Maciej Szczepaniak w drodze po… drugi tytuł mistrza świata

Szczepaniak
fot. Maciej Szczepaniak

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak są już tylko o krok od upragnionego, wspólnego triumfu w Mistrzostwach Świata. Jeśli załoga Orlenu utrzyma drugie miejsce w Japonii, o poranku zostaną mistrzami świata grupy WRC2 Challenger. Choć panowie współpracują ze sobą od kilku lat, będzie to dopiero ich pierwsza, wspólna wiktoria w WRC. Maciej Szczepaniak posiada bowiem tytuł mistrzowski WRC3, który wywalczył w 2021 roku. Przypomnijmy szalony finiszu tego sezonu. 

W sezonie 2021 Kajetanowicz i Szczepaniak przemierzali rajdowe trasy reprezentując ekipę Lotos Rally Team. Polacy wzięli wtedy udział w siedmiu imprezach, korzystając z pełnej puli regulaminowych startów w grupie WRC3. Załoga czarno-niebieskiej Skody Fabii Rally2 evo zatriumfowała w Chorwacji, Portugalii oraz w Grecji. Polacy zdobyli również srebro w Estonii i Hiszpanii. Na przestrzeni całego roku nasi rodacy zaliczyli tylko jedną wpadkę, wypadając z trasy na sardyńskich szutrach (system super rally po przygodach na OS8). Przed ostatnią rundą Mistrzostw Świata „Kajto” i Maciej mieli zaledwie dwa „oczka” przewagi nad Yohanem Rosselem i Alexandre Corią. O losach mistrzowskich tytułów zadecydować miał Rajd Monzy.

Rywalizacja wokół legendarnej, włoskiej areny królowej motorsportu przybrała dość prosty scenariusz. Krótko mówiąc, zwycięzcy brali wszystko. Niestety, Kajetanowicz i Szczepaniak wypuścili tytuł z rąk na… ostatnim oesie. Niecałe pięć sekund straty do Rossela na próbie „Serraglio” spowodowało, iż mistrzowska korona WRC3 powędrowała na skronie Francuza.

Co stało więc za tym, iż mistrzem świata wśród pilotów WRC3 został Maciej Szczepaniak? Żeby wytłumaczyć tę kwestię, musimy przenieść się do słonecznej… Grecji. Oddając dziś cesarzowi co cesarskie, impreza padła łupem Rossela i Corii. Drużyna Citroena C3 Rally2 zdeklasowała ekipę Lotosu, wygrywając z przewagą przeszło… trzydziestu sekund. Tabelę 65. edycji Rajdu Akropolu zmieniła jednak decyzja sędziów, którzy zdyskwalifikowali duet PH Sport za niezgodność samochodu z oficjalną homologacją. Tym sposobem zdobyte już punkty zniknęły z konta francuskiego zespołu. W świetle tego, iż po zakończeniu greckich zmagań Rossel zrezygnował z usług Corii, Szczepaniak stracił głównego rywala do wiktorii. Jeszcze przed startem Rajdu Monzy, Maciej zapewnił sobie zasłużony tytuł mistrza świata!

Pozostaje nam wierzyć, iż za parę godzin Szczepaniak zdobędzie swoje drugie złoto w WRC.

fot. Kajetan Kajetanowicz – oficjalny profil Facebook

Trzymamy kciuki za biało-czerwonych!

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak są już dosłownie o krok od triumfu w kategorii WRC2 Challenger. Polacy przetrwali piątkowy i sobotni etap Rajdu Japonii, jutrzejsze menu zawierać będzie jedynie pięć asfaltowych sprawdzianów. Ostatni akord sportowej kampanii 2023 rozpocznie odcinek „Enea City” (0:03), zaś o 6:15 rozpocznie się finałowy, dodatkowo punktowany power stage „Asahi Kougen”. Cóż, siadamy głęboko w fotelach, parzymy obfity zapas kawy lub yerba mate i… trzymamy kciuki! Nie zapeszamy, choć głęboko wierzymy iż na ceremonii zakończenia imprezy zobaczymy uśmiechy i… biało-czerwone łzy wzruszenia!

Korzystając z okazji, zachęcamy Was do sprawdzenia oferty Motowizji. Po raz pierwszy w historii batalia na odcinkach Rajdowych Mistrzostw Świata i Rajdowych Mistrzostw Europy trafia na antenę rodzimej stacji telewizyjnej. Motowizja pokaże wszystkie oesy WRC i ERC 2023 – na żywo, z komentarzem ekspertów i zaproszonych do studia gości. Poza relacjami live na kanale znajdziecie także szczegółowe zapowiedzi rajdów, podsumowanie każdego z etapów, czy wywiady z zawodnikami. Po wszystkie szczegóły zapraszamy na motowizja.pl.

Klasyfikację Forum8 Rajdu Japonii znajdziecie na oficjalnej stronie czempionatu WRC. Po więcej wiadomości z oesów Rajdowych Mistrzostw Świata zapraszamy na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!