Szybko, szybciej, Biała Podlaska

14 maja na terenie byłego lotniska wojskowego w Białej Podlaskiej odbyła się II runda cyklu Miata miniChallenge. W ramach tego wydarzenia został wyłoniony najlepszy zawodnik, który dzięki programowi Friends of MX-5 będzie reprezentował Polskęw międzynarodowych zmaganiach roadsterów.

Clipboard01

Podobnie jak w trakcie pierwszej rundy – która odbyła się 9 kwietnia na terenie Moto Parku Ułęż – i tym razem było chłodno, wietrznie i mokro. Jednak ogrom obiektu byłego lotniska pozwolił na rozstawienie trasy o wiele dłuższej, co przełożyło się, mimo niesprzyjającej pogody, na prędkość pokonywania zarówno prostych odcinków, jak i zakrętów.

 

Zależało nam na wprowadzeniu pewnej różnorodności do cyklu. Po technicznym i ciasnym Ułężu, chcieliśmy zaskoczyć zawodników długimi prostymi i szerokimi zakrętami. Mazda MX-5 nie jest najszybszym samochodem na świecie, ale pędzenie po torze 150 km/h bez dachu sprawia niemałą frajdę chyba każdemu – przyznał Karol Malinowski, współorganizator i pomysłodawca cyklu Miata miniChallenge. Wydaje mi się, że cel udało się osiągnąć. Ludzie skarżyli się na temperaturę, pogodę, ale nie na trasę, czy prędkości na niej osiągane.

Clipboard02

Ponownie równolegle do cyklu Miata miniChallenge, odbyło się szkolenie w zakresie doskonalenia techniki jazdy zwane MmC Rookie. Na oddzielnym torze początkujący zawodnicy pod okiem doświadczonych instruktorów mieli okazję udoskonalić swoje umiejętności w zakresie optymalnego i bezpiecznego pokonywania zakrętów ze zmiennąnawierzchnią. Dodatkowo prowadzący szkolenie MmC Rookie zorganizowałżółtodziobom test łosia, w ramach którego kierowca w ostatniej chwili otrzymywał informację z której strony ma wyminąć daną przeszkodę i jak zapanować nad autem, by po wyminięciu obiektu, wrócić na wcześniejszy tor jazdy.

 

Same zawody rozpoczęły się chwilę przed 11:00. Standardowo najpierw wszyscy zawodnicy pokonali okrążenie zapoznawcze, po czym zostali podzieleni na dwie grupy. Jazdy treningowe, w ramach których zawodnikom towarzyszyli profesjonalni instruktorzy, trwałponad 2 godziny. Po przerwie obiadowej uczestnicy przystąpili do przejazdów mierzonych.

Clipboard03

Przez cały czas trwania II rundy pogoda była bardzo zmienna. Wypuszczaliśmy zawodników w okularach słonecznych, a ci wracali mokrym samochodem, bo okazało się, że na drugiej części lotniska jest urwanie chmuryśmieje się Karol Malinowski. Całe szczęście w trakcie czasów mierzonych, pogoda już się uspokoiła i nawierzchnia zaczęła przesychać.

 

Tym razem najszybszych zawodników I i II rundy czekało jeszcze jedno wyzwanie. Mazda przygotowała zaproszenie dla najlepszego z najlepszych, by ten reprezentował nasz kraj w lipcu w Barcelonie w ramach europejskich eliminacji MX-5 Cup, których finał odbędzie sięna legendarnym torze Mazda Laguna Seca w Kalifornii.

