Po raz kolejny czempionaty WSMP i BaTCC łączą siły. Stawka nadbałtyckiej serii zawita na Tor Poznań, zaś zawodnicy punktujący w Mistrzostwach Polski udadzą się do estońskiej Parnawy. Włodarze BaTCC cieszą się z nawiązanej współpracy i zdradzają, iż wpływ na parafowaną umowę miał… jeden z naszych zawodników!
W przyszłym roku będziemy świadkami wyjątkowej współpracy dwóch, nadbałtyckich serii wyścigowych. Po raz pierwszy w historii Bałtyckie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych zawitają do Polski (20-22 września), zaś stawka Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski po latach nieobecności uda się do estońskiej Parnawy (Audru Ring, 16-18 sierpnia). Andis Meilands, promotor BaTCC, cieszy się z faktu iż jego cykl odwiedzi poznański obiekt:
„W naszym regionie mamy trzy tory wyścigowe, co jest całkiem niezłym wynikiem jak na wielkość naszego terytorium. Wiemy jednak, iż zespoły oraz zawodnicy potrzebują dzisiaj nowych wyzwań, rywalizacji i emocji na nowych obiektach. W 2019 i 2022 roku udało nam się zawitać na Botniaring w Finlandii, zaś w 2024 odnawiamy naszą współpracę z WSMP. Owocem tych działań będzie jedna runda BaTCC w Polsce i jedna runda WSMP w Estonii”.
Zobacz też: PZM: „Nie chcieliśmy uderzać w żadną grupę, a rozwiązać palący problem”
Co ciekawe, prace nad przyszłorocznym kalendarzem Bałtyckich Mistrzostw Samochodów Turystycznych ruszyły już na początku 2023 roku. Włodarze turnieju sondowali możliwość kolejnej wizyty w Finlandii, jednak szybko zrezygnowano z tej opcji. Iskrę do wznowienia współpracy z WSMP wzniecił… Karol Wyka, który przeniósł się w tym roku do bałtyckiego pucharu BMW 325 Cup. Z jego pomocą kierownictwo BaTCC i WSMP usiadło do rozmów, które zakończyły się uściskiem dłoni oraz oficjalnym uzgodnieniem warunków kooperacji.
BaTCC i WSMP znowu razem
Baltic Touring Car Championship to seria wyścigowa powołana do życia w 2000 roku. Jej formuła łączy krajowe mistrzostwa Estonii, Łotwy i Litwy, unifikując zestaw regulaminów sportowych i technicznych dla wszystkich wydarzeń. W ostatnich latach w zawodach serii BaTCC uczestniczyło około stu dwudziestu zawodników z krajów bałtyckich oraz Finlandii, Francji, Wielkiej Brytanii czy Polski. Cykl pozwala na rywalizację wielu klas samochodów, począwszy od pojazdów o niskiej mocy na drogowym ogumieniu, po fabryczne auta GT3. BaTCC to wyścigi dla każdego – od krótkich sprintów po dwu i czterogodzinne maratony.
Klejnotem czempionatu jest BMW 325 Cup, w której startować mogą BMW E90 oraz E92 napędzane silnikiem 2,5 litra. Każdy samochód wyposażony jest w zawieszenie Tein Mono oraz opony Nankang typu semi slick. Średnio do każdego z rozegranych wyścigów stawało około… czterdziestu uczestników. Złoty medal wywalczył obywatel Francji, Leo Messenger.
Wyścigowy dystans
Włodarze BaTCC zdają sobie sprawę z dużego dystansu dzielącego poszczególne obiekty… Mają jednak nadzieję, iż stawka nadbałtyckich mistrzostw doceni starania organizatorów, których motywacją była chęć zapewnienia nowych doświadczeń i urozmaicenia pucharu. Niebawem pojawią się też nowe informacje odnośnie simracingowej edycji BaTCC, która podobnie do swojego motorsportowego „oryginału” również zawita na wielkopolski obiekt.
Komplet informacji o cyklu BaTCC 2024 znajdziecie na stronie internetowej czempionatu. Po więcej wyścigowych oraz motorsportowych emocji zapraszamy Was na rallyandrace.pl.
W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!