wtorek, 26 października, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaNA TOPIESuperNational bez finałów na Slovakia Ring

SuperNational bez finałów na Slovakia Ring

Jesteśmy między dwom ostatnimi rundami w Mistrzostwach Polski Rallycross. Zawodnicy po powrocie ze Słowacji mają niecałe dwa tygodnie na przygotowanie się na ostatnią eliminację na Autodromie Słomczyn. Część kierowców jednak ma prawo czuć niesmak po Slovakia Ring. Z decyzji organizatora nie odbyły się tam półfinały i finały całej grupy SuperNational!!

Przyzwyczailiśmy się, że CEZ ma 3, a nie 4 kwalifikacje jak jest obecnie w większości krajów. Ale nie rozegranie finałów to coś nowego. W klasyfikacji sezonu pojawiła się więc luka. Kierowcy pojechali tylko finały pojemnościowe, ale finały całej grupy SuperNational się nie odbyły. Wszystko zaczęło się od sobotnich decyzji gdzie tor był polewany w połowie wyścigów klas SuperNational i zawsze tuż przed SuperNational +2000. Czyli przez wszystkie kwalifikacje część auta miała gorsze warunki bo jechała po mokrym szutrze. Dodatkowo nie wiadomo było czy idą finały całej grupy i jak teraz typować zawodników skoro zostali oni rozdzieleni polewaniem toru. A moczenie nawierzchni powodowało, że potężna BMW czy Volvo z SN2000+ w sekcji szutrowej jechały wolniej niż nawet seryjne RWD Cup. Organizator był głuchy na prośby kierowców, aby polewać po całym SuperNational, dopiero przed SuperCars. Kierowcy przejechali finały pojemnościowe i czekali na finał grupy. Po braku decyzji i braku odpowiedzi na liczne zapytania ze strony zawodników i zespołów serwisy się spakowały i wszyscy wrócili do domu.

Warto dodać, że na naszych krajowych obiektach respektuje się osobne klasy kierowców z innych krajów i odbywają się one bez przeszkód nawet jeśli na torze mają być tylko dwa auta w finale.

Tym sposobem nie ma punktów do generalki grupy SuperNational za rundę na Slovakia Ring. Nie wiadomo też jak ten problem rozwiązać. Czy wyciągać czasy z finałów pojemnościowych i na podstawie tego stworzyć wyniki całej grupy? Czy może wyniki po trzech kwalifikacjach uznać za wyniki końcowe jak robi się w sytuacji kiedy zawody z różnych powodów są przerywane i finały się nie odbywają. Ale pozostaje nadal problem różnicy wynikającej z polewania toru, więc zawodnicy SN2000+ będą zawsze pokrzywdzeni.

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Płonące Clio Toksportu na Rajdzie Węgier [WIDEO]

Załoga Bastien Bergounhe i Mathieu Descharne wypadła z trasy na jednym z odcinków Rajdu. Niestety, auto spłonęło...

7. runda Mistrzostw Polski Rallycross od „OdcinekSpecjalny”

Migawki z 7. rundy Mistrzostw Polski Rallycross na Autodromie Słomczyn od „OdcinekSpecjalny”. Zapraszamy do obejrzenia tego co...

Nowy dźwięk elektrycznej rajdówki

Nowy mechaniczny system, który przy okazji generuje nowe dźwięk elektrycznego auta rajdowego zbliża nas do normalności. To...

Spektakularne sytuacje na trasie Rajdu Ciudad de Pozoblanco

Zapraszamy na materiał filmowy z trasy Rajdu Ciudad de Pozoblanco 2021.

Rajd Barbórka 2021 na nowym torze!

Rajd Barbórka zawita w tym roku do zupełnie nowej lokalizacji. Areną zmagań pierwszych odcinków specjalnych będzie Autodrom...

NAJPOCZYTNIEJSZE