Mówią przed Rajdem Śląska

Zapraszamy na tradycyjne prasówki zawodników. Tym razem przed Rajdem Śląska:

1. Decydująca rozgrywka sezonu

Kasperczyk czy Gabryś? Który z tych dwóch kierowców zostanie wicemistrzem Polski? To najważniejsze pytanie, jakie zadają sobie rajdowi kibice przed Rajdem Śląska (13-15 października). To właśnie na odcinkach specjalnych finałowej rundy Inter Cars RSMP 2017 rozstrzygnie się ten pojedynek. Przed tym starciem w nieco lepszej sytuacji jest załoga Tiger Energy Drink Rally Team, ponieważ Tomek Kasperczyk i Damian Syty ruszą do rywalizacji w Rajdzie Śląska w roli wiceliderów punktacji mistrzostw Polski.

2f1dac46-cd20-4d44-9cc6-b2dcfa377889

Rajd Śląska to zawody, które debiutują w kalendarzu InterCars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Impreza jest kontynuacją Rajdu Mikołowsko-Żorskiego – udanych zawodów okręgowych organizowanych w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska. Bazą rajdu będzie zmodernizowany Stadion Śląski w Chorzowie. W tym miejscu odbędzie się także ceremonia startu, zaplanowana na 17:30 w piątek, 13 października. 90 minut później załogi będą miały okazję, by zaprezentować się kibicom na pierwszym odcinku specjalnym, którego trasę wytyczono wokół Stadionu Śląskiego.

8c9cfacd-bd86-4dbd-8602-d3e78cf5780c

W sobotę rywalizacja przeniesie się na oesy w południowej części województwa śląskiego. Zawodnicy będą mieli do pokonania próby Wyry (6,95 km), Ochaby (13,33 km), Miedźna (17,54 km), a także kończący pierwszy etap miejski odcinek w Mikołowie (1,9 km). Między dwoma pętlami rajdu załogi nie będą zjeżdżać na serwis na Stadionie Śląskim. Zamiast tego organizatorzy zaplanowani oddaloną strefę serwisową w Żorach.

Niedzielna rywalizacja jest nieco dłuższa niż ta podczas pierwszego etapu – do przejechania będzie 77,7 km odcinków specjalnych. Ten dystans tworzą próby Bzie (18,98 km), Chybie (9,26 km) oraz Suszec (10,62 km). Każdy z wymienionych oesów kierowcy i piloci pokonają dwukrotnie, a drugi przejazd próby Suszec będzie stanowić Power Stage, czyli odcinek, na którym trzy najszybsze załogi zdobywają dodatkowe punkty do klasyfikacji mistrzostw.

71d3e22f-a29d-4a70-9535-6ab5a631bf69

Aby zdobyć tytuł wicemistrzów Polski w rajdach samochodowych Kasperczyk i Syty muszą utrzymać minimum punkt przewagi nad trzecią załogą w klasyfikacji mistrzostw, czyli duetem Gabryś/Natkaniec. W obecnym sezonie Inter Cars RSMP Tomek i Damian jeździli bardzo równo, dzięki czemu zdobywali punkty w każdej z pięciu rozegranych rund krajowego czempionatu. Łącznie załoga Tiger Energy Drink Rally Team wywalczyła 69 „oczek” – o trzy więcej niż ich rywale, czyli Gabryś i Natkaniec. W Rajdzie Śląska, podobnie jak w pozostałych rundach mistrzostw Polski do zdobycia jest 28 punktów – 25 za zwycięstwo w całych zawodach i 3 dodatkowe za najlepszy czas na finałowym odcinku rajdu.

Wyniki 6. rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski poznamy w niedzielę, 15 października około godziny 17:10. Pół godziny później załogi pojawią się na mecie rajdu, która zlokalizowana będzie na rynku w Żorach.

