środa, 17 sierpnia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaInformacje prasoweNowy tor na motorsportowej mapie Polski do końca 2024 r.

Nowy tor na motorsportowej mapie Polski do końca 2024 r.

Jest plan i koncepcja inwestycji na zmodernizowanie, a w zasadzie na powstanie całkiem nowego obiektu motorsportowego w Polsce. Ma to być tor kartingowy, rallycrossowy i motocyklowy. Koniec budowy pierwszego etapu inwestycji przewidziany jest na koniec 2024 roku.

Chodzi o zapomniany tor, który lata świetności ma już dawno za sobą. Mają powrócić tam nie tylko wyścigi gokartów, zbudowana ma być również nitka do rallycrossu i dwie przystosowane do wyścigów motocyklowych. Jest poważny plan i koncepcja na wydanie kilkudziesięciu milionów złotych na nowy obiekt motorsportowy z prawdziwego zdarzenia.

Zobacz też: 1. Rajd Świdwiński [wideo]

Lata świetności minęły

Na torze, który kiedyś tętnił życiem ostatni raz poważne zawody odbywały się około 20 lat temu. Autodrom na którym laury zdobywał młody Robert Kubica mieści się w Biłgoraju przy ulicy Motorowej i na dzień dzisiejszy wygląda tak:

fot. profil Facebook Automobilklub Biłgorajski

Automobilklub Biłgorajski robi co może aby obiekt jakkolwiek żył. W ostatnich latach odbywały się tam zloty samochodowe czy zawody motocyklowe a w ciągu kilku ostatnich miesięcy zorganizowanych zostało kilka wolnych treningów w formie track day. W niedzielę 10 lipca odbędzie się ostatnia impreza przez przebudową toru. Będzie to Super Sprint o Puchar Prezesa Automobilklubu Biłgorajskiego. Z części obiektu korzysta też zamojski Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego, od kilku lat prowadzący tu teoretyczne i praktyczne egzaminy na prawo jazdy.

Pierwszy etap – tor wyścigowy

Inwestycja ma zostać zrealizowana w dwóch etapach. Etap pierwszy zakłada rozbudowę i modernizację istniejącego toru wyścigowego. Jego długość ma wynosić 1,2 km a szerokość od 8 do 14,5 m. Ma to powstać na potrzeby organizacji zawodów m.in. kartingowych, samochodowych, motocyklowych i doskonalenia technik bezpieczeństwa jazdy. Jego zapleczem ma być nowoczesny budynek wielofunkcyjny oraz trybuny dla 500 widzów. W planach jest też park maszyn z drogami dojazdowymi i zapleczem technicznym oraz strefa serwisowa. Ten etap ma kosztować 26 mln zł z czego 15 mln pochodzić będzie z Polskiego Ładu. Resztę samorząd wyda z własnego budżetu, chyba, że znajdzie inne, dodatkowe źródło finansowania. Ten etap ma zostać zrealizowany do końca października 2024 roku. Na oferty potencjalnych wykonawców samorząd czeka do 7 lipca.

„Ponadto powstanie nowy plac egzaminacyjny na potrzeby WORD, niezbędne parkingi z ładowarkami pojazdów elektrycznych, zaplecze sanitarne i ogrodzenia, wały ziemne redukujące hałas, drogi i chodniki” – mówi Katarzyna Kobel z biura ds. komunikacji medialnej, informacji i promocji Starostwa Powiatowego w Biłgoraju.

Tor rallycrossowy w drugim etapie

W drugim etapie rozbudowy toru w Biłgoraju przewidziane jest dobudowanie toru rallycrossowego, zbudowanie płyty poślizgowej a także Ośrodka Doskonalenia Technik Jazdy (wraz z budynkiem WORD), hotel i SPA oraz druga trybuna dla kibiców. Ten etap ma kosztować 26 mln zł. Pieniądze mają się znaleźć dzięki uwzględnieniu inwestycji w Strategii Rozwoju Województwa Lubelskiego i ujęciu modernizacji i rozbudowy autodromu na tzw. zintegrowanej liście przedsięwzięć dla realizacji celów Strategii Rozwoju Województwa Lubelskiego do 2030 roku. Prowadzone są też rozmowy w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Starostwo powiatowe w Biłgoraju stara się także pozyskiwać fundusze w ramach nowej perspektywy funduszy europejskich.

Autodrom Biłgoraj – wizualizacja

Tak ma wyglądać nowy Autodrom Biłgoraj. Za projekty i wizualizację odpowiada firma HiM Grupa Projektowa. 

Autodrom Biłgoraj: schemat funkcjonalny

grafika: HiM Grupa Projektowa

fot: HiM Grupa Projektowa

grafika: HiM Grupa Projektowa

fot: HiM Grupa Projektowa

grafika: HiM Grupa Projektowa

Marcin Maksymiuk
Miłośnik i wielki fan imprez amatorskich, w szczególności KJS/SKJS, rajdów regionalnych i rallycrossu. Zaczynał w KJSach na prawym fotelu. Fotograf i reporter wydarzeń motorsportowych.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Kartingowy evergreen. Czyli „ile trzeba mieć, żeby ryzykować w razie się straci”?

Łowca Patentów
Gadanie Kontrolne - Kartingowy Wtorek Formuła 1. Wielkie marzenie każdego młodego kartingowca. To „królowa motosportu” jest od wielu...

Udany weekend na podium dla Karola Kręta w Oschersleben

Kolejny udany weekend Karola Kręta w serii Porsche Sports Cup Deutschland. Młody zawodnik Akademii ORLEN Team stanął...

51 Rajd Barum z polakami

Rajdowe Mistrzostwa Europy w ostatni weekend sierpnia wkroczą na Czeskie odcinki specjalne za sprawą Rajdu Barum. Przed...

Rajdowe Kryterium Ustronia filmowe podsumowanie

Zapraszamy na filmowe podsumowanie rajdowego wydarzenia na domowych ulicach Kajto czyli 6 Rajdowy Ustroń - Kryterium Ustronia...

CBet Rally Rokiškis 2022 – nagranie z feralnego wypadku

CBet Rally Rokiškis 2022 BMW dzwon
CBet Rally Rokiškis 2022 to nie jest impreza którą śledzi każdy fan rajdów w Polsce, ale zdjęcia...

NAJPOCZYTNIEJSZE