niedziela, 5 lutego, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaWyścigiPorsche odpuszcza F1? Wszystko na to wskazuje

Porsche odpuszcza F1? Wszystko na to wskazuje

Porsche przez wiele miesięcy walczyło o wejście do F1. Jednak wszystko wskazuje na to, że od 2026 roku nie zobaczymy nowej marki w stawce.

Porsche to jedna z dwóch marek koncernu Volkswagena, które miały ambicje wejść do F1. Plan Audi się powiódł, dzięki kooperacji z Sauberem, które obecnie startuje w barwach Alfa Romeo. Jednak rok 2026 raczej nie będzie początkiem współpracy marki z Zuffenhausen z „królową motorsportu”. Póki co, wszystko na to wskazuje.

W pewnym momencie niemiecka marka była bardzo blisko porozumienia z Red Bull Racing. Jednak na ostatniej prostej plany się posypały, marka ze Stuttgartu została na lodzie. Porsche miało w planach nabycie 50 proc. udziałów w Red Bullu, co dałoby wpływ na kluczowe decyzje w zespole z Milton Keynes.

Zobacz: Porsche wkręciło kibiców. Nie będzie współpracy z Williamsem

To właśnie ten element doprowadził do fiaska rozmów. Ostatecznie niemiecka marka znalazła się w bardzo trudnej sytuacji. Pozostałe zespoły ze stawki F1 nie stanowią już takiej ciekawej propozycji.

Jak wynika z ustaleń portalu racingnews365.com, Porsche do tej pory nie złożyło w FIA wniosku dla nowych producentów silników F1 od 2026 roku. Termin na złożenie dokumentacji w tej sprawie upłynął. To oznacza, że niemiecka marka nie pojawi się w padoku jako dostawca nowych jednostek napędowych.

Przeczytaj koniecznie: Porsche wraca z tematem F1. Niemcy połączą siły z Williamsem

Jedynym wyjściem z tej sytuacji, jeśli Porsche faktycznie dołączy do F1, będzie wykorzystywanie silników zaprojektowanych przez audi To ryzykowna strategia, ponieważ maszyna opracowywana przez drugą z marek należących do Volkswagena, może okazać się zawodna. Wtedy siostrzana firma również poniesie porażkę.

Po upadku sojuszu Porsche z Red Bullem, spekulowano o połączeniu z McLarenem lub Williamsem. Jednak w przypadku obu zespołów problem polega na korzystaniu z rozwiązań dostarczanych przez zewnętrznych producentów. W tych zespołach nie znajdziemy inżynierów silnikowych. W takim wypadku niemiecka firma musiałaby opracować silnik od początku.

Jędrzej Stoner
Redaktor. Lubi wysokie obroty, sztywne zawieszenia, krótkie przełożenia, kosmiczne przyspieszenia.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Trzy kartingowe imprezy w Lonato. Dwa podia Polaków!

WSK Super Master Series
Polscy kierowcy rozpoczęli sezon kartingowy we Włoszech. Na torze South Garda Karting w Lonato odbyły się trzy...

Podium na dla Hołka i Kurzeji

W sobotę po południu zakończyła się pierwsza runda Pucharu Świata Cross Country. Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją...

Kalendarz FIA ERC 2023 – jeden debiut, jeden powrót

Tak jak w ubiegłym sezonie, kalendarz FIA ERC 2023 składa się z ośmiu rajdów. Doszło jednak do...

125Q czyli Fiat 125p nałożony na Audi A3 1.8T Quattro

Fiat 125P quattro Audi A3 125Q
Fiat 125p nałożony na Audi A3 1.8T Quattro. Brzmi jak ciekawa i realna wizja sleepera, albo jak...

Mazda RX-7 – silnik Wankla na wolnych obrotach! „brap brap brap” [wideo z napisami]

Mazda RX-7 silnik wankla
Mazda RX-7 kojarzy się wszystkim z silnikiem Wankla. Nawet jeśli w Twoim sercu nie ma miłości do...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here