niedziela, 29 stycznia, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaWyścigiDTM uratowane! Niemiecka seria trafiła w ręce ADAC

DTM uratowane! Niemiecka seria trafiła w ręce ADAC

DTM w ostatnim czasie przechodziło duże perturbacje. Legendarna niemiecka seria mogła zaliczyć upadek, ale ostatecznie została uratowana. ADAC doszło do porozumienia w sprawie przejęcia praw do marki i promocji mistrzostw w sezonie 2023.

DTM i jego najbliższa przyszłość są zabezpieczone po tym, jak firma ITR została rozwiązana. W rolę nowego właściciela praw do serii weszło ADAC, a w najbliższych miesiącach nastąpi mocna reorganizacja struktury niemieckiego sportu motorowego. Niewykluczona jest również synergia z innymi kategoriami.

Zobacz: DTM zakończy żywot? Gerhard Berger przekazał złą wiadomość

Mowa o serii GT Master, która podobnie jak DTM odbywa się na zasadach GT3, a za jej organizację odpowiada ADAC. Dlatego można się spodziewać, że niemiecki automobilklub zaoferuje obecnym uczestnikom obu serii możliwość rywalizacji w swoich mistrzostwach w 2023 roku na nowych zasadach. Póki co, szczegóły nie są znane.

Więcej informacji poznamy dopiero 8 grudnia. Wtedy odbędzie się specjalna konferencja prasowa w Monachium. ADAC ujawni podczas spotkania więcej szczegółów na temat funkcjonowania serii w ramach niemieckiego automobilklubu.

– Żadna inna marka nie reprezentuje niemieckiego sportu motorowego tak, jak DTM. ADAC chce utrzymać DTM, ponieważ jest to kulturowe dobro sportów motorowych. Cieszy się znakomitą reputacją nie tylko w Niemczech, ale także na całym świecie. Od przyszłego roku DTM rozpocznie nowy rozdział w swojej długiej historii pod patronatem ADAC – powiedział Gerd Ennser, prezes ADAC.

Przeczytaj koniecznie: Potężna demolka i ogień w finale DTM na torze Hockenheim! [wideo]

Niemiecka seria przez ostatnie lata była obsługiwaną przez firmę ITR należącą m.in. do Gerharda Bergera i kilku producentów samochodów. Jednak po upadku ery Class One w 2020 roku Audi i BMW wycofały swoje udziały, a organizacja spadła na barki Bergera. Okres pandemiczny mocno odbił się na wynikach finansowych generowanych przez serię. Stąd niedawna decyzja jedynego właściciela o sprzedaży serii w nowe, stabilniejsze miejsce.

 

Jędrzej Stoner
Redaktor. Lubi wysokie obroty, sztywne zawieszenia, krótkie przełożenia, kosmiczne przyspieszenia.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

WOŚP MotoOrkiestra Zgierz 2023 – foto

Motoorkiestra WOŚP Zgierz 2023 drift
MotoOrkiestra Zgierz wróciła na pętlę autobusową Staffa/Parzęczewska! W dniu 29 stycznia 2023 Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy gra...

Marko wyczuwa niepokój w Mercedesie

Doradca Red Bulla Helmut Marko twierdzi, że odejście Jamesa Vowlesa z Mercedesa i objęcie przez niego stanowiska...

Kamery w kaskach u wszystkich kierowców w sezonie 2023 Formuły 1

Formuła 1 podpisała umowę na dostarczanie technologii kamer w kaskach kierowców z Racing Force Group. Przez cały...

Wielkie powroty do F1! Jak wygląda ranking TOP 10 i czy znalazło się miejsce dla Kubicy?

Robert Kubica
Na kanale F1 pojawił się film o kierowcach, którzy wracali do tego sportu z przysłowiowej „emerytury”. W...

Kalendarz 2023 – VTEC Cup Poland

VTEC Cup Poland
VTEC Cup Poland możecie zobaczyć u nas zarówno w papierowym wydaniu Rally and Race jak i regularnie...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here