Matulka i Dymurski w Rally2 w RSMP 2024

Jakub Matulka i Daniel Dymurski, obecni mistrzowie Polski w klasie 3, w nowym sezonie wezmą udział we wszystkich rundach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Polski duet będzie kontynuował też swoje występy w Junior WRC.

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski rozpoczną się w drugiej połowie kwietnia. Tegoroczne zmagania zobaczą przenosiny załogi w składzie Jakub Matulka i Daniel Dymurski do najwyższej klasy krajowych mistrzostw. Jako Mistrzowie Polski z 2023 roku w klasie 3, będą rywalizować z czołówką polskich kierowców, korzystając ze Škody Fabii Rally2 evo. Oprócz startów w Polsce, Matulka i Dymurski będą także kontynuować udział w Junior WRC, a ich międzynarodowa przygoda rozpoczęła się od Rajdu Szwecji w lutym.

„To będzie na pewno bardzo intensywny i ciekawy sezon. Do naszego programu startów na 2024 rok, poza mistrzostwami świata juniorów, dokładamy również Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski. Doszliśmy wspólnie do wniosku, że czas spróbować swoich sił w mocniejszym aucie, w najwyższej kategorii rajdowej, jaką mamy dostępną w kraju. Przed rokiem pokazaliśmy wraz z Danielem, że możemy być szybcy na krajowym podwórku i myślę, że przejście o klasę rajdową wyżej, to dla mnie naturalny krok w rozwoju. Pierwsze przymiarki do Škody robiliśmy już w zeszłym sezonie podczas testów i jazda nią daje dużo frajdy. W RSMP będę starał się kontynuować naukę tego samochodu na znanych już trasach. Odwrotnie niż w JWRC, gdzie dobrze znaną rajdówką uczymy się nowych oesów. Nie stawiam sobie jakiegoś konkretnego celu, choć oczywiście, jak już wielokrotnie powtarzałem – w rajdach walczymy o wyniki i nie inaczej będzie również tutaj” – mówi Jakub Matulka, mistrz polski 2023 w klasie trzeciej.

Škoda Fabia Rally2 evo, to samochód rajdowy bazujący na trzeciej generacji Škody Fabii. Rajdówka zaprezentowana została w 2015 roku na odcinkach Rajdu Portugalii. Škoda Fabia Rally2 evo pod maską ma czterocylindrowy, turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,6 litra i mocy około 280 koni mechanicznych. Posiada sekwencyjną, pięciobiegową skrzynię biegów oraz napęd na cztery koła. Przygotowaniem i obsługą samochodu zajmie się polska firma EvoTech.

Kalendarz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w 2024 roku liczy sobie łącznie siedem rund (sześć w kraju i jedna za granicą). Wszystkie rajdy w tym roku zostaną rozegrane na nawierzchni asfaltowej. Zmagania zainauguruje Rajd Świdnicki (26-28.04), a zakończy będący również jedną z rund Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC), Rajd Śląska (11-13.10). Prócz tego polscy kibice będą mieli okazje obserwować zmagania kierowców także w ramach mistrzostw Europy Centralnej (FIA CEZ), które w tegorocznym kalendarzu zagoszczą podczas: Valvoline Rajdu Małopolski (6-8.06), słowackiego Rajdu Koszyc (13-14.07) oraz Rajdu Rzeszowskiego (8-10.08). Ta ostatnia runda będzie dodatkowo gospodarzem rywalizacji w European Rally Torphy (FIA ERT).

Starty Jakuba Matulki wspiera Totalizator Sportowy właściciel marki LOTTO, a także Złomex S.A., TG Recycling, DB Logistic oraz Park Poniwiec.

Pełny kalendarz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2024:

– 26-28 kwietnia: Rajd Świdnicki (asfalt)
– 17-19 maja: Rajd Nadwiślański (asfalt)
– 6-8 czerwca: Valvoline Rajd Małopolski (asfalt) – Runda FIA CEZ
– 13-14 lipca: Rajd Koszyc (asfalt) – Runda FIA CEZ / Runda mistrzostw Słowacji
– 8-10 sierpnia: Rajd Rzeszowski (asfalt) – Runda FIA ERT / Runda FIA CEZ
– 12-14 września: Rajd Wisły (asfalt)
– 11-13 października: Rajd Śląska (asfalt) – Runda FIA ERC

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.