Alpine prezentuje karbonowy model A524 na nowy sezon F1

nowy samochod Alpine F1
Fot. Alpine

Zespół Alpine podczas prezentacji  zespołu odsłonił tegoroczny model A524, którym będą się ścigać Pierre Gasly i Esteban Ocon. Francuski zespół przygotował dwie kolorystyczne wersje swojego samochodu, choć…ciężko je odróżnić. Na całym samochodzie dominuje kolor gołego włókna węglowego.

Prezentacja Alpine rozpoczęła się od oficjalnego pokazania światu samochodu startującego w długodystansowych mistrzostwach świata WEC, a następnie odsłonięto model A524, który ma być zupełnie nową konstrukcją w porównaniu do swojego poprzednika. Na samochodzie dominującym kolorem jest czarny, a właściwie włókno węglowe niepokryte farbą. Design zainspirowany jest współpracą z artystą Felipe Pantone z niebieskimi i różowymi akcentami, nawiązującymi do poprzednich projektów.

W trakcie wydarzenia dyrektor techniczny Alpine Matt Harman wyjaśnił, na czym zespół skupił się w największej mierze podczas projektowania najnowszego dzieła zespołu: „Podejście do A524 było agresywne, ale przemyślane, ponieważ stworzyliśmy szersze możliwości zwiększenia wydajności samochodu”powiedział Harman. „Naprawdę skupiliśmy się na nauce i reagowaniu na to, czego się nauczyliśmy, a nie na wynikach. Projekt był odważny i skupiał się na realizacji koncepcji, które chcemy dodać do samochodu. Zbudowaliśmy solidną platformę, dzięki której możemy zwiększać wydajność, kiedy tylko możemy i wyznaczyliśmy sobie cele, aby je osiągnąć”.

Alpine A524 gotowy
Fot. Alpine

„Przesunęliśmy niektóre elementy do granic możliwości, a w niektórych przypadkach nawet je przekroczyliśmy. Wszystko to jest zgodne z naszym podejściem i dokładnie tym, co sobie założyliśmy, aby osiągnąć możliwie najlepszy poziom realizacji tego projektu”.

Gotowy do wyjazdu na tor po zimowej przerwie jest Esteban Ocon, który jak najszybciej chce porównać jazdę samochodem na torze w stosunku do tej odbytej w symulatorze: „To oczywiste, że jestem bardzo podekscytowany sezonem i nie mogę się doczekać, aby wskoczyć z powrotem do samochodu i znów ścigać się” – powiedział Ocon. „Ta pora roku jest ekscytująca, ponieważ to moment, w którym możemy zobaczyć, co stworzył zespół. Widziałem rysunki, byłem na symulatorze, ale oczywiście jeszcze nie widziałem ani nie wypróbowałem go właściwie”.

„To poczeka do shakedownu, ale to miły moment dla zespołu, ponieważ jest to zwieńczenie tysięcy godzin ciężkiej pracy. Dla kierowcy przechodzą ciarki na skórze, kiedy po raz pierwszy wskakujesz do nowego samochodu i zwalniasz ogranicznik pit stopu. Ten czas w przypadku A524 jest już blisko i naprawdę nie mogę się doczekać, aż zacznę”.

Alpine A52 gotowe na wyjazd na tor
Fot. Alpine

Obchodzący w dniu urodzin swoje 28. urodziny Pierre Gasly liczy natomiast na to, że wraz z nową konstrukcją uda mu się zdobyć więcej trofeum, niż w ubiegłym roku: „To najlepszy prezent urodzinowy, na jaki mogłem liczyć, to niesamowite” – mówił podekscytowany. „Wiem, że przez ostatnie kilka miesięcy wykonano dużo pracy. Oczywiście byliśmy z Jackiem [Doohanem] i Estebanem w symulatorze, rozmawialiśmy z chłopakami”.

„Myślę, że po raz pierwszy udaje nam się to wszystko zebrać w całość, a za kilka tygodni po raz pierwszy będziemy testować w Bahrajnie i jestem bardzo podekscytowany możliwością rozpoczęcia jazdy. Mam nadzieję, że osiągniemy więcej dobrych rezultatów, niż w poprzednim roku”.

Pierwszy test nowego samochodu odbędzie się 20. lutego na torze Sakhir podczas dnia filmowego. Kolejnego dnia ruszą oficjalne testy Formuły 1 przed sezonem 2024.