poniedziałek, 17 stycznia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościNowości w garażu PM Rally Team i w Muzeum Polskiego Fiata

Nowości w garażu PM Rally Team i w Muzeum Polskiego Fiata

Piotr Kiepura, jeden ze stałych uczestników rund cyklu Motul HRSMP zaprezentował najnowsze dzieło zespołu PM Rally Team, czyli Fiata 126p.

Przed rokiem Piotra mogliśmy oglądać za kierownicą FSO Poloneza 2000 natomiast w latach 2018-19 startował w innej polskiej konstrukcji, którą był Polski Fiat 125p 1600 Monte Carlo. Na przełomie blisko czterech sezonów spędzonych na trasach Motul HRSMP sięgnął po tytuł mistrzowski klasy K2, C1 oraz FIA 2.

Druga replika auta Janusza Szerli

FSO Polonez 2000 zbudowany przez Piotra Kiepure w swoich barwach nawiązywał do fabrycznego oklejenia zespołu FSO Sport, który Janusz Szerla reprezentował przez blisko trzy lata. Drugą repliką powstałą w PM Rally Team jest Fiat 126p II Wicemistrza Polski z sezonu 1982.

Foto: Rajdy Samochodowe

Barwy umieszczone na karoserii ,,małego Fiata” nawiązują do startu duetu Janusz Szerla i Krzysztof Kanarek w 31. Rothmans Acropolis Rally 1984. Polska załoga wyruszyła na trasę z numerem 116 obok takich nazwisk jak Vatanen, Biasion, Mouton czy Röhrl. Nie byli jedyni zawodnikami z polski, ponieważ klasę A6 uzupełniali Wiesław Cygan i Jerzy Stępkowski w bliźniaczym samochodzie.

Awaria sprzęgła

Właśnie ta część odmówiła dalszej współpracy i pozbawiła Janusza Szerlę na dobry wynik na greckich szutrach. Jak się później okazało żadna z sześciu załóg startujących w klasie A6 nie dotarła do mety siódmej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata sezonu 1984.

Nowy nabytek Muzeum Polskiego Fiata

Mistrz Polski z sezonu 1980 oraz jeden z najbardziej utytułowanych polskich kierowców ubiegłego wieku na trasach międzynarodowych, czyli Maciej Stawowiak przekazał swój kombinezon do Muzeum Polskiego Fiata.

Foto: Muzeum Polskiego Fiata

Tak wyjątkowy eksponat dołączył do kombinezonu Jana Czyżyka, z którym Maciej Stawowiak ma na koncie 45 wspólnych startów w takich rajdach jak Marlboro Arctic Rally czy kultowy Rallye Automobile de Monte-Carlo.

Kombinezony pochodzą za czasów startów tej załogi Polskim Fiatem 125p 1600 Monte Carlo oraz Fiatem 124 Abarth Rallye, którym kilkukrotnie stawali na podium klasyfikacji generalnej pucharu CoPaF.

Dominik Reda
Rajdy samochodowe są jego całym życiem. Interesuje go wszystko co z nimi jest związane – ciekawostki, statystyki, historia. W Rally and Race Dominik będzie Wam przybliżał wszystko co związane jest z tą dyscypliną motorsportu.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

DARVIT 9 Walimska Zimówka 22-23.01.2022

DARVIT 9 Walimska Zimówka
DARVIT 9 Walimska Zimówka - przygotowaliśmy dla Was najważniejsze informacje dotyczące imprezy, która odbędzie się na odcinkach...

SuperOES Tor Poznań – runda 6 – wyniki i on-board

SuperOES Tor Poznańa
SuperOES na Torze Poznań kończy sezon 2021 szóstą rundą, 15 stycznia 2022. W klasyfikacji generalnej znalazło się...

Hyundai, Ford i Toyota zaprezentowały hybrydowe auta WRC Rally1

Podczas oficjalnej prezentacji w Salzburgu w futurystycznym budynku należącym do Red Bulla - Hangar 7 auta hybrydowe...

3 rotorowy silnik wankla i 11.000rpm w Peugeocie 205

Terenowy Peugeot 205 Proto z centralnie zamontowanym 3 rotorowym silnikiem wankla 20B. Kręci się do 11.000 obrotów....

Ford Puma Rally1 Hybrid – testy przed Monte Carlo

Zimowe testy Forda Pumy Rally1 Hybrid przed Rajdem Monte Carlo 2022. A poniżej część druga z nocnym...

NAJPOCZYTNIEJSZE