Majczyna i Mrozowski wygrywają 2. KME Rajd Karkonosze

fot. Roman Podfigórny & Podfigor Foto Team

Maciej Majczyna i Kamil Mrozowski triumfują w Jeleniej Górze! Załoga Mitsubishi Lancera Evo VI stanęła na najwyższym stopniu podium 2. KME Rajdu Karkonosze, przedostatniej rundy Rajdowego Pucharu Sudetów 2023. Tym samym podopieczni Automobilklubu Tomaszowskiego powracają do walki o podium MSP Rally Trophy.

fot. Roman Podfigórny & Podfigor Foto Team

Evo VI – postrach Rajdu Karkonosze

Już sama lista startowa 2. edycji KME Rajdu Karkonosze zapowiadała, iż fani zgromadzeni na odcinkach specjalnych wokół Jeleniej Góry będą świadkami wielkiego widowiska. Swój udział potwierdzili bowiem liderzy MSP Rally Trophy, Smuggler Thief i Jeż Jerzy w Fieście Proto, Wojtas i Mikołaj w kultowym Subaru Legacy, czy wracający do rywalizacji ulubieńcy dolnośląskich kibiców – Marcin Żarnowski i Grzegorz Remelski. W najmocniejszej klasie 7. nie zabrakło także rewelacji Rajdu Natury, duetu Grygo/Kupiec w zupełnie nowej maszynie zbudowanej na bazie Imprezy Spec C, czy triumfatora Rally and Race Rajdu Jarocińskiego, Macieja Majczyny. Spory apetyt na podium miał też Krzysztof Czechak, redaktor naczelny Rally and Race i zawodnik Rally and Race Teamu. Tym razem nie było jednak mocnych na japońską konstrukcję Mitsubishi i kruczoczarnego Lancera Evo VI… Majczyna i Mrozowski objęli prowadzenie już po pierwszej próbie, nie oddając pozycji aż do ostatniej mety lotnej.

Trzy wygrane odcinki wystarczyły, by podopieczni Automobilklubu Tomaszowskiego stanęli na najwyższym stopniu jeleniogórskiego podium. Wiktoria w 2. KME Rajdzie Karkonosze i komplet zdobytych punktów oznacza, iż zespół z województwa łódzkiego powraca do walki o końcoworoczne podium w klasie 7. i „generalce” całego cyklu. Drugie miejsce przypadło Wojtasowi i Mikołajowi. Załoga Subaru Legacy zameldowała się na mecie ze stratą blisko ośmiu sekund. Na trzecim miejscu uplasowali się reprezentanci Ziarno Rally Team – Marcin Żarnowski i Grzegorz Remelski. Duet Imprezy w klasycznym malowaniu „555” pokazał, iż kilkumiesięczna przerwa nie wpłynęła na ich prędkość oraz… piekielnie widowiskowy styl!

W klasie 2. najlepsi byli Wojciech Stelmach i Krzysztof Wyskiel (Fiat Seicento), w grupie 3. zatriumfowali Łukasz Dudaniec i Tomasz Juranek. Kategoria 4. padła łupem Tomasza Blody oraz Bogdana Winiara. W „piątce” byliśmy świadkami wielkiej dominacji Łukasza Szterleji pilotowanego przez Marka Lisickiego. Opel Kadett duetu Zatylny/Glądała zwyciężył w klasie 6, Niedźwiecki/Jakubowski ponownie zatriumfowali w grupie 8, zaś Wyrzykowski/Kajdy w 9.

fot. Roman Podfigórny & Podfigor Foto Team

Sudecki Ragnarok

Tegoroczna kampania Rajdowego Pucharu Sudetów powoli dobiega końca. Przed nami jej finałowy akord – 8. Rajd Wikinga, zaplanowany na 18-19 listopada. Na oesach w powiecie dzierżoniowskim rozegra się prawdziwy, motorsportowy Ragnarok, który rozstrzygnie losy mistrzowskich tytułów w „generalce” i poszczególnych klasach. Wygląda na to, że wisienką na torcie tej imprezy będzie pojedynek duetów Thief/Jerzy i Bati/Chrzanowski. Jak na razie faworytem do mistrzowskiej korony MSP Rally Trophy jest drużyna Fiesty (aż sześć „oczek” przewagi), jednak ich ewentualne niepowodzenie otworzy rywalom autostradę do triumfu.  Gorąco będzie również za ich plecami, szansę na końcoworoczny „brąz” ma kilka zespołów. Podsumowując, listopadowa, jesienna plucha nie będzie nam straszna. Niezależnie od tego co wskazywać będą dolnośląskie termometry, w Dzierżoniowie zrobi się naprawdę gorąco!

Klasyfikację generalną 2. KME Rajdu Karkonosze znajdziecie na stronie organizatora. Po więcej wiadomości z dolnośląskich odcinków specjalnych zapraszamy na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!