Bryan Bouffier powraca! Francuz wsiada do… GR Yarisa Rally2!

Bouffier
fot. Grzegorz Kozera

Choć nie jest to jeszcze oficjalna wiadomość, to sympatycy Francuza mogą już powoli otwierać szampana! Bryan Bouffier powraca do rajdowania w wielkim stylu, Francuz pojawi się na starcie 92. edycji Rajdu Monte-Carlo. Trzykrotny czempion RSMP zasiądzie za kierownicą… najnowszej Toyoty GR Yaris Rally2!

Choć wciąż podchodzimy do tego tematu z pewnym dystansem, to podniecenie rośnie z minuty na minutę. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, iż szykuje się nam wielki, motorsportowy powrót. Wygląda na to, iż Bryan Bouffier szykuje się do startu w WRC 92. Rajdzie Monte-Carlo. Mało tego, Francuz miałby usiąść za sterami Toyoty GR Yaris Rally2!

Pierwsze plotki pojawiły się wczoraj wieczorem, zarówno na polskich, jak i zagranicznych grupach rajdowych. Oliwy do ognia dolały niepotwierdzone jeszcze wpisy dziennikarzy z Francji. Wydaje się jednak, iż ewentualną dyskusję zamknęło oficjalne ogłoszenie ekipy ERACE World Rally Team. W mediach społecznościowych pojawiła się bowiem lakoniczna informacja o przyszłorocznej współpracy z Toyota Gazoo Racing i przejęciu jednego z GR Yarisów Rally2. Potwierdzono też, iż na odcinkach Monte-Carlo pojawi się Bryan Bouffier! Będzie to jednorazowa współpraca, a może szerszy program? Tego na razie nie wiemy…

Za pierwsze sugestie i dalsze doniesienia dziękujemy Kamilowi z grupy Kochamy Rajdy!

Trójkolorowy mistrz Polski

Bryan Bouffier rozpoczynał swoją profesjonalną karierę w 1999 roku. Największe sukcesy święcił jednak poza ojczyzną, triumfując na biało-czerwonych oesach. Już w debiutanckim starcie nad Wisłą wywalczył miejsce na podium, zajmując trzecią pozycję w klasie S1600 podczas 12. Rajdu Rzeszowskiego Matador 2004. Powrót do Polski w 2007 roku i udział w 64. edycji Rajdu Polski rozpoczął jego marsz po… potrójną dominację. Francuz wywalczył bowiem mistrzowską koronę RSMP 2007 w aż trzech kategoriach – „generalce”, grupie N oraz klasie S2000. Bryan korzystał wtedy z Peugeota 207 S2000, reprezentując drużynę Peugeot Sport Polska Rally Team. W sezonowej tabeli rozprawił się z Tomkiem Kucharem.

Do czterech wygranych rund w 2007 Bouffier oraz pilotujący go Panseri dołożyli kolejnych pięć wiktorii w 2008. Francuzi zdeklasowali oponentów, zapisując na swoje konto aż… 71 „oczek”. Kajetan Kajetanowicz zdobył ich… 49, zaś Michał Bębenek 41. Goście z ojczyzny wina, sera i chrupkich bagietek zakończyli rok bogatsi o dwa medale – za wspomnianą już „generalkę” Mistrzostw Polski oraz kolejne zwycięstwo w klasie S2000. Ten bardzo słodki, trójkolorowy tryptyk zamknęła kampania 2009. Bouffier i Panseri zmienili barwy klubowe, przesiadając się do Mitsubishi Lancera Evo IX Malkom Rally Team. Choć wygrali zaledwie jedną rundę (24. Rajd Karkonoski), wywalczyli trzeci z rzędu tytuł, pokonując Kuchara o jedno „oczko”. Po raz kolejny Bryan i Xavier cieszyli się także ze złotych medali w „ence”.

fot. Kevin Guedj

Bouffier wraca do domu!

Kampania 2009 zwieńczyła trwającą aż trzy lata, zagraniczną dominację. Francuzi zgarniali później brązowe (2010, 2019) oraz srebrne (2011, 2015), medale RSMP. W sezonie 2015 osiągnęli swój ostatni sukces w Polsce – ich łupem padła bowiem kategoria Open N. Warto również nadmienić, iż Bryan i Xavier powiększyli swoją kolekcje trofeów o tytuł asfaltowych mistrzów Francji 2010. Panowie zaliczyli także kilka epizodów na arenie Mistrzostw Świata.

Bouffier zniknął ze świata rajdów pod koniec sezonu 2019. Czy będziemy zatem świadkami wielkiego powrotu? Czy to możliwe, aby blisko pięćdziesięcioletni kierowca sprawił nie lada niespodziankę na zboczach Monte-Carlo? To właśnie tam Bryan i Xavier świętowali swój… życiowy wynik. W 2014 roku zajęli drugie miejsce, ulegając tylko… Sebastienowi Ogierowi!

Wszystkie informacje o 92. edycji Rajdu Monte-Carlo znajdziecie na stronie organizatora. Po więcej emocji ze świata rodzimych i europejskich oesów zapraszamy na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!