Andreas Mikkelsen testuje Hyundaia przed Monte-Carlo

Andreas Mikkelsen powrócił za kierownicę królewskiej kategorii WRC. Norweg „rozgrzewał” się przed startem Rajdu Monte-Carlo.

Po zamknięciu współpracy ze Skodą i rozwiązaniu umowy z Toksportem Andreas Mikkelsen przeniósł się do fabrycznej stajni Hyundaia. Zeszłoroczny mistrz WRC2 zgodził się na rolę rezerwowego kierowcy, który zaliczy raptem… cztery starty w sezonie 2024. Pierwszym z nich będzie zbliżający się wielkimi krokami 92. Rajd Monte-Carlo. Mikkelsen rozpoczął więc proces „rozgrzewki”, wskakując za stery i20N Rally1 podczas sesji treningowej we Francji.

Zobacz też: PZM: „Uspokajamy, mamy rozwiązanie na „nowe” SKJS”

W sezonie 2023 Andreas Mikkelsen pilotowany przez Torsteina Eriksena wykorzystał pulę siedmiu, regulaminowych startów w kategorii WRC2. Norweski lider Toksportu wygrał aż cztery rundy (Sardynia, Estonia, Grecja oraz Japonia), zdobywając swoje drugie złoto na arenie Mistrzostw Świata. Zawodnik wspierany przez Red Bulla zatriumfował także przed dwoma laty, kiedy do słodkiej wiktorii w WRC2 dołożył tytuł mistrza Starego Kontynentu. Co wydaje się oczywiste, w 2024 Norweg nie będzie miał szans na żaden większy triumf. Dobre występy za sterem i20N Rally1 mają być jednak przepustką do lepszego kontraktu.

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 42. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!

Podobają Ci się nasze newsy? Zaobserwuj Rally And Race także na Google News.