czwartek, 30 marca, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościZabrakło 1 cm do zwycięstwa Dubaia

Zabrakło 1 cm do zwycięstwa Dubaia

Dolnośląskie rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, na długo zostaną w pamięci zawodników 4Turbo, a zwłaszcza u Dubaia, który podczas sobotniego wyścigu przegrał z Waldemarem Kluzą zwycięstwo o 1 cm trasy, czyli o 0,036 tysięcznych sekundy.

Do rywalizacji na bardzo technicznym odcinku Dolnośląskiej trasy z Siennej do Przełęczy Puchaczówka w okolicy Czarnej Góry stanęło 47 zawodników. Kierowcy 4Turbo w składzie Boczek, Dubai oraz Mateusz Gołek, w ubiegłym roku zaliczyli swój debiut w GSMP właśnie na tej trasie i w tym roku pokazali, że są w stanie powalczyć o najwyższe lokaty.

Najlepszym bilansem po zawodach GSMP Sienna 2014 pochwalić się może Mateusz Gołek, który w 11 rundzie znalazł się na 2 miejscu w grupie N oraz na wysokim 4 miejscem tuż za podium klasyfikacji generalnej. Niedziela, okazała się największym sukcesem Mateusza w tym sezonie wyścigów górskich. Po raz pierwszy udało mu się zwyciężyć w rywalizacji z Marcinem Słobodzianem i wygrać grupę N i powtórzyć wynik w generalce z soboty, czyli pojawić się na 4 miejscu inkasując 10 punktów do rocznej klasyfikacji.

Dubai na trasie z Siennej do Przełęczy Puchaczówka po raz kolejny udowodnił, że w tym roku będzie liczył się w walce o tytuł Mistrza Polski, dwukrotnie stając na drugim stopniu podium w klasyfikacji generalnej zawodów.

W ubiegłym roku jako samochód organizatora „0”, Boczek mógł po raz pierwszy stanąć jako zawodnik do rywalizacji na 2770 metrowym odcinku. Sobota to 4 miejsce w klasie E1+2000, czyli najlepszy wynik w tym sezonie kierowcy 4Turbo. Podczas niedzielnej deszczowej rundy, która pożegnała zawodników gradem, Boczek popisał się 5 miejscem w E1+2000.

Po 12 rundach najwyżej sklasyfikowany z zawodników 4Turbo jest Dubai, który objął prowadzenie w klasyfikacji rocznej cyklu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Tuż za nim znajduje się ze stratą 4 punktów Tomasz Nagórski.

Mateusz Gołek awansował w grupie N na drugie miejsce i przed Korczyną i Magurą ostrzy już sobie pazur na tytuł Wicemistrza Polski w N-ce.

Boczek z wyścigu na wyścig punktuje coraz wyżej zbierając doświadczenie na trasach GSMP, które ma z pewnością zaprocentować w sezonie 2015. Obecnie zajmuje on 15 miejsce w grupie E1, na cztery rundy przed końcem sezonu.

Boczek: Bardzo udany wyścig. Podczas sobotniej rywalizacji miałem małą awarię, ale dzięki mechanikom 4Turbo, którzy w tym sezonie nie raz udowadniali, że są wstanie zrobić wszystko mogłem przystąpić do drugiego treningu i wyścigów 11 rundy. Z przejazdu na przejazd było coraz lepiej, jechałem pewniej i szybciej. Ostatecznie sobota to 4 miejsce w E1+2000, czyli najlepszy tegoroczny wynik. Niedzielę, jak przystało na GSMP w tym roku pojechaliśmy po mokrym. Podczas 12 rundy udało mi się uzyskać 5 wynik w klasie, z czego jestem bardzo zadowolony Jadąc kolejny raz w tym roku w deszczu miałem już dużo pewności, chociaż nawierzchnia na Siennej była bardzo śliska i dziurawa. Do dolnego odcinka trasy mam wielki respekt. To miejsce, które studzi zapędy drzewami i betonowymi barierami. Tu trzeba zacisnąć żeby i naciskać gaz. Teraz przed nami Korczyna, na której pojawią się szybkie auta. Chcę pojechać ten wyścig na 100%, tak aby na Magurze świętować zakończony pierwszy sezon GSMP.

