Toyota pokazała nową broń na Rajd Dakar – GR DKR Hilux EVO T1U

Fot. Toyota Gazoo Racing

Fabryczny zespół Toyota Gazoo Racing wystawi pięć załóg w styczniowym Rajdzie Dakar. Japoński producent zaprezentował swoją nową maszynę GR DKR Hilux EVO T1U, która jest udoskonaloną wersją poprzednika.

Pięć samochodów to najwięcej, ile fabryczny zespół Toyoty dotychczas wystawił w Rajdzie Dakar. Skład ekipy zasili dwóch debiutantów – Saood Variawa i Guy Botterill, a o doświadczenie zadbają Giniel de Villiers, Lucas Moraes i Seth Quintero. Dwaj ostatni będą reprezentować Toyotę w całym cyklu Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych W2RC.

Jeśli chodzi o terenówkę, jest o 100 mm szersza od poprzednika i zawiera szereg usprawnień mających poprawić przede wszystkim jej wytrzymałość i niezawodność. Toyota poświęciła szczególną uwagę zawieszeniu, a także przeniosła układ klimatyzacji w miejsce, gdzie będzie on bardziej wydajny. Ponadto, nowy Hilux ma nowy układ chłodzenia.

Toyota przygotowywała poprawki na nadchodzący Dakar przez cały rok, wykorzystując do testów rundy W2RC oraz Mistrzostw Południowej Afryki SARRC. Zespół testował także na pustyniach Kalahari i Namib.

Warto wspomnieć, że nowa terenówka Toyoty pokona przyszłoroczny Dakar na biopaliwie, zawierającym 70% komponentów odnawialnych. Japoński producent we współpracy ze swoim partnerem paliwowym postanowili dużo wcześniej spełnić wymogi organizatorów w tej kwestii, które wejdą w życie w 2026 roku.

Toyota GR DKR Hilux EVO T1U – dane techniczne:

Silnik: produkcyjny V35A, benzynowy, z dwiema turbosprężarkami
Nadwozie: Land Cruiser 300
Ciśnienie doładowania: ograniczone przez krzywą referencyjną FIA
Moc: 264 kW przy 5300 obr./min
Moment obrotowy: 620 Nm
Elektronika sterująca: Motec
Skrzynia biegów: sekwencyjna, 6-biegowa Sadev
Dyferencjały: o ograniczonym poślizgu (przedni, środkowy, tylni)
Sprzęgło: ceramiczne, dwutarczowe, 215 mm
Konstrukcja: Ramowa
Rozstaw osi: 3140 mm
Rozstaw kół: 2025 mm
Długość: 4810 mm
Szerokość: 2300 mm
Wysokość: 1890 mm
Masa: 2010 kg, zgodnie z regulaminem FIA
Karoseria: kompozytowa
Przednie zawieszenie: dwuwahaczowe, skok 350 mm
Tylne zawieszenie: dwuwahaczowe, skok 350 mm
Koła: Evo Course, 17 cali
Opony: BF Goodrich, 37 cali
Zbiornik paliwa: bezpieczny zbiornik FT3, 540 litrów

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.