Adam Sroka przed Barbórką: „Będziemy jechać na 100 procent”

Sroka
fot. Adam Sroka Rally - oficjalny profil Facebook

Adam Sroka i Patryk Kielar mają za sobą sezon pełen sukcesów, w którym zdobyli praktycznie wszystko, znacznie powiększając swój pucharowy dorobek. Drużynę Rallylabu czeka jeszcze finałowy pojedynek w jubileuszowej, 60. edycji Barbórki. Mistrz „ośki” zapewnia, iż zamierza zakończyć tegoroczną kampanię z przytupem.

Korzystając z pewnej metafory, Adam Sroka i Patryk Kielar użyli w tym sezonie komendy… „Ctrl + A”. Na ich konto powędrowały aż trzy złote medale. Za mistrzostwo Polski w „ośce”, mistrzostwo grupy 4. i triumf w „ośce” na luźnej nawierzchni. Do pełni szczęścia zabrakło tylko wiktorii w asfaltowej klasyfikacji samochodów z napędem na jedną oś… Od pewnego czasu Sroka jest ulubieńcem kibiców w Polsce, a jego świetna jazda spotyka się z wielkim uznaniem całego środowiska. Wielu fanów z nadzieją patrzy na jego występ na Barbórce, upatrując w tym zawodniku rolę czarnego konia, zdolnego do podgryzienia czołówki RSMP.

Na chwilę przed startem warszawskiego klasyka zapytaliśmy Srokę o jego plan na 60. Rajd Barbórka, profesjonalny debiut jego „zespołowego partnera”, Łukasza Borowskiego oraz… przyszłoroczny kalendarz. Adam wciąż pracuje nad wymarzoną przesiadką do klasy Rally2.

fot. Maciej Niechwiadowicz

Podgryzać czołówkę

JS: W tym roku zdobyliście z Patrykiem Kielarem praktycznie wszystko, gablota na trofea mocno się powiększyła… Występ na Barbórce będzie wyłącznie dobrą przygodą oraz okazją na miłe zakończenie sezonu? A może apetyt na sukces jest wciąż wielki, i będziesz chciał podgryzać mocniejsze konstrukcje w „generalce”?

AS: Wiadomo, Barbórka to start wieńczący sezon. Chodzi zatem o to, abyśmy dobrze się bawili, i by kibice bawili się równie dobrze! Ale na pewno zamierzamy pojechać na 100% możliwości auta i 100% moich możliwości. Rajdy to w końcu walka z czasem. Będziemy więc walczyć, chcemy ukończyć ten rajd możliwie jak najwyżej w klasyfikacji generalnej.

JS: Tak jak w zeszłym roku, wystartujesz Fordem Fiesta Rally3 obsługiwaną przez stajnię Rallylab. Jak dogadujesz się z tym czteronapędowym potworem M-Sportu?

AS: Fiesta Rally3 to wyjątkowo przyjazne i proste auto w prowadzeniu. Jednak dobranie odpowiedniego setupu na taki rajd jest wymagające. Właśnie po to byliśmy na testach w Modlinie, żeby jak najlepiej ustawić auto i uczynić je jak najszybszym. Liczymy na kiepską pogodę, dysponujemy nieporównywalnie słabszym autem od konkurencji, od R5-ek/Rally2. Mamy około sto koni mniej. Wydaje mi się, że Fiesta Rally3 jest zdecydowanie prostsza w prowadzeniu, więc śliskie, zdradliwe warunki będą premiowały i naszą załogę i nasze auto.

Adam Sroka
fot. Adam Sroka Rally

Walka o przyszły sezon

JS: Twoim zespołowym partnerem będzie Łukasz Borowski, debiutant na arenie profesjonalnego świata motorsportu. Jak radzi sobie Łukasz, czy to materiał na 

AS: Tak, zdecydowanie. Łukasz jest takim typowym kierowcą z „natural born talent”. On po prostu urodził się z talentem, ma niezwykle dużą swobodę jazdy. Obecnie brakuje mu tylko wiedzy oraz doświadczenia. Myślę jednak, że w przyszłości spokojnie sobie poradzi.

JS: Czy wiesz już cokolwiek o sezonie 2023? Zdradzisz za kierownicą jakiego auta zobaczymy Cię na przyszłorocznych odcinkach specjalnych? Będzie to R5/Rally?

AS: Walczymy zdecydowanie o Rally2… To byłoby spełnienie moich marzeń, chciałbym pojawić się w takim aucie. Na razie jednak rozmowy trwają, więc jeszcze za wcześnie by mówić czy w ogóle pojawimy się w przyszłym sezonie, i ewentualnie w jakim aucie. Ale walczymy, nie poddajemy się, zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby wystartować!

 

Zostało kilka godzin!

Jubileuszowa edycja Rajdu Barbórka rozpocznie się już dzisiaj, punktualnie o 17:35, próbą Sznajder Batterien w Pruszkowie. W sobotę na zgłoszone załogi czeka pięć oesów na Torze Słomczyn, Służewiec i Autodromie Bemowo. Najlepsi z najlepszych zmierzą się ze sobą na ulicy Karowej, walcząc o wiktorię na kultowym Kryterium Asów w centrum stolicy (17:00).

W zeszłorocznej edycji Adam Sroka i Patryk Kielar (również na Fordzie Fiesta Rally3) zajęli 10. miejsce w klasyfikacji generalnej, będąc najszybszą załogą, która nie zdecydowała się na start maszyną klasy Rally2/R5. Na Kryterium Asów Sroka i Kielar poprawili swój wynik, wspinając się o następne dwie pozycje. Do Kajetanowicza i Szczepaniaka stracili 8 sekund.

Wszystkie informacje o 60. edycji Rajdu Barbórka znajdziecie na oficjalnej stronie imprezy.