Clipboard04

Większość z nas kupiła ten uroczy japoński roadster, by delektować się wiatrem we włosach i słońcem na twarzy. Jednak to maleństwo potrafi zaskoczyć. Jest wyjątkowo lekkie, zwrotne i doskonale trzyma się drogi, nawet na bardzo ostrych łukach. Dlatego też chyba każdy z nas - wcześniej czy później – będzie miał ochotę trochę tym samochodem poszaleć. Właśnie tak powstał cykl Miata miniChallenge. A teraz mamy przyjemność nagrodzić najszybszego wariata spośród nas wycieczką do słonecznej Barcelony w ramach programu Friends of MX-5. - powiedziała Karolina Kwietniewska, współzałożycielka MX-5 Klub Polska, patrona cyklu Miata miniChallenge. Tam prócz wiatru i słońca będzie on miał okazję zakosztować klimatu prawdziwych wyścigów i znajdzie się wśród dwudziestki najlepszych amatorów z całej Europy. Trójka z nich będzie miała możliwośćścigania się z zawodowcami w ramach MX-5 Cup w Kalifornii.

 

Finalny test dla najlepszej szóstki z obu rund Miata miniChallenge 2016 był oparty na precyzji, a nie prędkości czy mocy. Stewarta talerz został zamontowany na Mazdzie MX-5 najnowszej generacji i zawodnicy mieli za zadanie przejechać specjalny tor jak najszybciej nie tracąc zamieszczonej na talerzu piłki.

Clipboard05

Zdecydowaliśmy się na wyłonienie finalisty w ten sposób, poniekąd ze względu na amatorski charakter całego cyklu Miata miniChallenge. Wszyscy zawodnicy startujący w MmC jeżdżąswoimi samochodami. Część z nich jest zmodyfikowana pod tor, część to całkowicie seryjne pojazdy na drogowych oponach. By dać wszystkim równe szanse, wprowadziliśmy podział na grupy ze względu na moc silnika oraz stopień zmodyfikowania pojazdu. Po dwóch najszybszych zawodników z każdej grupy dotarło do finału. By było sprawiedliwie, zawodnicy zasiedli za kierownicą całkowicie seryjnego samochodu, którym żaden z nich wcześniej nie jechał. W ten sposób, szanse były równe, a zawodnik który pojedzie reprezentować nas w Hiszpanii wykazał się nie tylko umiejętnością szybkiego pokonywania zakrętów w swoim samochodzie, ale także umiejętnością precyzyjnego poruszania się seryjnym samochodem po ciasnym slalomie – zdradził Karol Malinowski.

 

W klasie kobiecej podium zajęły kolejno:

 

1). Maria (Mary)

2). Ania (Torpeda)

3). Maja (Mayeczka)

 

Pierwsze miejsce w grupie 1 (1.5, 1.6 oraz

NC 1.8) zajęli:

 

1). Jakub (Qbatron)

2). Tomasz (U.S.U.L.)

3). Maciej (kidman)

 

Zwycięzcom gratulujemy !!!

 

W grupie 2 (1.8 oraz 2.0) pierwsza trójka:

 

1). Tomasz (tomat0)

2). Klaudiusz (webim)

3). Hubert (haryyy)

 

Oraz grupa 3 (modyfikowane pojazdy)

gdzie najszybszymi okazali się:

 

1). Michał (Dr.KoKon)

2). Łukasz (luki)

3). Grzegorz (Gzy)

 Clipboard06

Miata miniChallenge

 

Miata miniChallenge to cykl imprez sportowych współorganizowanych przez MX-5 Klub

Polska. Ma on na celu podniesienie bezpieczeństwa w ruchu drogowym poprzez doskonalenie umiejętności uczestników na zamkniętym obiekcie u boku profesjonalnych instruktorów. Cykl składa się z jednej serii – wspólnej dla zawodników z całej Polski i reszty świata.

 

MX-5 Klub Polska zrzesza pasjonatów japońskiego roadstera w różnym przedziale wiekowym i dowolnej zasobności portfela. Nasi klubowicze poruszają się zarówno nowymi egzemplarzami prosto z salonu, klasykami odbudowanymi w pocie czoła, jak i pojazdami torowymi ledwo dopuszczonymi do ruchu ulicznego. Istniejemy od 2003 roku i jest nas

ponad 3,000 osób. Save The Wave!

inf.pras.