Rajd Śląska: Grzyb i Binięda o krok od mistrzowskiego tytułu

fot. Rajd Śląska - oficjalny profil Facebook

Dosłownie za kilkadziesiąt minut poznamy personalia zwycięzców Rajdu Śląska, przedostatniej odsłony Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2023. Czy finałowy odcinek specjalny wyłoni tegorocznych czempionów? Policzmy punkty!

Już dziś, punktualnie o godzinie 20:45 wybrzmi pierwszy gwizdek meczu Polska – Albania. Biało czerwoni zagrają w Tiranie o niezwykle cenne punkty, które być może zadecydują o losach naszego awansu na Mistrzostwa Europy. Tradycyjnie, sympatycy futbolu uprawiają jeden z naszych sportów narodowych – liczenie punktów i kreślenie możliwych scenariuszy. W ruch idą kalkulatory, prowadzone są zaawansowane obliczenia i różnorakie symulacje… Niejako nawiązując do tego trendu, sprawdzamy sytuację punktową po jedenastu oesach Rajdu Śląska. Czy meta lotna przedostatniej rundy sezonu wyłoni tegorocznych mistrzów?

fot. Maciej Niechwiadowicz

Klasa 2. i „generalka” RSMP

Grzegorz Grzyb i Adam Binięda prowadzą w obu tych kategoriach, mając na koncie 156 punktów. Łukasz Byśkiniewicz i Daniel Siatkowski zostali daleko w tyle, gromadząc tylko 109 „oczek”. Przy tak dużych dysproporcjach, dwukrotny czempion RSMP potrzebuje 23 punktów (niezależnie od wyniku rywali), aby cieszyć się z trzeciej, mistrzowskiej korony. Załoga Crusara piastuje obecnie czwartą lokatę w Rajdzie Śląska, tracąc pół minuty do Wróblewskiego i Wróbla. Byśkiniewicz i Siatkowski znajdują się za plecami Orlen Teamu. Jeśli błękitna Fabia przetnie metę zachowując swoją pozycję, Grzegorz naklei na szybę następną naklejkę informującą o… trzecim, mistrzowskim tytule w czempionacie RSMP!

Klasa 3.

Przed startem rywalizacji na Śląsku tabelę grupy 3. otwierali Parys i Syty (127 punktów), zaraz za ich plecami znajdowali się Krotoszyński oraz Martynek (122 punkty). Oczywiste było jednak to, iż największym zagrożeniem dla ekipy Sonaxa są Jakub Matulka i Daniel Dymurski (116 „oczek”). Ze względu na dość… tajemniczą i owianą w wiele teorii karę, Piotr Parys zajmuje obecnie odległą, piątą lokatę. Duet Lotto Matulka Rally Team dzierży pałeczkę lidera, mając komfortową przewagę nad oponentami. Jeżeli na power stage’u „Kiczyce 2” nie dojdzie do spektakularnych przetasowań, to Matulka i Dymurski skończą rajd z dorobkiem 146 punktów, zaś Parys i Syty będą mieli na koncie dwa „oczka” mniej. Oczywiście, do tego należy jeszcze dodać punkty za finałową próbę, ale patrząc na tempo obu zawodników, różnice powinny być iluzoryczne. Wygląda na to, iż reprezentacja Lotto powróci na fotel lidera. Jeśli tak się stanie, tytuły RSMP 2023 rozstrzygną się w… Wiśle.

Klasa 4. i „ośka”

Wygląda na to, iż podobnie jak w czteronapędowej klasie 3. losy mistrzowskich tytułów w grupie 4. i 2WD rozstrzygną się dopiero na Rajdzie Wisły. Przed startem pierwszego oesu na Śląsku liderem obu klasyfikacji był Gracjan Predko współpracujący z Michałem Jurgałą (146 „oczek” w 2WD oraz 158 punktów w klasie 4). Żeby zatriumfować, załoga Peugeota 208 Rally4 musiałaby wywalczyć odpowiednio o dziewięć oraz o cztery punkty więcej od Huberta Kowalczyka i Jarosława Hryniuka. Realizacja tego scenariusza wydaje się jednak niemożliwa – drużyna Zielonej Oliwki prowadzi, mając dość bezpieczny, minutowy zapas.

Śląska
fot. Rajd Śląska – oficjalny profil Facebook

Rajd Śląska – czas na finałowy akord

W menu 7. edycji Rajdu Śląska został już tylko jeden, finałowy i dodatkowo punktowany power stage. O końcowych wynikach przedostatniej odsłony Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2023 zadecyduje piętnastokilometrowy sprawdzian „Kiczyce”. Po OS11 nowymi liderami rajdu są Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel. Załoga Orlenu wyprzedziła Byśkiniewicza i Siatkowskiego o blisko trzy sekundy. Podium uzupełniają bracia Szejowie.

Komplet informacji o 7. edycji Rajdu Śląska znajdziecie na oficjalnej witrynie imprezy. Po więcej wiadomości z odcinków Rajdowych Mistrzostw Polski zapraszamy na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!