Tomasz Kasperczyk: – Przez cały sezon ważna dla nas była równa i skuteczna jazda, która pozwoliła zdobywać punkty we wszystkich rundach RSMP rozegranych w tym sezonie. Jednak w Rajdzie Śląska będzie to jeszcze ważniejsze, bo stajemy przed szansą realizacji celu, jakim jest zdobycie tytułu wicemistrzów Polski. Co prawda przed sezonem nie planowaliśmy walki o konkretne pozycje w mistrzostwach Polski, ale nie trzeba nikomu przypominać, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Od początku roku naszym założeniem było stopniowe zwiększanie tempa, także w wybranych rundach RSMP. W trakcie sezonu okazało się, że konsekwentne realizowanie tego planu otwiera przed nami nowe możliwości, które teraz chcemy wykorzystać. Zadanie jest jasno określone – chcemy zdobyć więcej punktów niż Zbyszek Gabryś i Artur Natkaniec. Czy to się uda? Nie wiemy, tak jak nie wiedzą tego kibice i rywale, ale chyba właśnie o to chodzi. Na pewno będziemy się starać tak mocno, jak tylko możemy. Po cichu liczę na wymagającą jesienną aurę. Doświadczenia z poprzednich sezonów wskazują, że całkiem nieźle nam idzie, gdy drogi są mokre, zabłocone, a dobra przyczepność to ostatnie czego można się spodziewać i oczekiwać.

5706efce-f76c-4204-8c36-f6c4756bfa2d

Harmonogram 1. Rajdu Śląska – 6. rundy Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski

Piątek, 13 października (1 odcinek specjalny, łącznie 1,27 km):

17:30 – ceremonia startu (Chorzów, Stadion Śląski)
19:00 – OS1: Stadion Śląski (1,27 km)

Sobota, 14 października (6 odcinków specjalnych, łącznie 70,59 km):

10:00 – Serwis A: 15 min. (Chorzów, Stadion Śląski)
11:03 – OS2: Wyry (6,95 km)
12:19 – OS3: Ochaby (13,33 km)
13:37 – OS4: Miedźna (17,54 km)
15:03 – Oddalony serwis A: 15 min. (Żory)

16:04 – OS5: Ochaby (13,33 km)
17:22 – OS6: Miedźna (17,54 km)
18:45 – OS7: Mikołów (1,9 km)
19:20 – Serwis B: 45 min. (Chorzów, Stadion Śląski)

Niedziela, 15 października (6 odcinków specjalnych, łącznie 77,72 km):

7:30 – Serwis C: 15 min. (Chorzów, Stadion Śląski)
9:12 – OS8: Bzie (18,98 km)
10:12 – OS9: Chybie (9,26 km)
11:12 – OS10: Suszec (10,62 km)
12:30 – Serwis D: 30 min. (Chorzów, Stadion Śląski)

14:27 – OS11: Bzie (18,98 km)
15:27 – OS12: Chybie (9,26 km)
16:40 – OS13: Suszec (Power Stage, 10,62 km)
17:40 – Ceremonia mety (Żory)

Zespół Tiger Energy Drink Rally Team powstał w 2012 roku, od samego początku jego trzon stanowi załoga Tomasz Kasperczyk/Damian Syty. Rok 2012 to pełny sezon Rajdowego Pucharu Polski oraz czeski Rajd Kostelec. W kolejnym sezonie Tomasz Kasperczyk zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, zdobywając tytuł II Wicemistrza Polski w klasie 6. Kolejny – 2014 rok to zmiana samochodu i walka o punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.  Nowy samochód i bardzo intensywny program treningowy zaowocował 6 miejscem w klasyfikacji generalnej RSMP i pierwszym podium w tym cyklu podczas Rajdu Dolnośląskiego. Duet Tomasz Kasperczyk/Damian Syty zajął znakomite, drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Sezon 2015 to kolejny rok startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Europy w Fordzie Fiesta R5. W 2017 roku zespół będzie rywalizować w wybranych rundach rajdowych Mistrzostwach Europy. Rajdową bronią Tiger Energy Drink Rally Team jest Ford Fiesta R5 serwisowany przez kielecką stajnię rajdową C-Rally. Sponsorem strategicznym zespołu jest Tiger Energy Drink.

2. Walka o mistrzostwo rozstrzygnie się na Śląsku

Wyniki Rajdu Nadwiślańskiego wyłoniły Mistrza Polski 2017 w klasyfikacji generalnej, ale do rozstrzygnięcia pozostaje jeszcze walka o wicemistrzostwo i tytuły w poszczególnych grupach i klasach. Zakończenie sezonu zapowiada więc wyjątkowo dużą dawkę emocji. Wszystko to już w najbliższy weekend na odcinkach Rajdu Śląska (13-15 października 2017), który debiutuje jednocześnie w kalendarzu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski i Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska.

