Jari Huttunen może szybko awansować do najwyższej klasy w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Marcus Gronholm chce przyspieszyć jego awans po bardzo dobrym debiucie w samochodzie Rally1 podczas ostatniego Rajdu Finlandii.
Jari Huttunen zadebiutował w 71 edycji Rajdu Finlandii zupełnie nowym samochodem. W próbie przebiegającej przez Jyvaskyla zadebiutował za kierownicą rajdówki w najwyższej klasie. Młody kierowca usiadł za kierownicą Forda Pumy Rally1 zespołu M-Sport.
Zobacz: Jari Huttunen zbiera na start Fordem Pumą Rally1
Huttunen był bardzo zadowolony po pierwszym odcinku specjalnym. W rozmowie przed kamperami potwierdził, że jazda takim samochodem to niezwykłe uczucie. Dodał też, że cieszy się, że nie uszkodził samochodu na jednym z odcinków.
Po pierwszych 170 kilometrach testów, które odbyły się w Estonii, Huttunen wskazywał kilka obszarów, które w aucie klasy Rally1 sprawiały mu najwięcej trudności. Na początku miał problem z hamowaniem – robił to zbyt wcześnie lub za późno. Dodał też, że musi poprawić wykorzystywanie aerodynamiki. Stwierdził, że potrzebuje więcej kilometrów, żeby dostosować swój styl jazdy do samochodu.
Dlatego Jari Huttunen pilotowany przez Mikko Lukkę nie walczył o jak najlepsze czasy na odcinkach specjalnych, tylko nastawił się na regularną jazdę. Jego praca została doceniona przez szefa ekipy M-Sport.
Uważam, że wykonał dobrą pracę. Nie popełniał żadnych błędów i budował stopniowo swoją prędkość. Nie jest łatwo wskoczyć na ten poziom, ale Jari pokazał, że można to zrobić. Wcześniej miał tylko dzień testów w Estonii i jestem pod wrażeniem tego, co zrobił tutaj.
– powiedział Richard Millener z M-Sport Ford. Menadżer Huttunena – Marcus Gronholm – cały czas naciska, żeby jego podopieczny miał jeszcze więcej szans na oswojenie się z samochodem Rally 1. Podkreślił, że 28-letni kierowca dwa lata temu zdobył tytuł w WRC3, ale od tamtego czasu nie miał szansy wskoczyć wyżej. Gronholm widzi szansę we współpracy z M-Sportem i Fordem.
Huttunen w ciągu roku lub dwóch w Rally1
Emerytowany kierowca rajdowy, a zarazem menedżer Huttunena powiedział, że nie bierze pod uwagę planu pięcioletniego w kontekście awansu do regularnych startów w klasie Rally 1. Gronholm zakłada, że uda się to zrealizować w ciągu najbliższego roku, maksymalnie dwóch.
Przeczytaj koniecznie: Mistrz Polski RSMP z 2020 roku w M-Sport!
Tymczasem Jari Huttunen powróci za kierownicę swojej dotychczasowej Fiesty Rally2 podczas Ypres Rally, który odbędzie się w dniach 18-21 sierpnia. Kierowca pojedzie w ramach tegorocznego programu w WRC, gdzie reprezentuje brytyjski zespół z siedzibą w Cumbrii.