czwartek, 8 grudnia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaRajdyEryk Goczał najmłodszym kierowcą Dakaru w historii!

Eryk Goczał najmłodszym kierowcą Dakaru w historii!

Organizatorzy Rajdu Dakar przyznali dziś numery startowe przed startem kolejnej edycji tej morderczej imprezy. Na liście uczestników znalazł się Eryk Goczał, który oficjalnie zostanie najmłodszym kierowcą w historii tego piaszczystego klasyka!

Udało się! Eryk Goczał po zdobyciu korony driftingowego mistrza Polski 2022 wyrusza na podbój Rajdu Dakar! Osiemnastolatkowi udało się wypełnić wszystkie wymogi techniczne, dzięki czemu młody Polak znalazł się na liście uczestników i odebrał swój pierwszy numer startowy. Występ Goczała w Arabii Saudyjskiej zapisze się na kartach historii – oficjalnie, Eryk będzie… najmłodszym kierowcą Rajdu Dakar w całej historii tej arcytrudnej imprezy!

Przygotowania zawodnika Energylandii do startu w 45. edycji Dakaru trwały od dłuższego czasu. Eryk wziął udział w dwóch poprzednich edycjach w roli mechanika, przyglądając się rywalizacji z bliska i zbierając kluczowe doświadczenie w serwisie. Możliwość obcowania z Dakarem pozwoliła mu na zebranie pierwszych szlifów i poczucie klimatu, istoty imprezy.

Tak naprawdę jedynym problemem na drodze do wymarzonego startu był… wiek Eryka i brak prawa jazdy. Na szczęście Goczał zdobył uprawnienia w tym miesiącu, dzięki czemu ostatecznie zapewnił sobie możliwość wylotu do Arabii Saudyjskiej. Czempion DMP 2022 zasiądzie za sterami Mavericka z numerem 428, jego pilotem będzie Hiszpan, Oriol Mena.

Energylandia wystawi aż trzy duety w klasie T4. Obok Eryka wystartuje jego ojciec, Marek (z Maciejem Martonem w roli pilota) oraz wujek, Michał (z Szymonem Gospodarczykiem).

Warto także zauważyć, że na liście startowej znalazła się Magdalena Zając, a jej pilotem będzie niezwykle doświadczony Jacek Czachor. Zając jest drugą Polką w historii Dakaru. Pierwszą reprezentantką biało-czerwonej płci pięknej była Martyna Wojciechowska (2002).

fot. Eryk Goczał – oficjalny profil Facebook

Przełomowa edycja

Format Rajdu Dakar wciąż ewoluuje, dostosowując się do aktualnych trendów i wymogów. Tak też od tego roku wszyscy zawodnicy korzystać będą z elektronicznych kart drogowych. Idea testowana przez najlepsze drużyny poprzednich edycji staje się standardem, jednak nie musi być to wcale forma ułatwienia nawigacji. Organizator chce ukrócić proceder, który polegał na podążaniu za śladami załóg startujących wcześniej, co minimalizowało ryzyko błędu i zgubienia się. Tak też wprowadzono pewien ciekawy dodatek do regulaminu – próby sportowe będą rozdzielone, prowadząc zawodników… losowo wybraną ścieżką „A” lub „B”. Oznacza to, iż ślepe podążanie za rywalami będzie wiązać się z gigantyczną karą czasową.

Zobacz też: Krzysztof Hołowczyc planuje wygrać Rajd Dakar 2024!

45. Rajd Dakar wystartuje 31 grudnia i potrwa do 15 stycznia. Karawana pokona przeszło 5000 kilometrów, podzielonych na prolog i 14. etapów. Lwia część trasy to zupełnie nowe odcinki, których nie pokonywano w poprzednich edycjach tej imprezy. Sumując długości wszystkich sprawdzianów, czeka nas najdłuższy Dakar od przeszło dekady. Czy będzie on również jednym z… najtrudniejszych w historii? Przekonamy się wraz z przełomem roku!

Polacy na liście zgłoszeń 2023 Dakar Rally:

  • Konrad Dąbrowski (motocykl) – #23
  • Maciej Giemza (motocykl) – #28
  • Kamil Wiśniewski (quad) – #155
  • Jakub Przygoński i Armand Monleon (samochód) – #203
  • Magdalena Zając i Jacek Czachor (samochód) – #269
  • Marek Goczał i Maciej Marton (Maverick) – #401
  • Michał Goczał i Szymon Gospodarczyk (Maverick) – #405
  • Eryk Goczał i Oriol Mena (Maverick) – #428

Wszystkie informacje o Rajdzie Dakar 2023 znajdziecie na oficjalnej stronie tej imprezy.

Jakub Socha
Z motoryzacją związany od dziecka. Ponoć zanim zaczął płynnie mówić, już rozpoznawał wszystkie marki samochodów podczas spacerów w wózku. Fan simracingu. Trenuje, aby przenieść umiejętności z symulatora na prawdziwe tory oraz odcinki specjalne. Najlepiej odnajduje się w roli komentatora, z czym chce związać swoją dziennikarską przyszłość.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Sprinty w F1 2023 – oficjalna lista potwierdzona

Sprinty w F1 2023 odbędą się sześć razy
Sprinty w F1 odbędą się w sezonie 2023 dwa razy częściej. Włodarze Formuły 1 potwierdzili oficjalną listę...

Zandvoort zostaje w kalendarzu F1. Grand Prix Holandii do 2025 roku

Zandvoort pozostaje w F1 do 2025 roku
Zandvoort nadal będzie gospodarzem Grand Prix Holandii. Władze F1 potwierdziły, że holenderski tor zostanie w kalendarzu przez...

Sebastian Vettel wróci do F1? Co będzie robił?

Sebastian Vettel
Sebastian Vettel dopiero kilka tygodni temu pożegnał się z F1 w roli kierowcy. Tymczasem w kuluarach pojawia...

Tor Poznań ugości… wyścigi ciężarówek FIA ETRC

FIA ETRC
To już oficjalna wiadomość. Na Tor Poznań zawitają... wyścigi ciężarówek! Obiekt w wielkopolsce zostanie gospodarzem czwartej rundy...

Maserati odsłoniło Tipo Folgore – swój pierwszy, elektryczny bolid

Stało się. Maserati przeszło już na elektryczną, motorsportową stronę mocy. W Modenie pokazano światu malowanie elektrycznego bolidu...

NAJPOCZYTNIEJSZE