Nadwislanski 2017 Foto 1 - Tomasz Filipiak

Na Śląsku rozstrzygnie się także walka o tytuły w Grupie 2WD i Klasie 4. Zabraknie Jana Chmielewskiego, ale na starcie w Chorzowie ze ścisłej czołówki zobaczymy Tomasza Gryca, Jacka Jureckiego i Łukasza Byśkiniewicza, a to gwarantuje zaciętą rywalizację. Dzięki podwójnemu zwycięstwu w klasie oraz wywalczeniu pierwszego (Rajd Dolnośląski) i drugiego miejsca (Rajd Nadwiślański) w 2WD duet Jurecki / Trela ma szansę stanąć na podium w obydwu klasyfikacjach. Bielska załoga zajmuje aktualnie drugie miejsce w Klasie 4, trzecie w 2WD i trzecie wśród zespołów sponsorskich. Reprezentanci Blachdom Plus EvoTech Rally Team w drugiej części sezonu są niezwykle skuteczni i utrzymują doskonałe tempo, co stawia ich w gronie faworytów finałowej rundy RSMP. Sportowe zmagania rozpoczną się w piątek wieczorem o 19:00 od niespełna 1,5 km prologu na Stadionie Śląskim, a zwycięzców poznamy na mecie w Żorach w niedzielę około 17:40.

Nadwislanski 2017 Foto 2 - Tomasz Filipiak

Jacek Jurecki: „To będzie wyjątkowy, ale jednocześnie trudny rajd. Z jednej strony stawka jest bardzo wysoka, a z drugiej to dla nas wszystkich nowe trasy. Fakt, że nadal kilka załóg ma szansę na tytuł, kibicom gwarantuje doskonale sportowe widowisko, a nam perspektywę zaciętej rywalizacji – tego, co w tym sporcie najpiękniejsze. Mamy za sobą dwa bardzo udane starty i będziemy walczyć, żeby tą dobrą passę utrzymać. Jesteśmy dobrze przygotowani, mamy jasno obrany cel i skoncentrowani chcemy go realizować od pierwszego do ostatniego kilometra. Jedziemy w swojej domowej imprezie, więc na trasie będą wspierać nas rodziny i dużo kibiców, a to mocna motywacja. W Rajdzie Śląska dołączają do nas nowi partnerzy Radex Bielsko-Biała, Energoaparatura, Peugeot Magurka, BTJ Zabudowy Pojazdów i Ośrodek Wczasowy „Walcownik”, co sprawia, że będziemy w ten weekend jeszcze silniejsi. Możemy liczyć na wsparcie stałych partnerów: Blachdom Plus, EvoTech, Lavaggio, Albud Okna i Drzwi, Iwonex-Bud, ASC, Pokrycia Dachowe Pniok Sylwester oraz patronów BielskieDrogi.pl i Buchti.pl Promotion – mamy więc bardzo mocny skład. Serdecznie wszystkich zapraszam do kibicowania i bądźcie z nami!”

Nadwislanski 2017 Foto 3 - Tomasz Filipiak

3. Car Speed Racing gotowe do walki o ważne punkty na trasach Rajdu Śląska

Car Speed Racing Foto 01 - Grzegorz Rybarski

102 załogi znalazły się na liście zgłoszeń łączonych rund Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski i Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska. Rajd Śląska wchodzi więc do rajdowego kalendarza mocnym akcentem, a po niespełna trzech tygodniach od zakończenia Rajdu Wisły na Śląsk zawita kolejne rajdowe święto. W ramach finałowej rundy RSMP 43 załogi staną do rywalizacji już w piątek wieczorem, a w sobotę od 17:10 dołączy do nich stawka czwartej rundy Mistrzostw Śląska.
Trzy spośród 59 rajdowych duetów obsługiwane będą przez ekipę Car Speed Racing. Stały skład kierowców otwiera Szymon Żarłok (pilotowany przez Krzysztofa Pietruszkę-Bizugę), który na swoją Hondę Civic VTI naklei 104. numer startowy. Dwa pozostałe miejsca serwisowe zajmą kierowcy Renault Clio – Mateusz Gołek i Adam Wrocławski, który utworzy załogę ze swoim etatowym pilotem, Markiem Dobrowolski. W ten weekend dojdzie do ciekawej zmiany na prawym fotelu w rajdówce Mateusza. Jacka Spentanego tym razem zastąpi Radosław Ćwięczek. W Clio z numerem 111 pojawi się więc dwóch utytułowanych „górali”. Radkowi, tegorocznemu triumfatorowi Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski w klasie N-2000 również rajdy nie są obce, a poznał je z perspektywy i lewego i prawego fotela rajdówki. Pilotował między innymi Stefana Karnabala i swojego brata Rafała, a z Mateuszem wystartują wspólnie po raz trzeci.

