poniedziałek, 17 stycznia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualności7 motorów w układzie V

7 motorów w układzie V

Lexus słynie z dużych V-ósemek i mocnych napędów hybrydowych. Japońska marka jako jedna z ostatnich nadal oferuje w Europie wolnossące silniki V8. A motor, który inżynierowie Lexusa umieścili w super samochodzie LFA, jest jednym z najbardziej wyjątkowych w historii motoryzacji. Przedstawiamy 7 najmocniejszych napędów opracowanych przez producenta z Kraju Wchodzącego Słońca.

 

1LR-GUE

Silnik 1LR-GUE to prawdziwy klejnot w koronie Lexusa. Japońska marka stworzyła ten motor wyłącznie na potrzeby jednego modelu – supersamochodu LFA. W rezultacie wolnossąca jednostka trafiła pod maski zaledwie 500 samochodów. Silnik 1LR-GUE to motor w układzie V10 o pojemności 4,8 l, mocy dochodzącej do 570 KM oraz momencie obrotowym sięgającym 480 Nm. Co ciekawe, mimo aż 10 cylindrów jednostka wymiarami przypomina silnik V8, a dzięki zastosowaniu zaawansowanych materiałów waży mniej niż typowy motor V6. Wkręcenie silnika na maksymalne obroty zajmuje zaledwie 0,6 s!

2UR-GSE

Powody do dumy mają również inżynierowie odpowiedzialni za stworzenie jednostki V8 2UR-GSE. To wolnossący motor, który jest sercem sportowych Lexusów z ostatnich lat. Dzisiaj jednostkę znajdziemy pod maską takich modeli jak LC 500, LC Convertible czy RC F. Wcześniej trafiała do sedanów IS F oraz GS F. W najmocniejszym wariancie silnik 2UR-GSE wytwarza około 480 KM.

2UR-FSE

Kolejną 5-litrową V-ósemką, która otrzymała znaczek Lexusa jest motor o oznaczeniu 2UR-FSE. Ten niemal 400-konny silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa nigdy nie występował w pojedynkę. Lexus łączył go z dodatkowym napędem elektrycznym w hybrydowej limuzynie LS 600h, którą marka produkowała w latach 2007–2017. Dzięki temu auto dysponowało łączną mocą aż 445 KM. Dzisiaj prawie identyczny układ napędowy Toyota stosuje we flagowym modelu Century, który jest oficjalnym samochodem cesarza Japonii.

V35A-FTS

Silnik V35A-FTS można nazwać nowością w ofercie Lexusa. Japończycy pokazali ten motor w 2017 roku i jak na razie trafił pod maskę tylko jednego modelu – aktualnego Lexusa LS 500. Jednostka ma 6 cylindrów w układzie V i 3,5 l pojemności, a dzięki dwóm turbosprężarkom wytwarza do 421 koni mechanicznych i nawet 600 Nm. Motor cechuje też bardzo wysoka sprawność cieplna, która wynosi aż 37%.

1UR-FSE

Turbodoładowaniem nie dysponuje natomiast 4,6-litrowy silnik 1UR-FSE. Tę jednostkę Lexus również montował pod maską swoich największych i najbardziej komfortowych limuzyn. W latach 2006-2017 motor był dostępny w modelu LS 460, a od 2008 do 2011 roku w nieco mniejszym GS 460. Silnik jest wyposażony w układ bezpośredniego wtrysku paliwa, drążone wałki rozrządu, które obniżają jego masę i wytwarza 390 KM.

3UR-FE

Pozostajemy w rodzinie silników UR. Największym przedstawicielem tej linii jest motor 3UR-FE. Wolnossąca jednostka ma aż 5,7 l pojemności, dysponuje mocą 386 KM i wytwarza 543 Nm. Tak duży silnik musi trafiać pod maskę odpowiedniego auta. A jest nim Lexus LX 570, największy SUV w ofercie japońskiego producenta. Motor 3UR-FE znają również właściciele potężnych, terenowych Toyot – modeli Tundra, Sequoia i Land Cruiser.

8GR-FXS

Silnik 8GR-FXS jest kolejną jednostką, którą w napędzaniu kół wspomagają silniki elektryczne. Sam motor wytwarza 299 KM, ale łączna moc układów, w których jest stosowany wynosi już 359 KM. Z takiego napędu mogą skorzystać właściciele hybrydowych Lexusów LS i LC w wersji 500h.

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

DARVIT 9 Walimska Zimówka 22-23.01.2022

DARVIT 9 Walimska Zimówka
DARVIT 9 Walimska Zimówka - przygotowaliśmy dla Was najważniejsze informacje dotyczące imprezy, która odbędzie się na odcinkach...

SuperOES Tor Poznań – runda 6 – wyniki i on-board

SuperOES Tor Poznańa
SuperOES na Torze Poznań kończy sezon 2021 szóstą rundą, 15 stycznia 2022. W klasyfikacji generalnej znalazło się...

Hyundai, Ford i Toyota zaprezentowały hybrydowe auta WRC Rally1

Podczas oficjalnej prezentacji w Salzburgu w futurystycznym budynku należącym do Red Bulla - Hangar 7 auta hybrydowe...

3 rotorowy silnik wankla i 11.000rpm w Peugeocie 205

Terenowy Peugeot 205 Proto z centralnie zamontowanym 3 rotorowym silnikiem wankla 20B. Kręci się do 11.000 obrotów....

Ford Puma Rally1 Hybrid – testy przed Monte Carlo

Zimowe testy Forda Pumy Rally1 Hybrid przed Rajdem Monte Carlo 2022. A poniżej część druga z nocnym...

NAJPOCZYTNIEJSZE