Tarmac Masters: Ponad 90 załóg w Radkowie

Tarmac Masters
fot. Tarmac Masters

Finał sezonu 2023 Tarmac Masters zapowiada się smakowicie. Według opublikowanej dziś listy startowej, na rampie w Radkowie stanie ponad 90 załóg.

W piątej edycji Rally Radków kibice będą mieli na co popatrzeć. Listę zgłoszeń otwierają znane i lubiane twarze z RSMP: Grzegorz Grzyb, który na prawy fotel wziął Łukasza Zaparta, oraz Aleksander Terlecki i Michał Marczewski.

U podnóża Szczelińców do walki o tytuł w Rally4 staną Michał Streer i Karolina Szulęcka-Streer oraz Marcin Górny i Jarosław Janasz. Małżeństwo Streer ma 25-punktową przewagę w klasyfikacji generalnej, więc triumf w kategorii powinien być na wyciągnięcie ręki. Jednak, jak mawia stare rajdowe porzekadło: „zwycięzcy są na mecie”.

Czytaj też: Michał Streer umacnia się na pozycji lidera w Rally4 Tarmac Masters

Fani Mistrzostw Polski rozpoznają też charakterystycznego Peugeota 208, pomalowanego w barwy „Zielonej Oliwki”. Za kierownicą zasiądzie oczywiście V-ce Mistrz RSMP w ośce – Hubert Kowalczyk. Pilotować go będzie Dawid Potępa.

W klasie PRO1 tytuł zapewnili już sobie Przemysław Matulka i Mateusz Martynek. Mimo to pojawią się także w Radkowie, ale o wynik nie będą musieli się martwić. Co innego załogi Bałdyga-Spentany i Król-Olejniczak. To właśnie między nimi rozegra się pojedynek o drugie miejsce w klasie, na koniec sezonu.

Klasa PRO2 mogła by zostać nazwana klasą R2 i prawdopodobnie nikt nie zauważył by różnicy. Z dziewięciu zgłoszonych załóg, aż siedem będzie korzystać właśnie z rajdówek tej kategorii. Na czele listy znajdują się nowi mistrzowie klasy PRO2 – Piotr Kalinowski i Sebastian Wach. Oprócz nich zobaczymy też na przykład Artura Równiatkę z Wojciechem Habudą, dla których będzie to pierwszy start w Peugeocie 208 R2.

PRO2s będzie najróżnorodniejszą klasą w 5 rundzie TM. Od Clio Sport Krzysztofa Stańdo, przez Hondę Civic Macieja Liszki, aż po Mazdę MX-5 Marcina Radeckiego – te wszystkie pojazdy będą rywalizować o tę samą stawkę.

W SKJS też ciekawie

W samej formule Super KJS będziemy mogli podziwiać aż 34 załogi. Rywalizacja w klasie TM1 niektórym może przypomnieć czasy Grupy A. Siedem załóg i aż sześć z nich w Subaru Imprezach. Rodzynkami w Lancerze EVO VI zostali Maciej Majczyna i Kamil Mrozowski. A rywalizacja zapowiada się ciekawie, bo o tytuł w tej klasie powalczą Bartosz Krala i Bożydar Grzywaczewski (3 punkty przewagi w generalce) oraz Rafał Wlazłowski i Marcin Naworol.

Zobacz też: 2. KME Rajd Karkonosze by Motulski [wideo]

W TurboJulita Rally mistrzostwo klasy TM2 zapewnili sobie Adam Tomalak i Sebastian Dwornik. Jednak w kontekście drugiego miejsca wszystko jest jeszcze możliwe. Przed ostatnią rundą okupują je Maciej Szczudło i Amelia Ryypa. W Radkowie wyrwać je im będą chcieli Patryk Jarzyna i Kinga Dziadkowiec-Michoń. Do Szczudło i Ryypy tracą zaledwie 3 punkty.

Klasę TM4, zwaną przez złośliwych „Pucharem Seicento”, sprawa tytułu wciąż jest otwarta. Inicjatywa jest po stronie Nikodema Sokoła i Mateusza Bartosika, jednak Tomasz Zabawczuk i Mateusz Czekaj wciąż mają matematyczne szanse na zgarnięcie im pełnej puli sprzed nosa.

Rywalizacja w finale Tarmac Masters zapowiada się więc pasjonująco. Upewnijcie się więc, że nie zabraknie Was w Radkowie. Rajd ruszy w przyszłą niedzielę (22.10) o godzinie 8:30. Więcej informacji, takich jak pełna lista startowa i harmonogram, znajdziecie pod tym adresem.