Rok – tyle minęło od tragicznej śmierci ikony sportów ekstremalnych jaką jest Ken Block. Wspominamy go tylko dobrze i przypominamy, że jest on wśród nas! Za pośrednictwem wydanych pośmiertnie materiałów i za sprawą rodziny, pozostającej aktywnie w świecie motorsportu.
Informacja o tym, że 2 stycznia 2023 Ken Block zginął w wypadku na skuterze śnieżnym w stanie Utah zmroziła nas wszystkich. Barwna postać – kierowca rajdowy, showman, założyciel marki DC, członek ekipy Hoonigan i pomysłodawca wielu szalonych projektów. Dobrze znacie jego wyczynowe wersje Subaru Imprezy, Forda Escorta, Mustanga, Pickupa z gąsienicami, a na koniec elektrycznego Audi. Było tego o wiele, wiele więcej, a sam Ken bawił się nie tylko autami, ale też motocyklami, sprzętami wodnymi i zimowymi.
Pośmiertnie wydana Gymkhana
Jedenaście miesięcy po tragicznym wypadku światło dzienne ujrzał ostatni odcinek Gymkhany w którym wystąpił Ken Block. Miejscem akcji jest Meksyk, a narzędziem głównego bohatera pozostał elektryczny Audi S1 Hoonitron.
Fundacja 43 Institute
Dziedzictwo Kena kontynuuje rodzina, między innymi zakładając fundację 43 Institute. Ma ona zbierać środki aby wspierać rozwój młodych i perspektywicznych kierowców.
Zobacz więcej: Ken Block – najbliżsi zadbają o jego dziedzictwo
Żona Kena Blocka na trasie Pikes Peak
W 2023 roku Lucy Block wystartowała w Pikes Peak pojazdem 2024 SIERRA ECHO Block Edition by Hypercraft. Osiągnięty przez nią w 101st Running of The Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb czas to 11:25.315.
Zobacz więcej: Lucy Block na trasie Pikes Peak 2023
Auta Kena Blocka na sprzedaż
Kierowca zostawił po sobie masę dobrego materiału video, ale pozostały teżliczne auta, których używał zarówno do nagrań jak i do na przykład rywalizacji w rajdach. Przykładowo Subaru Impreza, którym jeździł w rajdach sprzedane zostało na aukcji za 146 000 dolarów.
Zobacz więcej: Rajdówka Kena Blocka wystawiona na aukcję
Za 195 000 dolarów wystawiony został kolejny potwór – Ford F-150 RaptorTRAX z 2009 roku. Najważniejsze modyfikacje to swap z 5,4-litrowego V8 bez doładowania na 6,2-litrową jednostkę turbo. Najważniejszym elementem są gąsienice Mattracks 105M1-A1 zastępujące standardowe koła.
Zobacz więcej: Kolejny samochód Kena Blocka trafia na sprzedaż