Car Speed Racing Foto 02 - Grzegorz Rybarski
Dla wszystkich trzech załóg Rajd Śląska będzie pojedynkiem o ważne punkty. Duet Żarłok / Pietruszka – Bizuga zajmują a aktualnie najniższy stopień podium w klasyfikacji generalnej i w klasie RO 2. Mateusz Gołek, mimo odpadnięcia z rywalizacji w Rajdzie Wisły, utrzymał trzecie miejsce w RO 1. Strata Adama i Marka do podium to zaledwie 2 punkty – stawka najbliższej rundy jest więc wysoka.

Car Speed Racing Foto 03 - Grzegorz Rybarski
Damian Kargol – szef Car Speed Racing: „Kibice rajdowi ze Śląska nie mogą ostatnio narzekać na nudę. Rajd Śląska, najnowsza impreza w naszym regionie oddziela w kalendarzu Rajd Wisły i Rajd Cieszyńska Barbórka. Dwa „klasyki” i imprezy o bardzo bogatej historii wysoko podnoszą poziom trudności, ale debiutant również zapowiada się bardzo interesująco. Cieszy fakt, że na południe Polski wracają Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski, ale dla naszej stajni priorytetem są oczywiście Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Śląska. Rajd Wisły kończyliśmy z mieszanymi uczuciami, ponieważ dobry wynik w swoich klasach odnotowali Szymon i Adam, ale Mateusz, po wypadnięciu z trasy wycofał się z rywalizacji, a duet Robert Suchoń i Robert Staniczek pokonała awaria techniczna.

Car Speed Racing Foto 04 - Grzegorz Rybarski
Na Rajd Śląska wracamy jednak w stałym składzie trzech samochodów, a nasi zawodnicy tym startem będą walczyć o wysokie lokaty w generalce i klasach. Gra idzie o wysoką stawkę, więc w sobotę zameldujemy się w serwisie w 100% skupieni na zadaniu. Za nami intensywne przygotowania i testy, więc jesteśmy gotowi do walki. Prognozy zapowiadają fajna pogodę, a po ulewnej Wiśle liczymy w ten weekend na słoneczną jesień. Aura powinna więc sprzyjać kibicom i śledzeniu rywalizacji na odcinkach, ale mam nadzieję, że licznie odwiedzicie także naszą strefę serwisową. Serdecznie zapraszam w imieniu załóg i całego Car Speed Racing – pomiędzy wizytą na OS-ach zajrzyjcie także do nas.”

4. „Wracamy po przerwie”

IMG_0025
Kacper Wróblewski i Łukasz Sitek wracają na odcinki specjalne w finałowej rundzie Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – 1. Rajdzie Śląska. W najliczniej obsadzonej klasie 4 pojadą ponownie Peugoetem 208 R2, którym wygrali klasę w jedynej szutrowej rundzie mistrzostw Polski – Rajdzie Gdańsk Baltic Cup. Będzie to drugi wspólny start zawodników w tym roku.

IMG_0136

Kacper Wróblewski: Po 5 miesięcznej przerwie wracamy do ścigania w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski – Rajdzie Śląska. Można powiedzieć, że to nasza domowa impreza aczkolwiek nie oznacza to, że czuję się tu dużo bardziej pewny. Niestety przez ostatnie miesiące nie siedziałem w rajdówce a tym bardziej nie jeździłem nigdy wcześniej Peugeotem po asfalcie. Na szczęście mieliśmy dzisiaj krótkie, 27-kilometrowe testy, które z pewnością pozwolą nam od początku przyśpieszyć. Oczywiście jestem strasznie podekscytowany tym startem. Pojedziemy jednak ostrożnie. Nie walczymy o punkty na koniec sezonu bo startowaliśmy tylko raz w tym roku a konkurencja pojawiała się regularnie na odcinkach specjalnych. Jest bardziej wjeżdżona. Nie oznacza to, że nie będziemy przyśpieszać ale też nie za wszelką cenę. Dalej moim celem jest zbierania doświadczenia za kierownicą R2.

IMG_0144

Start w tym rajdzie zawdzięczamy naszym partnerom: eSky Polska, WP.pl, Finish-A, Coldgroup, Infimed, Fajno Chatka z Wisły, Rallytechnology, KompleksowaReklama.pl, Apartament uNIKATowy oraz Radio RMF FM.

