Sezon monomarek wystartował. Polacy na podium

Rotax CEE vBonus Cup

Polscy kierowcy mocno zaznaczyli swoją obecność w dwóch otwierających sezon imprezach monomarkowych. Zarówno Rokkersi, jak i zawodnicy ścigający się w Rotax Max Challenge rywalizowali we Włoszech.

Polacy tłumnie stawili się na dwóch międzynarodowych imprezach na torach we Włoszech. W Jesolo odbył się Bonus Cup CEE Rotax Max Challenge, a w Lonato impreza Rok Cup Winter Trophy, w których polscy kierowcy odegrali kluczowe role.

W Lonato na podium stanęli Antoni Kosiba (Junior Rok, 2. miejsce), Franciszek Lassota (Senior, 3. miejsce) oraz Bartosz Grzywacz (Super Rok, 2. miejsce). Z kolei w Jesolo podium zaliczyli Dawid Maślakiewicz (DD2 Max, 3. miejsce), Kiryll Biryuk (DD2 Masters, 2. miejsce) oraz Jan Woźniak (Micro, 2. miejsce).

Zawody Rok Winter Trophy otworzyły sezon dla Rokkersów. W Lonato wystartowało 204 zawodników z całej Europy, w tym aż 45 z Polski, co powoduje, że włoską imprezę śmiało możemy nazwać włosko-polską. Nieco więcej niż połowę mniej, bo 21 zawodników z Polski, wystartowało w zawodach bonusowych Rotax CEE.

W Lonato w kategorii Mini Rok znakomitą robotę wykonał Kacper Kluk (TGR), który co prawda nie stanął na podium zawodów, ale w finale przesunął się o 14 pozycji do przodu i zanotował 7. miejsce. 11. był Mikołaj Gawlikowski (Bambini), 16. Jan Gardzielik (TGR), 19. Jan Chojnacki (Bambini), 23. Aleksander Pelikański (Parolin), 25. Dawid Tyndel (Parolin), 26. Dominik Wójcik (Bambini) oraz 32. Stanisław Grabowski (Bambini).

Wśród juniorów na podium uplasował się Antoni Kosiba (AMO), który zajął drugie miejsce. Pierwszą dziesiątkę stawki zamknął Marek Piórkowski (priv), a na kolejnych miejscach uplasowali się Oskar Hildebrański (Jastrzębski, P12), Natan Rybczyński (Bambini, P15), Mateusz Wal (Parolin, P16), Oliwier Chłopek (DD Motorsport, P19), Julia Angelard (Jastrzębski, P24), Ksawery Dudkowski (MG Racing, P25), Oskar Gałan (MG Racing, P26), Miłosz Smuk (Parolin, P27), Jan Michałeczko (MG Racing, P28), Tomasz Cichoracki (Bambini, P34).

W finale kategorii seniorskiej wystartowało dziewięciu Polaków. Najlepszy wynik uzyskał Franciszek Lassota (Parolin), który minął metę na trzeciej pozycji. Pozostali polscy zawodnicy zajmowali nastepujące pozycje: P7 Colin Ważny (DD Motorsport), P9 Franciszek Czapla (AMO), P18 Piotr Protasiewicz (DD Motorsport), P20 Franciszek Cegielski (KRZ), P25 Piotr Orzechowski (AMO), P27 Aleksander Ruta (Pantano Poland), P33 Antoni Makuch (BirelART Poland), P35 Maksymilian Rafalik (KRZ Motorsport).

Jedynym przedstawicielem Polski w kategorii Super Rok był Bartosz Grzywacz, który stanął na podium zawodów. Do finału polski kierowca wystartował z pole posiotion, ale po walce w trakcie 18 okrążeń stracił pozycję lidera na ostatnim kółku.

W kategorii Shifter Rok wystartowało dwóch Polaków. Adrian Łabuda (Zanchi Motorsport) na mecie finału zameldował się na 18. pozycji, z kolei Michał Bartoszuk (KGT) nie ukończył wyścigu.

Pozostali polscy kierowcy: Ewa Banach, Alicja Olesińska (obie BirelART Poland), Kacper Bonder (Parolin Poland) nie zakwalifikowali się do wyścigu finałowego seniorów. Dużą grupę kierowców, którzy zakończyli swój udział na kwalifikacjach byli również juniorzy. W finale nie pojechali Marcin Dokucki (P37, BM Racing), Amelia Wysomirska (P38, KRZ), Mikołaj Kornijczuk (P39, prv), Michał Czyżewicz (P40, Jastrzębski), Borys Błaszczyk (P41, DD), Leon Lenartowicz (P42, KLM), Alan Jakóbiak (P49, KLM), Marek Lipkowski (P51, KRT), Wincent Lewicki (P54, BM Racing). W kategorii Mini Rok finału nie osiągnął Ernest Molenda (TGR).

W oddalonym o 200 km na wschód od Lonato Jesolo rywalizowali kierowcy Rotax. Bonusowa runda CEE Rotax Max Challenge zgromadziła na starcie 169 kierowców, w tym 21 zawodników z Polski.

W kategorii Micro Max podium zaliczył wspomniany wcześniej Jan Woźniak (prv), który uplasował się na drugim miejscu. W tej kategorii wystartowali również Radosław Czernicki (KRK) P10, Maksymilian Raczkowski (KRK) P11 oraz Filip Babiarz (Ernst) P18.

Wśród miniaków najwyższą pozycję zajął Aleksander Raczkowski (KRK), który uplasował się na P13. Kolejne pozycje zajmowali P18 Oliwier Wróbel (Bambini), P21 Vincent Zajarczyk (Blue Racing), P22 Jan Wójtowicz (Bambini), P23 Tadeusz Fusiara (Ernst Racing).

W kategorii juniorskiej o włos od podium uplasował się Jan Stencel (Ernst), który zajął 4. miejsce. Kolejni polscy zawodnicy zostali sklasyfikowani na P5 Franciszek Sulima (Bambini), P6 Patryk Michalik (JR), P16 Aleksander Rogowski (KRK), P39. Szymon Majewski (JR), P41 Tymon Trynka (JR).

Najwyżej sklasyfikowanym seniorem w rywalizacji Senior Max był Karol Kamiński (46Team), który zajął 17. pozycję. Victor Wojtan (JR) zajął 38. miejsce, a Phillip Haeber (JR Racing) 46.

Sukcesem zakończył się start w Jesolo dwóch kierowców DD2. Wśród zawodników DD2 Max Dawid Maślakiewicz (46Team) zajął trzecie miejsce, a w klasyfikacji kierowców DD2 Masters Ukrainiec Kiryll Biryuk (46Team) jadący od wielu lat z polską licencją zajął drugą pozycję. Skład mastersów uzupełnił Kamil Karczmarczyk (46Team).

fot. Jakub Rovny/race.sk