dudy

Duda kontra Szafranski - evo subaru
5 sezon programu telewizyjnego Duda kontra Szafrański wygrywa Grzegorz Duda ze swoim Mitsubishi "Evo". Fakt ten wspominamy,...

Para na Florydzie wzięła ślub… w myjni samochodowej

Na łamach internetowego wydania RALLY and RACE pisaliśmy już o kilku nietypowych ślubach. Po ceremonii na torze...

Zagórscy przesiadają się do Porsche

Mistrzowie Polski Endurance w klasie D4 3500 przeniosą się w sezonie 2024 do wyższej kategorii. Tomasz i...

Game of Karts – Mario Kart naszych czasów!

Game
Co Wy na to, aby zagrać w... "prawdziwe'' Mario Kart? W grę, w której będziecie bawić się...

Elfyn Evans kontuzjowany: spadł z roweru

Drugi kierowca Rajdowych Mistrzostw Świata WRC w sezonie 2023 Elfyn Evans nie odbierze pucharu za swoje osiągnięcia....

NAJPOCZYTNIEJSZE