DTM w ostatnim czasie przechodziło duże perturbacje. Legendarna niemiecka seria mogła zaliczyć upadek, ale ostatecznie została uratowana. ADAC doszło do porozumienia w sprawie przejęcia praw do marki i promocji mistrzostw w sezonie 2023.
DTM i jego najbliższa przyszłość są zabezpieczone po tym, jak firma ITR została rozwiązana. W rolę nowego właściciela praw do serii weszło ADAC, a w najbliższych miesiącach nastąpi mocna reorganizacja struktury niemieckiego sportu motorowego. Niewykluczona jest również synergia z innymi kategoriami.
Zobacz: DTM zakończy żywot? Gerhard Berger przekazał złą wiadomość
Mowa o serii GT Master, która podobnie jak DTM odbywa się na zasadach GT3, a za jej organizację odpowiada ADAC. Dlatego można się spodziewać, że niemiecki automobilklub zaoferuje obecnym uczestnikom obu serii możliwość rywalizacji w swoich mistrzostwach w 2023 roku na nowych zasadach. Póki co, szczegóły nie są znane.
Breaking news +++ Cockpit change at DTM: The motorsport brand is becoming part of ADAC +++
More under: https://t.co/JXw41XgqvX #DTM #ADAC #WeLoveDTM #FeelTheRoar pic.twitter.com/MdYf4eELfp
— DTM (@DTM) December 2, 2022
Więcej informacji poznamy dopiero 8 grudnia. Wtedy odbędzie się specjalna konferencja prasowa w Monachium. ADAC ujawni podczas spotkania więcej szczegółów na temat funkcjonowania serii w ramach niemieckiego automobilklubu.
– Żadna inna marka nie reprezentuje niemieckiego sportu motorowego tak, jak DTM. ADAC chce utrzymać DTM, ponieważ jest to kulturowe dobro sportów motorowych. Cieszy się znakomitą reputacją nie tylko w Niemczech, ale także na całym świecie. Od przyszłego roku DTM rozpocznie nowy rozdział w swojej długiej historii pod patronatem ADAC – powiedział Gerd Ennser, prezes ADAC.
Przeczytaj koniecznie: Potężna demolka i ogień w finale DTM na torze Hockenheim! [wideo]
Niemiecka seria przez ostatnie lata była obsługiwaną przez firmę ITR należącą m.in. do Gerharda Bergera i kilku producentów samochodów. Jednak po upadku ery Class One w 2020 roku Audi i BMW wycofały swoje udziały, a organizacja spadła na barki Bergera. Okres pandemiczny mocno odbił się na wynikach finansowych generowanych przez serię. Stąd niedawna decyzja jedynego właściciela o sprzedaży serii w nowe, stabilniejsze miejsce.