Dubai: Trochę mi żal pierwszego dnia rywalizacji. Zwycięstwo przeszło mi koło nosa o 0,036 sekundy, czyli jak obliczyliśmy o 1 cm trasy. Ale i tak cieszę się z dwóch drugich miejsc, które dały mi prowadzenie w cyklu GSMP na cztery rundy przed zakończeniem cyklu. W Siennej jeździło mi się bardzo dobrze, ale czasy nie były rewelacyjne. W niedzielę, na mokrej nawierzchni która przesychała zaryzykowaliśmy i  założyliśmy slika. Droga miejscami była jeszcze mokra i taka taktyka nie dała rezultatu. W tej sytuacji mogłem zapomnieć o zwycięstwie. Pozostało mi rywalizować o drugie miejsce, które utrzymałem i wywiozłem z dolnego śląska 30 punktów. Teraz rywalizacja przenosi się na Podkarpacie i do Małopolski. Przed nami Korczyna i Magura, które rozstrzygną tegoroczne zmagania. Będę jechał o wszystko, czyli o tytuł mistrzowski. W Korczynie ma pojawić się Andrzej Szepieniec i Rafał Grzesiński oraz Tomek Nagórski, więc walka będzie naprawdę emocjonująca. Piotrek Soja rekordzista tej trasy również będzie bardzo groźny i będzie chciał utrzymać rekord w swoich rękach. Już teraz przed zakończeniem sezonu otrzymałem zaproszenie na wyścig FIA Hill Climb Masters w Luxemburgu. Wstępnie wyraziłem chęć uczestnictwa, niestety trasa na jakiej mamy walczyć jest bardzo krótka i to mnie bardzo mocno zastanawia. Mało jazdy, za to wydarzenie z pewnością wyjątkowe. To mój pierwszy sezon w wyścigach więc najpierw skupię się na dokończeniu sezonu.

Mateusz Gołek: To był najlepszy weekend tego sezonu. Sobota to drugie miejsce tuż za nowo upieczonym Mistrzem Polski grupy N, Marcinem Słobodzianem, któremu chciałem serdecznie pogratulować. W niedzielę po raz pierwszy w karierze wywalczyłem pierwsze miejsce i poczułem smak zwycięstwa. Podczas 12 rundy liczyła się bardzo spokojna jazda i dobre ustawienie zawieszenia, które dzięki specjaliście z ekipy 4Turbo sprawiło, że wszystko poskładało się we wspaniały wynik. Szkoda, że Dubajowi zabrakło tak mało do pierwszego tegorocznego zwycięstwa, ale w Korczynie będzie mógł rozwinąć skrzydła na szybkiej trasie. Cały weekend był bardzo owocny. Sobota z drugim miejscem i wysokim 4 w generalce pokazała, że mogę walczyć o najwyższe lokaty. Niedziela na mokrym niczym mnie nie zaskoczyła i tylko poprawiłem rezultat, a w generalce ponownie byłem 4. Teraz walczę o tytuł Wicemistrza Polski. Dziękuję wspaniałym kibicom, którzy dopingowali nas an trasie w Siennej. Dziękuję ekipie 4Turbo za perfekcyjne przygotowanie auta. Dziękuję Sponsorom: Finish-A, Flexin, ESBE, Synkro, BLOKK, Karton-pak i Thermo-pak. Dziękuję również firmie Motointegrator z grupy Inter Cars, oraz portalowi www.wyscigigorskie.pl.

inf. pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

40. numer magazynu Rally and Race – start preorderu

Rally
Wielkimi krokami zbliża się premiera 40. numeru magazynu Rally and Race. Już wkrótce w Wasze ręce oddamy...

Zbigniew Staniszewski przed pierwszym startem sezonu 2023 w rallycrossie

Olsztyński kierowca Zbigniew Staniszewski rozpocznie w najbliższy weekend nowy sezon startów na rallycrossowych torach. Kiedy po siedemnastu...

Robert Kubica odwołuje przyjazd na Poznań Motor Show

Niestety... Roberta Kubica ostatecznie nie pojawi się na Poznań Motor Show 2023. Podopieczny Orlen Team odwołał swoją...

Jacek Pydys: „Nordschleife? Tu zostawiłem swoje serce”

Pydys
Jacek Pydys trafił na Nurbugring zupełnym przypadkiem. A poznając jego historię można chyba zaryzykować stwierdzenie, że zakochał...

Wypadek Audi na S8 – ścigały ją demony

Wypadek Audi na S8 - ścigały ją demony
Ścigały ją demony. Tak wytłumaczyła się kierująca Audi, która podróż momentami nawet 200 km/h zakończyła na barierkach...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here