sobota, 6 marca, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Nowa odsłona DTM bez mistrza

Nowa odsłona DTM bez mistrza

Niemiecka seria Deutsche Tourenwagen Masters przechodzi w tym roku poważną transformację, związaną z odejściem od stworzonych specjalnie na jej potrzeby samochodów Class One oraz programów fabrycznych dużych producentów. Z DTM odejdzie także aktualny mistrz – René Rast.

Niemiec pojawił się w DTM nieco przypadkowo, zastępując w 2016 roku najpierw kontuzjowanego Adriena Tambaya w Zandvoort, a później mającego kolidujące obowiązki w rallycrossie Mattiasa Ekströma na Hockenheim. Już w kolejnym sezonie Rast był regularnym uczestnikiem stawki – co więcej, zaskoczył wszystkich, zdobywając tytuł mistrzowski.

W 2018 roku Rast był jedynym, który potrafił rzucić wyzwanie dominującemu Mercedesowi-AMG. Po beznadziejnym początku, kiedy to musiał nawet opuścić jeden wyścig z powodu wypadku, przypuścił niesamowitą szarżę na tytuł mistrzowski, wygrywając sześć ostatnich wyścigów i ustanawiając po drodze kilka rekordów. Do mistrzostwa zabrakło mu wtedy zaledwie czterech punktów, lecz w 2019 i 2020 roku był już niepokonany.

Po zdobyciu swojego trzeciego tytułu w DTM, Rast został wybrany do ostatniego sezonu fabrycznego programu Audi w Formule E. Ze względu na bliskość terminów rund obu serii oraz potencjalne dalsze zmiany w kalendarzach, Niemiec zdecydował skupić się w tym roku wyłącznie na elektrycznych wyścigach.

„Niestety, tak będzie” – powiedział niemieckiej telewizji. „Choć uwielbiam DTM i chciałbym startować dla klienckiego zespołu Audi, zdecydowaliśmy, że w 2021 roku skupię się tylko na Formule E. Kalendarz wciąż nie jest pewny ze względu na pandemię, a status mistrzostw świata jeszcze zwiększa znaczenie serii. Dlatego nie chcę ryzykować”.

Co ciekawe, w tegorocznej stawce DTM pojawią się zarówno ekipa Rosberg – z którą Rast zdobywał swoje tytuły w DTM – oraz Abt Sportsline, którą reprezentować będzie w Formule E.

Tomasz Kubiakhttp://swiatwyscigow.pl
Redaktor naczelny ŚwiatWyścigów.pl, związany z RALLY and RACE od 2014 roku. Wyścigi to moja pasja.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Williams w nowych barwach na sezon 2021

Brytyjski zespół Williams zaprezentował w piątek swój samochód na sezon 2021 Formuły 1. Model FW43B stanowi ewolucję...

Rally Turkey 2002 ERC

Ciekawa relacja z Rajdu Turcji w 2002 roku, kiedy to był on rundą Mistrzostw Europy, a zwycięstwo...

Dzisiaj premiera 34 wydania naszego magazynu

Marcowe wydanie magazynu Rally And Race już dostępne w salonikach prasowych. Tematem numeru jest Toyota GR Yaris....

Z czterech na dwa kółka – historia Marcina Hinza

Marcin Hinz jest człowiekiem pełnym pasji do tego co robi. Zarówno w przypadku rajdów samochodowych jak i...kolarstwa,...

Międzynarodowe plany Go+Cars

Zespół pod dowództwem Grzegorza Olchawskiego poinformował o swoich planach związanych z tym sezonem. Zawdnika zobaczymy, m.in. w...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

„Felix” wystartuje w Tarmacu

Paweł „Felix” Danilczuk, który od dłuższego czasu przygotowuje się do powrotu na odcinki specjalne, opowiedział nam krótko o planach na sezon 2021. Znany wszystkim Felix...

Jak Kalle Rovanperä stracił podium w Monte Carlo

Po naprawdę świetnej jeździe Rovanperä ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo 2021 zajmował 3. miejsce. Niestety, młody Fin popełnił błąd, który kosztował go podium. https://www.youtube.com/watch?v=5IqxI_zRx2A&ab_channel=RallyeRacing63

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....