Następcy Tänaka: M-Sport podał skład na sezon 2024 WRC

Fot. Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Po odejściu Otta Tänaka do Hyundaia, zespół M-Sport w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC musiał zatrudnić nowego kierowcę. Brytyjska ekipa zdecydowała się wymienić także drugiego zawodnika, którym był Pierre-Louis Loubet.

W 2024 roku dwa Fordy Puma Rally1 poprowadzą Adrien Fourmaux i Grégoire Munster, pilotowani przez Alexa Corię i Louisa Loukę.

„W 2024 roku zastosujemy nowe podejście w porównaniu do ostatnich 12 miesięcy. Rozwijanie i pomaganie młodym talentom w udowodnieniu swoich umiejętności to ekscytujący sposób na podejście do sezonu WRC, a z kilkoma czołowymi kierowcami nie startującymi w pełnym sezonie mamy możliwości na mocne i zaskakujące wyniki. Wciąż mamy wszystko, co potrzebne, aby osiągnąć wyniki, a zespół jest zmotywowany, aby zacząć od nowa za kilka tygodni z prawie nieograniczonymi możliwościami na to, co możemy osiągnąć. Adrien, Alex, Gregoire i Louis to wszyscy świetni goście, bardzo zdeterminowani i zmotywowani. Nie mogę się doczekać, aby zacząć z nimi ponownie pracować i pokazać, co wiemy, że możemy osiągnąć” – powiedział dyrektor zespołu Richard Millener.

Fourmaux ma już za sobą pełny sezon startów w Fordzie Puma Rally1 w 2022 roku, gdzie jego najlepszym wynikiem było siódme miejsce w Rajdzie Estonii. Aż pięć nieukończonych rajdów spowodowało jednak, że Francuz nie dotrwał do końca sezonu i na kolejny rok został zdegradowany do WRC2.

Tam Fourmaux poradził sobie bardzo dobrze, kończąc pięć z ośmiu startów w pierwszej piątce, stając na podium Rajdu Finlandii i wygrywając w swoim ostatnim starcie, jakim był Rajd Europy Centralnej. Jego wysyłki zostały nagrodzone możliwością powrotu za kierownicę samochodu Rally1 podczas finału sezonu w Japonii, gdzie jednak nie dojechał do mety, wypadając z trasy w tym samym miejscu, co Daniel Sordo.

„Bardzo cieszę się, że wracam do Rally1 na 2024 rok. Zapracowanie na to miejsce było głównym celem sezonu 2023 i jestem podekscytowany powrotem na pełny sezon w Pumie. Jestem wdzięczny M-Sportowi, Fordowi i Red Bullowi za to, że mi zaufali i pozwolili mi pokazać moje możliwości. Podobała mi się praca nad rozwojem Fiesty Rally2 w 2023 roku i myślę, że to mi pomoże w nadchodzącym sezonie z samochodem Rally1. Będzie to bardzo interesujący sezon dla wszystkich, zwłaszcza z nowymi przepisami i systemem punktów. Mamy solidny plan, aby ciężko pracować i osiągać najlepsze wyniki, jakie możemy, aby wesprzeć zespół i przywrócić go na należne mu miejsce. Jestem również bardzo dumny, że jestem jedynym francuskim kierowcą, który startuje w pełnym sezonie na najwyższym poziomie WRC!” – powiedział Fourmaux.

24-letni Munster również spędził miniony sezon w WRC2, a także uczył się pozostałych rajdów WRC za kierownicą Forda Fiesty Rally3. Na końcówkę sezonu kierowca z Luksemburga został wrzucony do auta Rally1 i zajął siódme miejsce podczas Rajdu Europy Centralnej.

„Przejechanie prawie całego sezonu WRC2 w 2023 roku była dużym plusem. To pierwszy raz, kiedy miałem szansę wziąć udział prawie we wszystkich rundach WRC i zdobyć doświadczenie. Dwa starty w Pumie pomogły mi bardzo w przygotowaniu do sezonu w Rally1 w 2024 roku. Praca w zespole M-Sport była również niesamowicie przydatna. Zespoły WRC2 i Rally1 działają pod jednym dachem, więc pozwoli mi to czuć się jak w domu po przejściu do Rally1. Nie mogę się doczekać startu w Monte-Carlo, a celem na 2024 rok będzie przede wszystkim zdobycie dobrych wyników i coraz szybsza jazda z rajdu na rajd, nie popełnianie błędów i zdobywanie doświadczenia. Rywalizujemy przeciwko mistrzom świata, więc będzie to duże wyzwanie, ale naprawdę na nie czekam” – powiedział Munster.

Przy okazji podania składu kierowców, M-Sport zapowiedział prezentację swojego malowania na sezon 2024 12 stycznia.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.