Najnowsza odsłona Kimery – spadkobiercy Lancii 037, ale z napędem AWD

Kimera Automobili prezentuje swoje najnowsze dzieło, stworzone by celebrować kulturę najpiękniejszych i najbardziej udanych włoskich samochodów wyścigowych lat 80. Gdyby linia najbardziej ikonicznych samochodów sportowych i wyścigowych budowanych w Turynie w latach 1978-1992 – które dominowały na drogach i torach wyścigowych na całym świecie – nie została przerwana, a jej naturalna potomkini ewoluowała do dnia dzisiejszego, dzisiaj ta linia miałaby swojego spadkobiercę, najnowszą ewolucję swojego gatunku.

To właśnie w tej duchu Kimera Automobili stworzyła EVO38, samochód stworzony by celebrować i gromadzić kulturowe dziedzictwo czasów, gdy Włochy były wielkie w świecie, i przypominać wszystkim, gdzie narodziły się niektóre z najważniejszych arcydzieł, które zapisały się w historii motoryzacji: we Włoszech, w Piemoncie, w Turynie.

Po sukcesie EVO37, samochodu, którym marka zadebiutowała na scenie motoryzacyjnej, Kimera prezentuje EVO38, kolejną i ostateczną ewolucję koncepcji samochodów zaprojektowanych do wyścigów, a następnie przeniesionych na drogi: czystych, analogowych, fizycznych i mechanicznych samochodów, wykuwanych przez twórczą wyobraźnię, rzemiosło, praktyczne umiejętności manualne i niezastąpione ludzkie uczucia.

W przeciwieństwie do EVO37, EVO38 jest zintegrowane (włoski termin oznaczający napęd na wszystkie koła). W odróżnieniu od niektórych szlachetnych protoplastów wymienionych powyżej, napęd na cztery koła jest realizowany poprzez nowoczesny i zaawansowany system kontroli rozdziału i blokady różnicowej elektrohydraulicznej. Ten system – tak jak bardziej wyrafinowane World Rally Cars w początkach lat 2000-tych – pozwala na kalibrację różnicowych bezpośrednio z kabiny, oferując kierowcy możliwość zarządzania procentem podziału trakcji między przednie i tylne koła, a także możliwość zarządzania blokadą różnicową. Ta rozwiązanie pozwala również na całkowite wyłączenie przedniego mechanizmu różnicowego, co w efekcie daje samochód napędzany tylną osią.

Również z wnętrza kabiny, a w szczególności za pomocą kontroli na kierownicy, będzie możliwość regulowania ustawień zawieszenia za pomocą zmechanizowanych amortyzatorów oraz systemu podnoszenia, aby dostosować prześwit samochodu do warunków inne niż normalne jazda drogowa: tor, nierówne drogi, 'białe drogi’.

Układ tylnego podwozia zachowuje centralny amortyzator ze sprężyną boczną podwójną, charakterystyczną dla grup B z lat 80., podczas gdy z przodu znajdzie się nowoczesny układ amortyzatora o rozstawie tłoka na ciąg.

Skrzynia biegów to nadal 6-biegowa manualna, ale o jeszcze krótszym przełożeniu niż w przypadku EVO37, co potwierdza, że samochód znajduje swoje idealne terytorium użytkowania na wymagających drogach, a nie na szybkich torach.

Pomimo obecności napędu na wszystkie koła, Kimera Automobili dąży do utrzymania takiej samej niskiej wagi, jak EVO37, zatrzymując wskazówkę wagi na poziomie około 1100 kg również dla EVO38. Aby to osiągnąć, dodatkowa masa związana z transmisją również na przednich kołach zostanie skompensowana poprzez masowe zastosowanie włókna węglowego i tytanu, co zapewni znaczące ułatwienie dla podwozia, mechaniki, systemów i karoserii.

Z drugiej strony moc silnika wzrosła, osiągając próg 600 koni mechanicznych dzięki przekonstruowaniu wielu komponentów: turbosprężarka będzie większa i zawsze będzie pracować w połączeniu z sprężarką o zmienionej i ulepszonej konstrukcji; elektro-sterowana sprzęgła.