Patryk Grodzki przesiada się do Peugeota 208 Rally4

23
fot. Patryk Grodzki Motorsport

Patryk Grodzki odsłonił karty, prezentując swoje plany na tegoroczną kampanię Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Podlasianin zamieni BMW E87 na prawdziwy, oesowy skalpel stajni Peugeot Sport – przenionapędowe 208 Rally4!

W sezonie 2023 Patryk Grodzki wypłynął na szerokie wody RSMP, decydując się na walkę o mistrzowskie szarfy w „ośce” i klasie NAT3. Kierowca z Bielska Podlaskiego szybko pokazał swoją wartość, prezentując równe, mocne tempo i przekonując do siebie sympatyków jazdy na opis. Do realizacji postawionych wcześniej celów zabrakło tylko odpowiedniej maszyny…

Na szczęście, Grodzki znalazł właśnie ostatni, brakujący element motorsportowej układanki. Oficjalnie, Patryk przesiada się do profesjonalnej konstrukcji z ojczyzny wina i serów, a jego rajdowym orężem w sezonie 2024 będzie jadowity, przednionapędowy… Peugot 208 Rally4!

Choć nazwisko Podlasianina pojawi się na szybie zupełnie nowej maszyny, to skład zespołu PG Motorsport pozostanie ten sam. O odpowiednie komendy zadba niezwykle doświadczony pilot, Jacek Spentany. Świeżo upieczona załoga czarno-pomarańczowego Peugeota planuje pojawić się na wszystkich rundach Mistrzostw Polski. Nie wykluczone, iż rajdówka Rallylabu zawita też za granicę. Patryk nie ukrywał, iż chciałby spróbować swoich sił… poza ojczyzną.

 

Grodzki przesiada się do „lwiątka”

Dwudziesto dziewięcioletni zawodnik nie ukrywa, iż możliwość poprowadzenia konstrukcji z deski kreślarskiej inżynierów Peugeot Sport jest największym wyzwaniem w jego karierze:

Muszę przyznać, że czuję dziś… wielką ekscytację! Cieszę się, że mogę w końcu podzielić się z Wami moimi planami na sezon 2024. Po zeszłorocznym, 68. Rajdzie Wisły postawiłem sobie prosty cel – zdobędę profesjonalne narzędzia do walki, albo powiem „pas” i odwieszę kombinezon do szafy… Ostatnie miesiące były jednym z najtrudniejszych okresów w moim życiu – dziesiątki spotkań, godziny spędzone na planowaniu oraz przygotowywaniu strategii i poszukiwaniu budżetu. Nerwy, stres i wylany pot zaowocowały dzisiejszym komunikatem. Oficjalnie, robię kolejny krok w kierunku marzeń, to najważniejsza decyzja w moim życiu. Oddzielamy dziś przeszłość grubą kreską. A przyszłość nazywa się… Peugeot 208 Rally4!

Zobacz też: PZM: „Uspokajamy, mamy rozwiązanie na „nowe” SKJS”

Przez ostatnie lata ciężko pracowałem na ten dzień. Zaczynałem od zera, rozwijając swoje tempo na oesach, dbając o odpowiedni rozwój medialny. Mam szczęście, bo otaczają mnie wspaniali partnerzy którzy rozumieją, wspierają mnie oraz kibicują. Projekt Patryk Grodzki Motorsport przyciągnął też nowych ludzi, którzy zaufali mojej wizji. Dzięki temu zgłaszamy gotowość na sezon 2024 – Grodzki i Spentany wrócą na oesy Rajdowych Mistrzostw Polski. Będzie to przełomowa kampania, bowiem po raz pierwszy będę mógł skupić się wyłącznie na jeździe. To luksus, który kilka tygodni temu był tylko odległą, nieosiągalną wręcz wizją.

fot. Patryk Grodzki Motorsport

Cel? Medale RSMP!

Grodzki i Spentany określili też swoje plany na sezon. Sukcesem będą medale w klasie 4. i 2WD. Najpierw jednak załoga PG Motorsport musi „zaprzyjaźnić” się z nowym Peugeotem:

„Wiem, że ponownie skaczemy na głęboką wodę… I chociaż Peugeot 208 Rally4 ze stajni Rallylab to maszyna stworzona do wygrywania, to trzymamy głowy nisko, podchodzimy do tego z ogromną pokorą. Przed nami sporo nauki – musimy zrozumieć, poznać tę maszynę. Wierzę jednak, iż szybko nawiążemy walkę. Znacie mnie, nie jestem kierowcą, który kryje się z tym co czuje. Więc powiem jasno – w tym roku chcemy powalczyć o podium klasy 4.

Jeśli pojawi się szansa na coś więcej, zaatakujemy. Nie mogę już doczekać się rywalizacji, odliczam dni do pierwszej rundy cyklu RSMP. A przede wszystkim, nie mogę doczekać się kolejnego spotkania z Wami. Trzymajcie za nas kciuki, przed nami miesiące pełne emocji. Oby tegoroczna Barbórka Warszawska była okazją do… świętowania rajdowych sukcesów.

PS: Będziecie mogli podpisać się na dachu rajdówki! Zmieniamy jedynie… kolor markera”.

Grodzki
fot. Patryk Grodzki Motorsport

Nowe, rajdowe wyzwanie

W sezonie 2023 Patryk Grodzki wziął udział w dziesięciu oficjalnych imprezach, skupiając się na walce w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski i Mistrzostwach Dolnego Śląska. Na prawym fotelu zasiadali Mateusz Adamski i Aleksandra Piekarska, zaś funkcję etatowego pilota przejął Jacek Spentany, z którym Patryk pojawił się na trasie 32. Marma Rajdu Rzeszowskiego. Kierowca pochodzący z Bielska Podlaskiego przemierzał odcinki za kierownicą cudnie brzmiącego BMW E87. Niestety, awaryjność bawarskiej konstrukcji nie pozwoliła na walkę o medale i realizację założonych celów… Przesiadka do profesjonalnej maszyny jest szansą na nowe, sportowe otwarcie, dającą nadzieję na upragnione medale!

Zachęcamy do zaobserwowania mediów społecznościowych Patryka Grodzkiego, w których Podlasianin regularnie relacjonuje swoje starty i motorsportowe przygody. Jeśli chcielibyście lepiej poznać tego sympatycznego kierowcę, odsyłamy do naszego obszernego wywiadu, w którym pytamy Patryka o genezę jego pasji i pierwsze kroki za kierownicą konstrukcji BMW. Po więcej rajdowych emocji i wiadomości z odcinków RSMP zapraszamy na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!