Łukasz Sitek: Mając w pamięci Rajd Gdański z niecierpliwością czekam na Rajd Śląska! Co prawda to zupełnie inny rajd. Wierzę jednak, że z Kacprem stworzymy znów zgrany, pozytywny duet, który będzie cieszył oczy kibiców na trasie ale i nam samym dostarczy masę frajdy! Kluczowe dla Nas bedą przejechane czysto i płynnie kilometry. Wynik będzie na mecie. Trzymajcie kciuki #17 !
1. Rajd Śląska to nowość w kalendarzu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Składa się z dwóch etapów przy czym już w piątek o godzinie 19:00 rozpocznie się ocinkiem specjalnym przy nowootwartm Stadionie Śląskim w Chorzowie. W sobotę 14 października zaplanowano 6 odcinków specjalnych, w tym ostatni, z pewnością bardzo widowiskowy po ulicach Mikołowa. Niedziala to kolejne 6 odcinków o łącznej długości 77.72 kilometrów oesowych. Ceremonia mety rajdu będzie miała miejsca na rynku w Żorach.

HARMONOGRAM i dodatkowe informacje o 1. Rajdzie Śląska znajdziecie na stronie organizatora: www.rajdslaska.pl

Zapraszamy do kibicowania
Kacper Wróblewski

https://www.facebook.com/wrobelrally

Informacje o zawodnikach:
Kacper Wróblewski – kierowca rajdowy
Swoją karierę rozpoczął w 2007 r., kiedy to zakupił pierwszy samochód – Fiata Seicento. Początki to okres intensywnej nauki z Piotrkiem Wosiem, Łukaszem Habajem i Jackiem Spentanym oraz z Tatą – Wojtkiem Wróblewskim. W 2008 r. i 2009 r. Kacper z sukcesami startował w wyścigach górskich, w cyklu KW Berg Trophy. W 2010 r. zamienił „wyścigowe” odcinki na rajdowe. Od tamtej pory z powodzeniem walczył o jak najwyższe lokaty w klasyfikacji generalnej Rajdowego Pucharu Polski. W 2014 r. z sukcesem zadebiutował w najwyższej lidze – Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Poza sportem motorowym osiągał duże sukcesy jako członek Kadry Narodowej w narciarstwie alpejskim. Jego cała kariera w tej dyscyplinie to ponad 100 startów w zawodach rangi międzynarodowej FIS i ponad 250 startów w zawodach ogólnopolskich, jako Junior Młodszy, Młodzik i Dziecko.

Najważniejsze osiągnięcia – SPORT MOTOROWY

2017 r.
14. Rajd Gdańsk Baltic Cup – 10 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,
1. miejsce w klasie 2WD, (Peugeot 208 R2)

2016 r.
50. Rajd Dolnośląski – 6 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 3, 2. miejsce w klasie 2WD, (Renault Clio R3T)

2015 r.
41. Rajd Cieszyńska Barbórka – 3. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio R3)

2014 r.
60. Rajd Wisły – 13. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 2. miejsce w klasie 5 (Renault Clio Ragnotti)

2013 r.
7. Rajd Czechowicki – 2. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio Ragnotti)
41. Rajd Świdnicki – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
59. Rajd Wisły – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
28. Rajd Karkonoski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
22. Rajd Rzeszowski – 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
23. Rajd Dolnośląski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
39. Rajd Barbórki Cieszyńskiej – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Ford Fiesta R2)

2011 r. – 2008 r. (wybrane starty)
7. Rajd Tyski – 4. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Honda Civic Type R)
„Walim Trophy” – 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
Rally Pardubice – 6. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
cykl KW Berg Trophy – wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2009 r.
cykl KW Berg Trophy – II wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2008 r.
Łukasz Sitek – pilot
Bardzo doświadczony i utytułowany zawodnik. Swoje starty rozpoczął już w 2008 r. jako kierowca w rajdach zaliczanych do Pucharu Polskiego Związku Motorowego oraz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (ponad 20 eliminacji). Od trzech sezonów pilot na „gorącym prawym fotelu” nie tylko w Polsce ale i za granicą. W sezonie 2016 razem z Jerzym Tomaszczykiem zdobyli tytuł wicemistrza czeskiej edycji Pucharu Opla Adama. Obecnie zasiada na prawym fotelu u kierowców w samochodach R2 w Polsce (m.in. Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Śląska oraz Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski) ale również w Rajdowych Mistrzostwach Czech (uczestnik Peugeot Total Cup Czech Republic). Na co dzień pracuje w Ustrońskim Magistracie, a w wolnych chwilach działa jako instruktor sportowej jazdy na torach i eventach motoryzacyjnych.