poniedziałek, 12 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Wyścigi Red Bull faworytem po testach F1?

Red Bull faworytem po testach F1?

Nowy sezon wyścigów Formuły 1 rozpocznie się już za niecałe dwa tygodnie w Bahrajnie, gdzie zespoły miały w miniony weekend jedyną szansę na przetestowanie swoich tegorocznych konstrukcji. Kto będzie faworytem do zwycięstwa w mistrzostwach?

Ostatnie rozegrane Grand Prix padło łupem Maxa Verstappena i to on był najszybszy podczas trzydniowych testów w Bahrajnie. Samochód Red Bulla był szybki oraz niezawodny, co w poprzednich latach było rzadkością na tym etapie przygotowań.

Apetyty kibiców na zmianę na czele stawki rozbudza też fakt, że mistrzowski zespół Mercedesa spisał się podczas testów beznadziejnie. Ekipa przejechała najmniej okrążeń ze wszystkich i borykała się z problemami technicznymi. Mistrz świata Lewis Hamilton uzyskał dopiero piąty czas i nie czuł się pewnie za kierownicą – po jednym ze swoich obrotów na torze Brytyjczyk zakopał się w żwirowym poboczu, wywołując przerwę w sesji.

Na tym etapie mówi się, że samochody o niewielkim nachyleniu – takie jak Mercedes – najbardziej ucierpiały przez zmiany w przepisach aerodynamicznych, polegające na zwężeniu podłogi z tyłu samochodu. Napędzana oś jest przez to bardzo niestabilna, co zwiększa ryzyko błędów. Auta o dużej różnicy w prześwicie pomiędzy przodem i tyłem – do których należy Red Bull – bardziej efektywnie wykorzystują dyfuzor do generowania docisku tylnej osi. O ile jednak Mercedes jest obecnie w nienajlepszym położeniu, należy się spodziewać, że prędzej czy później niepokonany w ostatnich latach zespół znajdzie rozwiązanie swoich problemów.

Wracający Aston Martin z kłopotami

Warto wspomnieć o tym, że kliencki zespół Mercedesa, czyli Aston Martin, również miał problemy techniczne. Najważniejszym była przy tym awaria turbosprężarki, która stanowi nowy element w tegorocznym układzie napędowym niemieckiego producenta. Co ciekawe, korzystający po raz pierwszy z tych jednostek McLaren nie przejawiał żadnych problemów z niezawodnością.

Dużą niewiadomą jest to, czy do walki o zwycięstwa powróci w tym sezonie Ferrari. Włoski zespół ma zupełnie nowy silnik, dzięki któremu czerwone auta mają już nie tracić do rywali na prostych. W zakrętach jednak nadal sporo brakuje i wygląda na to, że obaj kierowcy nie czują się pewnie w szukaniu limitów samochodu.

Zaskoczyła AlphaTauri i Yuki Tsunoda

Sytuacja w środku stawki jest niezmiernie trudna do przewidzenia. Po wygraniu jednego z wyścigów w ubiegłym sezonie, AlphaTauri znów wygląda na mocne, co jest zasługą szybkich okrążeń debiutującego w tym roku Yukiego Tsunody. O ile Japończyk musiał nauczyć się jazdy na limicie w samochodzie Formuły 1, rywale włoskiej ekipy mogli skupić się na zupełnie innej pracy, więc kolejność jest przez to wypaczona. Wiele jednak wskazuje na to, że różnice w walce o miejsca w drugiej połowie punktowanej dziesiątki będą jeszcze mniejsze niż przed rokiem.

Alfa Romeo wygląda nieźle

Polskich kibiców z pewnością interesować będzie to, czy w tej grupie znajdzie się zespół Alfy Romeo. Biało-czerwone samochody również skorzystały na nowym silniku Ferrari – Kimi Räikkönen uzyskał piąty najlepszy czas i przejechał drugą największą ilość okrążeń, co daje powody do nadziei. Z całą pewnością rywalem dla Alfy nie będzie w tym roku Haas, który nie dosyć, że wystawia dwóch debiutantów, to nie będzie w ogóle rozwijać swojego samochodu, skupiając wszystkie siły na przyszłorocznej konstrukcji.

Tomasz Kubiakhttp://swiatwyscigow.pl
Redaktor naczelny ŚwiatWyścigów.pl, związany z RALLY and RACE od 2014 roku. Wyścigi to moja pasja.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Łukasz Kabaciński wsiada do auta klasy Rally2 na dłużej

Łukasz Kabaciński i Michał Kuśnierz zdradzili swoje plany dotyczące nadchodzącego sezonu ProfiAuto RSMP. Załoga pojedzie w nich...

Testy ELMS rozpoczęte: Kubica najszybszy o poranku!

Na niecały tydzień przed pierwszym wyścigiem tegorocznej Europejskiej Serii Le Mans w Barcelonie, stawka przystąpiła do dwudniowych...

Felieton – Extreme E: Kto wyłączył dźwięk???

Stało się – elektryki ruszyły w teren! Jeszcze kilka lat temu w najśmielszych snach bym nie pomyślała,...

Tarmac Masters: onboard Miko Marczyka z opisem dzisiejszych oesów!

Przy okazji pierwszej rundy Tarmac Masters Miko Marczyk przejechał się po trasach rajdu. Przy okazji nagrał onboard...

Baja Drawsko Pomorskie dla Hołowczyca i Kurzei

Zwycięstwem Krzysztofa Hołowczyca i Łukasza Kurzei zakończył się w sobotę rajd Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie. Zawody...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Mariusz Pelikański wraca za kierownicę – pojedzie w Wałbrzychu autem wybranym przez… kibiców

Mariusz Pelikański, mistrz Peugeot Cup z sezonu 2003 wystartuję podczas jednej z amatorskich imprez organizowanych przez grupę Walim Rajdowy. Znanego „Pelikana” zobaczymy na Wałbrzyskim...