Niemiecki warsztat HWA był odpowiedzialny za projektowanie, rozwój i budowę samochodów DTM marki Mercedes-AMG. Po upadku serii firma znalazła na siebie nowy pomysł i wyprodukuje jeden z klasycznych modeli na drogi publiczne.
HWA EVO to współczesne wyobrażenie Mercedesa-Benza 190E 2.5-16 Evo II, który zdobył dla marki pierwszy tytuł DTM w 1992 roku. Oryginalna produkcja modelu drogowego zbudowanego na potrzeby homologacji Grupy A była limitowana do 500 sztuk. Nowa wersja będzie jeszcze bardziej ekskluzywna, bo powstanie tylko 100 egzemplarzy.
Warsztat z Affalterbach nie ogranicza się jedynie do odtworzenia Evo II, ale zamierza stworzyć prawdziwie współczesną wersję, naszpikowaną nowoczesnymi technologiami. Jako bazę do projektu wybrano nadwozie typu W201. HWA nie ukończyło jeszcze fazy projektowania ani nie sfinalizowało specyfikacji technicznej. Firma chce jednak dostarczyć pierwsze samochody klientom przed końcem 2025 roku.
Zobacz też: Mercedes 190E Nikiego Laudy trafia pod młotek
Samochody powstaną dokładnie w tym samym miejscu, co ostatnie maszyny DTM Mercedesa-AMG. HWA zbuduje od podstaw nadwozia i silniki, wykorzystując projekt jako reklamę i zaprezentowanie się nie tylko jako specjalistów od motorsportu, ale firmę zdolną również do realizacji innych projektów.
Do współpracy przy samochodzie zaproszono amerykańską firmę Curated, doświadczonej w sprzedaży historycznych samochodów sportowych i restomodów.
„Evo II było ikoną designu wczesnych lat 90. i wyznaczał trendy stylistyczne. Chcieliśmy stworzyć współczesną interpretację tego projektu. Zapraszając Curated, chcieliśmy partnera, który zna rynek tego typu aut od podszewki i wierzy w HWA EVO. Myślę, że tworzymy najlepsze warunki do zapewnienia sukcesu tego projektu” – powiedział założyciel HWA Hans Werner Aufrecht.
Za HWA EVO przyjdzie nam słono zapłacić. Samochód został wyceniony na kwotę 714 tysięcy euro bez podatku.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.