Dodatkowe punkty RSMP w Rajdzie Śląska

fot. Rajd Śląska - oficjalny profil Facebook

Polski Związek Motorowy PZM opublikował regulamin na sezon 2024 Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski RSMP. Zaszły w nim ważne zmiany, dotyczące chociażby sposobu przyznawania punktów.

Klucz przyznawania punktów nie uległ zmianie – na koniec rajdu swój dorobek do klasyfikacji rocznej dopisze 15 najlepszych załóg, według skali 30-24-21-19-17-15-13-11-9-7-5-4-3-2-1.

Inaczej sprawa się będzie miała podczas ostatniej rundy sezonu, czyli zaplanowanego na 11-13 października Rajdu Śląska. Zgodnie z nowym regulaminem, punkty w nim wywalczone zostaną pomnożone przez współczynnik 1,5. Oznacza to, że za zwycięstwo będzie przysługiwać aż 45 punktów.

Z pewnością zwiększy to szanse na to, że tytuły mistrzowskie w klasyfikacji generalnej oraz poszczególnych klasach pozostaną nierozstrzygnięte przed ostatnią rundą. Będzie to również dodatkowa zachęta dla zawodników, aby wystartować w Rajdzie Śląska.

Należy zwrócić uwagę, że współczynnik będzie miał zastosowanie tylko do punktów przyznawanych za pozycję zajętą w klasyfikacji rajdu. Za końcowy odcinek specjalny power stage wciąż będzie premiowanych pięć najszybszych załóg według klucza 5-4-3-2-1.

Zobacz też: Kalendarz RSMP 2024

Aby znaleźć się w klasyfikacji rocznej, trzeba będzie zarejestrować się do RSMP oraz wystartować przynajmniej w dwóch rajdach sezonu. Inaczej sprawa się ma w klasyfikacji generalnej 2WD, gdzie obowiązkowo należy podać kartę na pierwszym PKC minimum czterech rajdów. W tej klasyfikacji doszło do istotnej zmiany – oprócz samochodów grupy RGT zostały z niej wykluczone auta OPEN 2WD o pojemności silnika powyżej trzech litrów.

Nie jest to jedyna modyfikacja poczyniona w strukturze klas na sezon 2024. Oficjalnie do startu dopuszczono najnowszą grupę Rally5-Kit, pozwalającą zbudować samochód z silnikiem do 1,6 litra według przepisów FIA. W klasach narodowych doszło do podzielenia grupy Youngtimer 4WD na auta do i powyżej 2 litrów, a także dopisano grupę PZM N, dla samochodów homologacją krajową wyposażonych oryginalnie w napęd na cztery koła.

W nowym regulaminie zawarto także zapowiedź dalszych zmian w sezonie 2025 – klasy HR zostaną w nim zlikwidowane, a wspomniane auta OPEN 2WD powyżej 3 litrów zostaną dopisane do klasy NAT2.

PZM doprecyzował także zapisy dotyczące klasyfikacji zespołów producentów i zespołów sponsorskich.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.