czwartek, 2 lutego, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaWyścigiOficjalnie: Mick Schumacher odchodzi z Haasa

Oficjalnie: Mick Schumacher odchodzi z Haasa

Przyznajcie, Formuła 1 to dość dziwny sport, gdzie większość plotek oraz spekulacji to tak naprawdę… zapowiedź oficjalnych, zespołowych komunikatów. Tak było też dzisiaj. Oficjalnie, Mick Schumacher odejdzie z Haasa po Grand Prix Abu Dhabi, a jego miejsce zajmie rezerwowy kierowca Astona, Nico Hulkenberg.

Wydawało się, że Guenther Steiner podjął te decyzję już dawno temu, zaś jej ogłoszenie będzie wyłącznie kwestią czasu. Dziś potwierdziły się wszystkie plotki i spekulacje. Mick Schumacher kończy swoją przygodę z zespołem Haasa i odejdzie z amerykańskiej stajni zaraz po finałowym wyścigu w Abu Dhabi. Jego miejsce zajmie obecny kierowca testowy Astona Martina, Nico Hulkenberg. Syn legendy Formuły 1 nie krył swojego rozczarowania:

„Najbliższy wyścig będzie moim ostatnim w ekipie Haasa. Nie będę ukrywać, jestem bardzo rozczarowany decyzją o nieprzedłużeniu mojej umowy. Chciałbym jednak podziękować zespołowi oraz Ferrari za danie mi tej szansy. Te dwa lata pomogły mi dojrzeć w aspektach technicznych i jako człowiekowi. Szczególnie gdy robiło się ciężko, zdawałem sobie sprawę z tego, jak bardzo kocham ten sport. Momentami była to wyboista droga, ale stopniowo się poprawiałem, nauczyłem bardzo wiele i wiem, że na pewno zasługuję na miejsce w Formule 1. Upadki tylko mnie wzmacniają. F1 nadal mnie cieszy i będę walczył o powrót do stawki”.

Zobacz też: Matka Verstappena oskarża Sergio Pereza o… zdradę żony

Schumacher zaliczył dwa, pełne sezony w ekipie Haasa. W zeszłym roku bolid VF-21 nie miał najmniejszych szans z konkurencją i wyraźnie odstawał od reszty. Nie pozwoliło to młodemu Niemcowi na zdobycie punktów. Najlepszym występem było Grand Prix Węgier, Mick uplasował się na 12. miejscu. W tym sezonie Niemcowi udało się zapunktować, był 8. na Silverstone i 6. na Red Bull Ringu. Sumarycznie wywalczył 12 punktów w „generalce”. Według najświeższych plotek, Mick Schumacher zostanie kierowcą testowym Mercedesa.

Niemiecka podmianka

Fotel Micka otrzyma jego rodak, Nico Hulkenberg. Niemiec ścigał się w F1 przez przeszło dekadę, reprezentując ekipy Williamsa, Saubera, Force India, Renault, Racing Point oraz Astona Martina. Patrząc wyłącznie na suche statystyki, swój najlepszy sezon zaliczył w 2018 roku, gdzie w barwach Renault uplasował się na 7. miejscu „generalki”. Nigdy nie wygrał żadnego wyścigu, nie stanął także na podium. Dwukrotnie udało mu się otrzeć o „pudło”, miało to miejsce na belgijskim torze Spa, w sezonie 2012 i 2016. Hulkenberg wsiadł do tegorocznej maszyny Astona Martina w Bahrajnie i Arabii Saudyjskiej, gdzie zastępował chorego Vettela. Zajął odpowiednio 17. i 12. lokatę, i nie zdobył punktów. Największym sukcesem Nico jest triumf w 24h Le Mans 2015 w ekipie Porsche (LMP1).

Oficjalny komunikat zespołu Haas F1 Team dostępny jest na stronie internetowej zespołu.

Carlo Abarth
31 marca 1949 roku założyłem przedsiębiorstwo motoryzacyjne sygnowane własnym nazwiskiem. Stworzyłem dziesiątki świetnych, pełnych duszy samochodów... A dzisiaj piszę dla Rally and Race. Nie tylko o maszynach z emblematem skorpiona na masce.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Załoga Postawka/Postawka w czołówce Monte-Carlo Historique

Postawka
Jubileuszowy, 25. Rallye Monte-Carlo Historique już za nami. Tegoroczna edycja okazała się wielki sukcesem dla biało-czerwonych. Na...

Prema ogłasza skład LMP2. Rosjanin zamiast Kubicy

Prema ogłasza skład w LMP2
Prema startuje kolejny sezon w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA. W barwach włoskiego sezonu, w którym w ubiegłym...

McRae wystartuje w ERC. Trzecie pokolenie rajdowego klanu

McRae
McRae to nazwisko, którego nie trzeba specjalnie przedstawiać w świecie rajdów. W tym sezonie w Rajdowych Mistrzostwach...

Kalendarz Tarmac Masters 2023

Tarmac
Przed nami ósmy sezon sportowej rywalizacji w ramach cyklu Tarmac Masters. Tegoroczna batalia zyska jednak nowy, istotny...

Partnerstwo z marką Stake gwoździem do trumny Alfa Romeo?

Stake
F1 to ogromny biznes, zaś kwestie sponsoringu czy partnerstwa medialnego to motor napędowy tego sportu. Nic więc...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here