niedziela, 18 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Maciej Gładysz na trzecim miejscu Trofeum Margutti 2020

Maciej Gładysz na trzecim miejscu Trofeum Margutti 2020

Podczas weekendu Trofeum Margutti polski kierowca Maciej GŁadysz ukończył wyścig na trzecim miejscu w kategorii Mini 60. Pełen historii weekend, z którym zmierzył się Gładysz na torze 7 Laghi Kart w Castelletto di Branduzzo (Włochy). Klasyczne spotkanie sezonu wyścigowego, w którym co roku najlepsi kierowcy Mini 60 tchną życie w międzynarodowy pokaz ku czci pamięci Andrei Margutti’ego.

Maciej zrekompensował sobie trudny weekend w mistrzostwach Włoch ACI sprzed trzech tygodni (defekt na prowadzeniu w finale), na torze 7 Laghi Kart, prezentując wysoki poziom, który pozwolił mu uzyskać kolejny dobry wynik 2020 roku.

W piątkowej sesji kwalifikacyjnej kierowca Akademii Orlen Team wywalczył drugi najszybszy czas okrążenia, zaledwie ze stratą + 0,004 sekundy za zdobywcą pole position. Pierwszy dla grupy D.

Korzystając z dobrej pozycji startowej do wyścigów kwalifikacyjnych, kierowca zespołu fabrycznego Parolin, ukończył sobotni program startów z dwoma drugimi miejscami z trzech rozegranych wyścigów. W jednym z nich minął linię mety jako trzeci, ale kara (+5 sek) z powodu spadniętego zderzaka ostatecznie sklasyfikowała go na dziesiątym miejscu.

Maciej wystartował w przed-finale z ósmej pozycji. W niedzielnej głównej fazie zawodów Gładysz dwukrotnie awansował na wyższe miejsca. W przed-finale Polak odzyskał trzy pozycje z ósmego na piąte miejsce. Stały progres, który również w finale opłacił się, wyprzedził dwóch rywali i awansował z piątego na trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej Mini 60 z najlepszym czasem okrążenia wyścigu (53,771).

„Jestem bardzo zadowolony z tego występu podczas Trofeum Margutti. To zawody, które mają dużą wartość i uzyskanie trzeciego miejsca satysfakcjonuje mnie, nawet jeśli zawsze dążymy do zwycięstwa. Wielkie podziękowania dla zespołu Parolin Racing, MA Engines, mojego mechanika, wszystkich sponsorów i ludzi, którzy wspierają mnie w trakcie sezonu”. – powiedział Maciej

W następnym tygodniu (23-29.11.2020), Maciej wystartuje w 1 i 2 rundzie WSK Open Cup na torze we włoskiej Adrii.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Time Attack Trophy SZKOLENIE – 17.04.2021

Brawo dla organizatorów! Pierwsza runda Time Attack Trophy 2021 odbyła się w formie szkolenia na terenie Motopark...

Nowości w garażu PM Rally Team i w Muzeum Polskiego Fiata

Piotr Kiepura, jeden ze stałych uczestników rund cyklu Motul HRSMP zaprezentował najnowsze dzieło zespołu PM Rally Team,...

Duńska przygoda Hyundai Poland Racing

Polski zespół Kowax 2B Rally Team przy współpracy z Hyundai Denmark utworzy Hyundai Rally Team Denmark. Za...

Zdradliwa miejscówka podczas TARMAC MASTERS

Jedno z bardziej wymagających miejsc podczas 1 rundy TARMAC MASTERS Tech-Mol Rally 2021 na OS 5 (Cosmos)....

Kajetanowicz i Szczepaniak rozpoczynają walkę o Mistrzostwo Świata

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak przystępują do kolejnego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata. Pierwszym startem w tym roku...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

„Felix” wystartuje w Tarmacu

Paweł „Felix” Danilczuk, który od dłuższego czasu przygotowuje się do powrotu na odcinki specjalne, opowiedział nam krótko o planach na sezon 2021. Znany wszystkim Felix...

Jak Kalle Rovanperä stracił podium w Monte Carlo

Po naprawdę świetnej jeździe Rovanperä ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo 2021 zajmował 3. miejsce. Niestety, młody Fin popełnił błąd, który kosztował go podium. https://www.youtube.com/watch?v=5IqxI_zRx2A&ab_channel=RallyeRacing63

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....