Piotr Kiepura, jeden ze stałych uczestników rund cyklu Motul HRSMP zaprezentował najnowsze dzieło zespołu PM Rally Team, czyli Fiata 126p.
Przed rokiem Piotra mogliśmy oglądać za kierownicą FSO Poloneza 2000 natomiast w latach 2018-19 startował w innej polskiej konstrukcji, którą był Polski Fiat 125p 1600 Monte Carlo. Na przełomie blisko czterech sezonów spędzonych na trasach Motul HRSMP sięgnął po tytuł mistrzowski klasy K2, C1 oraz FIA 2.
Druga replika auta Janusza Szerli
FSO Polonez 2000 zbudowany przez Piotra Kiepure w swoich barwach nawiązywał do fabrycznego oklejenia zespołu FSO Sport, który Janusz Szerla reprezentował przez blisko trzy lata. Drugą repliką powstałą w PM Rally Team jest Fiat 126p II Wicemistrza Polski z sezonu 1982.
Barwy umieszczone na karoserii ,,małego Fiata” nawiązują do startu duetu Janusz Szerla i Krzysztof Kanarek w 31. Rothmans Acropolis Rally 1984. Polska załoga wyruszyła na trasę z numerem 116 obok takich nazwisk jak Vatanen, Biasion, Mouton czy Röhrl. Nie byli jedyni zawodnikami z polski, ponieważ klasę A6 uzupełniali Wiesław Cygan i Jerzy Stępkowski w bliźniaczym samochodzie.
Awaria sprzęgła
Właśnie ta część odmówiła dalszej współpracy i pozbawiła Janusza Szerlę na dobry wynik na greckich szutrach. Jak się później okazało żadna z sześciu załóg startujących w klasie A6 nie dotarła do mety siódmej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata sezonu 1984.
Nowy nabytek Muzeum Polskiego Fiata
Mistrz Polski z sezonu 1980 oraz jeden z najbardziej utytułowanych polskich kierowców ubiegłego wieku na trasach międzynarodowych, czyli Maciej Stawowiak przekazał swój kombinezon do Muzeum Polskiego Fiata.
Tak wyjątkowy eksponat dołączył do kombinezonu Jana Czyżyka, z którym Maciej Stawowiak ma na koncie 45 wspólnych startów w takich rajdach jak Marlboro Arctic Rally czy kultowy Rallye Automobile de Monte-Carlo.
Kombinezony pochodzą za czasów startów tej załogi Polskim Fiatem 125p 1600 Monte Carlo oraz Fiatem 124 Abarth Rallye, którym kilkukrotnie stawali na podium klasyfikacji generalnej pucharu CoPaF.