Tarmac Masters 4. TEC2000 Rally – zapowiedź, harmonogram, mapy

Tarmac
fot. Tarmac Masters - oficjalny profil Facebook

Wracamy na oesy Tarmac Masters oraz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Dolnego Śląska! Przed nami druga runda sezonu – 4. TEC2000 Rally Jawor. Jak zawsze, listy zgłoszeniowe asfaltowego czempionatu pękają w szwach. I choć tym razem nie będzie nam dane podziwiać w walce maszynerii R5 i Rally2, to o sportowe emocje możemy być spokojni… Przed nami zacięta, rajdowa batalia!

Zostawiamy za sobą chłodną, deszczową aurę 7. Tech-Mol Rally. Czas skorzystać z uroków rozkwitającej wiosny, zażyć trochę Słońca i… stanąć do walki na oesach 4. TEC2000 Rally! Już w najbliższy weekend rozegrana zostanie kolejna runda czempionatu Tarmac Masters, który w tym sezonie kształtuje też tabelę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Dolnego Śląska. Areną walk staną się kręte, wąskie trasy gminy Bolków, Paszowice i Męcinka, zaś gospodarzem serwisu, podobnie jak w zeszłym roku, będzie jaworska fabryka Mercedesa. Swój udział potwierdziło przeszło dziewięćdziesiąt załóg, które zawalczą ze sobą w ramach RO i SKJS. Gotowi na rywalizację? Zapnijcie pasy, bo czeka nas zacięta, asfaltowa batalia!

Po dolnośląską koronę

Do rywalizacji w Tarmac Masters 4. TEC2000 Rally zgłosiło się blisko sto drużyn. Niestety, tym razem na dolnośląskich asfaltach zabraknie najmocniejszych maszyn kategorii Rally2 oraz śmiałków reprezentujących królewską klasę PRO. Tym samym faworytami do triumfu w „generalce” zostały załogi zgłoszone w grupie PRO1. O punkty zawalczy siedem duetów.

Na trasie zobaczymy dwie Fiesty Rally3 (Matulka/Martynek, oraz Król/Olejniczak). Honoru Subaru bronić będą Arkadiusz Bałdyga i Damian Trzonkowski, Paweł Pisz wraz z Radkiem Mroczkowskim i familijna ekipa Skrądź Rally Team. Z nie lada zaciekawieniem spoglądać będziemy na jazdę Arka Tyca, który na swój prawy fotel zaprosił Marka Kozdronia. Pewne niewyrównane rachunki ma także Patryk Grodzki pilotowany przez Mateusza Adamskiego. Po niepowodzeniu na Tech-Molu zawodnik Seal Rally Team będzie chciał nadrobić stracone punkty. I choć tylnonapędowe BMW E87 odbiega od „czterobutów”, Patryk nie złoży broni!

Faktem jest, że najbardziej zacięta batalia zapowiada się w klasie PRO2s. Zaakceptowano bowiem zgłoszenia aż czternastu załóg. Z drugiej jednak strony, dość ponuro wygląda lista klasy historycznej (raptem dwie załogi) czy grupy Rally4 (wyłącznie trzy „ośki” na listach).

Do walki w ramach SKJS zgłosiło się ponad czterdzieści zespołów. Czołową kategorię TM1 zdominowały japońskie konstrukcje Subaru. Z sześciu duetów zaledwie jeden dysponować będzie poczciwym Lancerem Evo. Ozdobą rajdu i bardzo łakomym kąskiem dla fotografów stanie się maszyna Mateusza Maja, oklejona w kultowym już malowaniu Stomilu Olsztyn. Wydaje się, iż sporo wrażeń dostarczy nam ściganie w klasach C2 Cup i TM4. Swój udział potwierdziło wielu „starych wyjadaczy”, którzy jak nikt znają się na dostarczaniu emocji!

 

Walka w trzech gminach

Zgodnie z obowiązującymi regulaminami, organizator przygotował trasę o długości około pięćdziesięciu kilometrów dla RO oraz dwudziestu pięciu dla SKJS. Tradycyjnie, stawka 4. TEC2000 Rally Jawor zmierzy się z dwoma, pokonywanymi trzykrotnie oesami, które tym razem wytyczono po drogach gminy Bolków, Paszowice oraz Męcinka. Rywalizację otworzy absolutna świeżynka – OS „Pogwizdów”. Ponad dekadę temu fragmenty odcinka stanowiły jeden ze sprawdzianów w Rajdowych Mistrzostwach Polski. Po szybkim, szerokim starcie droga robi się znacznie węższa i bardziej kręta… Szybkie, łatwe łuki mieszają się z dość zdradliwymi wirażami otoczonymi lokalną roślinnością. Drugim sprawdzianem jest dobrze znana „Męcinka”, z której włodarze Tarmaca korzystali już wielokrotnie. Zdecydowano się jednak nieco wydłużyć próbę, dając więcej przyjemności ze wspinaczki do wsi Pomocne.

Podsumowując, imprezę otworzy ceremonia startowa, zaplanowana na sobotę, 13 maja. Analogicznie do poprzednich odsłon czempionatu Tarmac Masters, załogi przejadą przez rampę zlokalizowaną na jaworskiej starówce. Wieczorem zawodnicy wrócą do bazy rajdu, usytuowanej na parkingu fabryki Mercedesa. Jeśli nie dojdzie do nieoczekiwanych zmian, zwycięzców drugiej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Dolnego Śląska 2023 poznamy w niedzielę 14 maja, około godziny 17:00. Na koniec zawodnicy znowu spotkają się na rynku, gdzie włodarze turnieju wręczą pamiątkowe medale dla najlepszych duetów.

Tarmac
fot. Tarmac Masters – oficjalny profil Facebook

Harmonogram 4. TEC2000 Rally (RO):

– PKC 0 – 8:20
– OS1 „Pogwizdów” – 8:53
– OS2 „Męcinka” – 9:46
– Serwis A (30 minut)
– OS3 „Pogwizdów” – 11:49
– OS4 „Męcinka” – 12:42
– Serwis B (30 minut)
– OS5 „Pogwizdów” – 14:45
– OS6 „Męcinka” – 15:38

Przydatne linki:

Mapa rajdu wraz z pinezkami do konkretnych lokacji – link
Onboard odcinka „Pogwizdów” – link
Onboard odcinka „Męcinka” – link
Ramowy regulamin Tarmac Masters 2023 – link
Regulamin uzupełniający RO – link
Regulamin uzupełniający SKJS – link
Aplikacja Rally Control – link

Komplet informacji o 4. TEC200 Rally znajdziecie naturalnie na stronie organizatora. Po więcej rajdowych emocji i wiadomości z oesów Tarmaca zapraszamy na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy więc do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!