Nowe Seicento nie będzie tylko elektrykiem

212
Seicento
fot. media.stellantis.com

W dobie wszechobecnej, szaleńczej elektryfikacji traktujemy to jako bardzo dobry znak! Koncern Stellantis poinformował, iż w 2024 roku do sprzedaży trafi… Fiat 600 Hybrid, spalinowy „brat” modelu 600e. Stellantis chce, aby najnowsza wersja Seicento trafiła też do krajów, w których nie ma jeszcze odpowiedniej, w pełni rozwiniętej infrastruktury dla samochodów elektrycznych.

4 lipca w Lingotto Stellantis zaprezentował swój nowy, w pełni elektryczny model – Fiata 600e. Teraz do modelowej gamy Seicento dołącza również hybryda – Fiat 600 Hybrid. I choć przyszłość marki rysuje się w… stricte elektrycznych barwach, to Fiat nie zamierza porzucać dziś swoich „spalinowych” (a w zamyśle mniej zamożnych) klientów. 600 Hybrid trafi więc na wybrane przez koncern rynki, na których ustawodawcy nie zapewnili jeszcze odpowiedniej infrastruktury dla właścicieli aut na prąd. Seicento wspierane na prąd ma zostać swego rodzaju reklamą dla wszystkich, którzy nie wierzą jeszcze w elektryfikację:

Nasza strategiczna wizja pozostaje w pełni elektryczna, a model 500e będący najlepiej sprzedającym się samochodem miejskim BEV w Europie podsyca naszą chęć, by dążyć do tego, aby elektryczność była dostępna dla wszystkich. Powinniśmy jednak pozostać istotni w krajach takich jak Włochy, gdzie pełna elektryczność jeszcze się nie przyjęła. Dlatego dla tych wybranych krajów, wraz z nowym 600e, zaoferujemy wysokiej klasy hybrydę. Mamy nadzieję, że otworzy ona drzwi do bardziej zelektryfikowanego świata” – powiedział Olivier Francois, globalny szef marketingu grupy Stellantis oraz dyrektor generalny marki Fiat.

Seicento z elektrycznym wsparciem

Fiat 600 Hybrid wyposażony będzie w trzycylindrowy silnik 1.2 litra (moc do 100 KM) oraz elektryczny motor (21 kW), z sześciostopniową przekładnią automatyczną. Naturalnie nie zabraknie systemów odzyskiwania energii, cichego, w pełni elektrycznego rozruchu i trybu jazdy pozwalającego na podróżowanie z wyłączoną jednostką spalinową. Fiat obiecuje, iż wprowadzony układ hybrydowy zapewni też większą elastyczność na niższych obrotach i średnie spalanie zredukowane o 15%. Zaletą pakietu hybrydowego ma być też możliwość bezemisyjnego manewrowania na parkingu i poruszania się w korku. Według producenta odpowiednio rozgrzane 600 Hybrid rozpędza się od 0 do 100 km/h w „jedynie” 11 sekund.

Ekologiczne rozwiązania znajdziemy również we wnętrzu (deska rozdzielcza wykonana z tzw. bioplastiku, fotele z tkaniny pochodzącej z recyklingu). Na początku dostępne będą jedynie dwie wersje wyposażenia – La Prima i… bardziej przystępna cenowo 600 Hybrid.

Cena? Na rynku włoskim będzie to 19 950 euro w specjalnej ofercie promocyjnej wraz z finansowaniem, oficjalna cena katalogowa wynosi 24 950 euro (około 116 017 złotych).

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 41. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!

Podobają Ci się nasze newsy? Zaobserwuj Rally And Race także na Google News.