piątek, 22 stycznia, 2021
Strona główna Wyścigi Kaprzyk testuje prototyp LMP3 w Barcelonie

Kaprzyk testuje prototyp LMP3 w Barcelonie

Mateusz Kaprzyk zakończył sezon 2020 udanymi, dwudniowymi testami 460-konnego prototypu klasy LMP3 na torze Formuły 1 w Barcelonie.

19-latek z Katowic, kartingowy mistrz Polski z 2017 roku, ma za sobą debiutancki sezon w wyścigach bolidów jednomiejscowych. W jego trakcie został pierwszym Polakiem, który wywalczył punkty w prestiżowych mistrzostwach Włoch Formuły 4.

Na zakończenie roku Kaprzyk wrócił jednak za kierownicę prototypu hiszpańskiej ekipy Virage, z którą rok temu startował w wyścigach klasy LMP3 w europejskim cyklu Ultimate Cup Series.

Młody Polak spędził dwa dni na torze Formuły 1 w Barcelonie, za kierownicą Ligiera JS P320 pokonując w tym czasie ponad 600 kilometrów i poprawiając swoje rekordowe czasy z poprzednich testów.

„Te testy były świetnym pomysłem i przebiegły bardzo dobrze – mówi Mateusz Kaprzyk. – Nie podjąłem jeszcze ostatecznej decyzji odnośnie klasy i serii, w której wystartuje w sezonie 2021, ale chciałem przetestować prototyp LMP3, ponieważ rok temu świetnie się w nim czułem. Tak samo było przez dwa ostatnie dni. 460 koni mechanicznych mocy daje wielką frajdę, ale także wymaga ogromnej precyzji i bardzo płynnego stylu jazdy, co jest całkowitym przeciwieństwem bardzo specyficznych bolidów Formuły 4.”

„Testy w Barcelonie pokazały, że zrobiłem w tym roku bardzo duże postępy jako kierowca. Swoje czasy z ostatniej wizyty tutaj poprawiłem o dwie sekundy, pokazując jednocześnie bardzo konkurencyjne i równe tempo. Świetnie czułem się także w garażu, dlatego bardzo dziękuję ekipie Virage za wyśmienite przygotowanie samochodu, ciężką pracę i bardzo dobrą atmosferę. LMP3 z pewnością jest jedną z opcji na przyszły rok, ale ostateczną decyzję podejmę dopiero za kilka tygodni. Póki co skupiam się na intensywnym treningu i przygotowaniach kondycyjnych do sezonu 2021.

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Kalendarz SuperOESów Toru Kielce na 2021

Znamy już kalendarz Kieleckich SuperOESów organizowanych przez Automobilklub Kielecki. W tym roku na zawodników czeka 10 rund...

Pierwszy dzień Rajd Monte Carlo 2021: Hyundai górą, „rolka” Suninena [wideo]

Dziś w Rajdzie Monte Carlo kierowcy przejechali tylko dwa odcinki specjalne, ale i tak nie brakowało wrażeń,...

Maluch z motocyklowym silnikiem Hondy

Poczciwy Maluch na efektownej imprezie MEMORIAL PINO COMPARATO 2016. Fiacik wyposażony został w motocyklowy silnik Hondy

Rally vs Rallycross vs Electric

Zobaczcie porównanie zakrętu oraz odejścia auta Rajdowego R5, Rallycrossowego klasy SuperCar oraz auta elektrycznego. Jari Huttunen vs. Zbyszek...

5 powodów dla których trzeba obejrzeć Rajd Monte Carlo 2021

WRC.COM przypomniało nam, że przed nami spore zmiany, a tegoroczny Rajd Monte Carlo będzie jednocześnie ostatnim w...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Kubica w Daytona 24h

Kierowca wspierany przez Orlen Team wystartuje w długodystansowym wyścigu w barwach duńskiej ekipy. Daytona 24h odbędzie się w terminie 30 - 31 stycznia. Były fabryczny...

Polski zespół startuje w 24h Dubai

Rozgrywany w połowie stycznia 24-godzinny wyścig w Dubaju to od wielu lat tradycyjny początek wyścigowego sezonu. Na przestrzeni poprzednich 15 edycji wielokrotnie widzieliśmy w...

Nowy GR010 HYBRID ze stajni Toyoty

TOYOTA GAZOO Racing wkracza w nową erę wyścigów długodystansowych. Od sezonu 2021 zespół będzie startował w FIA WEC modelem GR010 HYBRID przygotowanym zgodnie ze...

Pierwsza setka Time Attack Trophy

Bardzo dobra frekwencja, kapitalna atmosfera i nowy oficjalny rekord Toru Toruń. Tak w największym skrócie opisać można finałową rundę sezonu nowej ogólnopolskiej serii. Aż 100...