Kowalczyk i Hryniuk triumfują w Rajdzie Małopolski

fot. Gabapix

Zielona Oliwka… rozkwitła w Małopolsce! Hubert Kowalczyk i Jarosław Hryniuk odnieśli swoje premierowe zwycięstwo w klasie 4. Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Duet z Oleśnicy okazał się najszybszy na odcinkach Valvoline Rajdu Małopolski, czwartej rundy sezonu 2023. Załoga Peugeota 208 Rally4 nie zamierza składać broni, celem jest walka o upragniony, mistrzowski tytuł RSMP!

Triumf w imprezie rangi Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski smakuje wybornie. Jednak zwycięstwo w zupełnie nowej rundzie, na niezwykle trudnych i zdradliwych oesach, to już zupełnie inny poziom… wykwintności. O tym jak cudowna może być taka wygrana przekonali się podopieczni Chmielewski Motorsport – Hubert Kowalczyk i Jarosław Hryniuk. Ekipa Zielonej Oliwki wygrała rywalizację w klasie 4. Valvoline Rajdu Małopolski, pokazując znakomite tempo i dużą, sportową dojrzałość. Hubert i Jarek podtrzymują, iż ich celem na sezon 2023 jest… mistrzowska korona. Chociaż będzie to najtrudniejsze wyzwanie w całej ich dotychczasowej karierze, to rezultat z Makowa Podhalańskiego dodaje wiatru w żagle!

Kowalczyk
fot. Gabapix

Premierowy triumf w klasie 4

Na inauguracyjnym odcinku „Zawoja 1” Hubert i Jarek uzyskali drugi wynik, meldując się na mecie tuż za Grzegorzem Bonderem. Reprezentacja Chmielewski Motorsport przejęła pałeczkę lidera już po kolejnej próbie, wykorzystując potknięcie swojego oponenta. Od tej pory załoga Zielonej Oliwki kontrolowała przebieg imprezy, podróżując szybko i rozważnie, unikając niepotrzebnych błędów. Mimo wielu zdradliwych partii panowie utrzymali się na fotelu liderów aż do finałowej mety lotnej, zapisując na swoje konto aż sześć z dziesięciu rozegranych oesów (jeden odcinek została odwołana). Tym samym Kowalczyk pilotowany przez Hryniuka odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w grupie 4, podtrzymując szanse na końcoworoczną wiktorię. Przewaga Peugeota 208 Rally4 #26 wyniosła prawie pół minuty!

Hubert Kowalczyk:

Tegoroczna odsłona Rajdu Małopolski naprawdę przypadła mi do gustu. Odcinki specjalne nie wybaczały błędów. Mieliśmy tu wszystko – od szerokich, pięknych sprintów po ciasne i niewidoczne zakręty z dużą ilością naniesionego „syfu”. Znakomity sprawdzian, mam więc nadzieję, że zmagania w Makowie Podhalańskim pozostaną w kalendarzu RSMP na długie lata. Co do rywalizacji, walczyliśmy do samego końca i bardzo cieszymy się ze zwycięstwa. Jechaliśmy czysto, utrzymywaliśmy mocne tempo, nie przesadzaliśmy. Taki był nasz plan, który udało się w pełni zrealizować. Chciałbym bardzo podziękować drużynie Chmielewski Motorsport, po raz kolejny podstawili nam topowe auto, które dowiozło nas szczęśliwie aż do mety. Chciałbym także wspomnieć o naszej załodze szpiegowskiej, wykonali tytaniczną pracę, perfekcyjnie oznaczyli wszystkie, niebezpieczne lub zdradliwe miejsca. Największe podziękowania kieruję w stronę naszych głównych sponsorów. Bez Was… nie byłoby mnie tutaj, bez Was nie mógłbym się rozwijać i w ogóle marzyć o medalach Mistrzostw Polski!”.

Jarosław Hryniuk:

Valvoline Rajd Małopolski okazał się jednym z najtrudniejszych rajdów, w jakich miałem okazję wystartować… Już po zapoznaniu wiedzieliśmy z Hubertem, że będzie to niezwykle wymagająca impreza, a najważniejszą rzeczą będzie właściwy opis oraz precyzyjna jazda. Patrząc na osiągnięty rezultat wydaje mi się, że odrobiliśmy zadanie domowe. Cieszy nas nasze tempo i fakt, iż uniknęliśmy „trudnych” sytuacji. A zapewniam, na oesach nieopodal Makowa było piekielnie szybko! W tym miejscu chciałbym podziękować za świetną walkę i super atmosferę naszym kolegom z klasy 4. Ogromne podziękowania należą się również naszej załodze szpiegowskiej. Bez ich pracy bezpieczne podróżowanie byłoby niemożliwe”.

Spoglądając w kierunku tabeli, Kowalczyk i Hryniuk piastują drugą lokatę w klasie 4. Ekipa Zielonej Oliwki zdobyła 97 punktów, o 23 mniej od liderów kategorii, Gracjana Predko oraz Michała Jurgały. Podobnie kształtuje się także układ sił w klasyfikacji 2WD (auta napędzane wyłącznie na jedną oś). Drużyna z Oleśnicy zgromadziła 94 „oczka”, Predko i Jurgała – 120.

Kowalczyk w pogoni za medalami

Bez owijania w bawełnę, sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2023 wszedł już w decydującą fazę. W kalendarzu zostały zaledwie trzy, dobrze znane rundy. Zawodnicy zmierzą się ze sobą na Rajdzie Rzeszowskim (10-12.08.), Rajdzie Śląska (8-10.09.) oraz w finałowej, górskiej batalii na Rajdzie Wisły (29.09.-1.10.). Wygląda na to, że rywalizacja w klasie 4. będzie prawdziwą wisienką na torcie tegorocznej kampanii. Do zdobycia pozostaje jeszcze 105 punktów, więc w myśl piłkarskiego powiedzenia… piłka pozostaje w grze! Duet Zielonej Oliwki przygotowuje się już do kolejnego, sierpniowego występu. Asem w rękawie Huberta i Jarka jest fakt, że czempionat RSMP pozostanie już na przyczepnym asfalcie. Na takiej nawierzchni panowie czują się najlepiej, zatem… czeka nas fantastyczny pojedynek!

Jeśli chcecie nieco lepiej poznać postać tego młodego i ambitnego zawodnika, zachęcamy Was do lektury naszego obszernego wywiadu, w którym prześwietliliśmy karierę Huberta i zapytaliśmy go o powody sportowego transferu do świata jazdy na opis. Zapraszamy także do polubienia profilu Huberta w mediach społecznościowych i obserwowania jego startów.

Komplet informacji o Valvoline Rajdzie Małopolski znajdziecie na oficjalnej witrynie imprezy. Po najgorętsze wieści z szutrowych oesów Rajdu Polski zapraszamy Was na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!