Rajd Japonii: koszmarny błąd Neuville’a, „Kajto” nie forsuje tempa

Neuville
fot. Thierry Neuville - oficjalny profil Facebook

W Forum8 Rajdzie Japonii motorsportowy trup ściele się gęsto… Thierry Neuville dołączył do Daniego Sordo i Adriena Fourmaux, kończąc piątkową walkę po… stu metrach OS6. Obecny układ sił jest wręcz wymarzony dla Gazoo Racing WRT – GR Yarisy piastują bowiem trzy, czołowe lokaty. Co najważniejsze dla fanów z Polski, Kajetanowicz i Szczepaniak nie forsują tempa, szanując „słodkie” trzecie miejsce.

Włodarze Forum8 Rajdu Japonii postanowili skrócić gehennę zawodników, odwołując OS4. Powodem tej decyzji było ryzyko, iż helikopter ratunkowy nie będzie w stanie bezpiecznie wylądować i podjąć ewentualnych poszkodowanych. Po serwisie stawka finałowej odsłony Mistrzostw Świata powróciła więc na „Isegami’s Tunnel”. Wszystkie trzy oesy drugiej pętli padły łupem Takamoto Katsuty i Aarona Johnstona. Gdyby nie pechowa przygoda na OS2, sympatyczny Japończyk niechybnie przewodziłby klasyfikacji generalnej, pędząc po swoje premierowe zwycięstwo w WRC. Problemy nie omijały też pozostałych. Ott Tanak zgłaszał usterkę systemów elektrycznych i podtrzymania turbo, Ogier uderzył w barierę, a Thierry Neuville… odpadł z gry po zaledwie stu metrach OS6. Belg zbyt ambitnie przejechał przez betonową kompresję, stracił panowanie nad samochodem i… uderzył w okoliczne drzewo.

Rajd Japonii zbiera swoje żniwo

Po siedmiu odcinkach specjalnych „generalkę” Forum8 Rajdu Japonii zdominowały duety Gazoo Racing. Evans i Martin prowadzą z blisko minutowym zapasem nad Ogierem oraz Landais, Rovanpera i Halttunen zostali w tyle na ponad dwie minuty. Za istne kuriozum traktować można fakt, iż na czwartym miejscu w tabeli sklasyfikowani są… Mikkelsen i Eriksen, zaś czołową piątkę zamykają Gryazin i Aleksandrov. Obserwując rywalizację na żywo można zaryzykować stwierdzenie, iż inżynierowie pojazdów R5/Rally2 dużo lepiej poradzili sobie z przygotowaniem tych konstrukcji na trudne, bardzo wilgotne warunki.

Zobacz też: Co musi się stać, aby „Kajto” i Maciej wygrali grupę WRC2 Challenger?

Bez żadnego zaskoczenia, fotel liderów grupy WRC2 okupują świeżo upieczeni mistrzowie, Andreas Mikkelsen i Torstein Eriksen. Norwegowie mają już relatywnie bezpieczną, blisko trzydziestosekundową przewagę nad Gryazinem i Aleksandrovem. Podium zamyka Heikki Kovalainen, Kajetan i Maciej tracą prawie dwie minuty do byłego kierowcy Formuły 1. Co najważniejsze, nasi rodacy piastują trzecią pozycję w podgrupie WRC2 Challenger. Polacy nie forsują tempa i szanują wirtualny brąz, który da im upragnioną, mistrzowską koronę. Druga z biało-czerwonych drużyn, Daniel Chwist i Kamil Heller, zajmuje ósme miejsce w WRC2 i siódme w WRC2 Challenger. Strata do Mikkelsena wynosi przeszło dziesięć minut.

Japonii
fot. wrc.com

Japońska rzeź niewiniątek!

Dostosowując oficjalny harmonogram Rajdu Japonii do polskiej strefy czasowej, dzisiejsze menu zawierać będzie jeszcze jedną, ultrakrótką próbę „Toyota Stadium”. Stawka Forum8 Rajdu Japonii po raz drugi zmierzy się z iście… kartingową nitką stadionowego superoesu. Do walki powrócimy po północy, na sobotę zaplanowano aż dziewięć odcinków specjalnych. Miejmy też nadzieję, iż asfaltowa rzeź niewiniątek dobiegła końca. W innym razie może się okazać, iż na podium finałowej rundy Mistrzostw Świata „zaparkuje” konstrukcja… Rally2!

Korzystając z okazji, zachęcamy Was do sprawdzenia oferty Motowizji. Po raz pierwszy w historii batalia na odcinkach Rajdowych Mistrzostw Świata i Rajdowych Mistrzostw Europy trafia na antenę rodzimej stacji telewizyjnej. Motowizja pokaże wszystkie oesy WRC i ERC 2023 – na żywo, z komentarzem ekspertów i zaproszonych do studia gości. Poza relacjami live na kanale znajdziecie także szczegółowe zapowiedzi rajdów, podsumowanie każdego z etapów, czy wywiady z zawodnikami. Po wszystkie szczegóły zapraszamy na motowizja.pl.

Klasyfikację Forum8 Rajdu Japonii znajdziecie na oficjalnej stronie czempionatu WRC. Po więcej wiadomości z oesów Rajdowych Mistrzostw Świata zapraszamy na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!