Pierwszy raz na Sardynii

  • Jakub „Colin” Brzeziński i Robert Hundla wystartują w siódmej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata – Rajdzie Sardynii
  • Załoga GO+Cars Atlas Ward zasiądzie za kierownicą Citroena DS3 R3T Max i powalczy o cenne punkty w klasyfikacji WRC 3, do której zostało zgłoszonych 12 zawodników
  • W harmonogramie Rajdu Sardynii znalazło się 19 odcinków specjalnych o łącznej długości 312,66 km

brzezinski 1day5

Jakub „Colin” Brzeziński i Robert Hundla po pechowym Rajdzie Portugalii wracają do rywalizacji na odcinkach specjalnych Rajdowych Mistrzostw Świata. Tym razem areną zmagań w towarzystwie najlepszych kierowców rajdowych globu będzie włoska wyspa leżąca na Morzu Śródziemnym – Sardynia. Baza rajdu oraz park serwisowy zostaną ulokowane w miejscowości Alghero leżącej na północno-zachodniej części wyspy.

Rywalizacja rozpocznie się od czwartkowego superoesu w pobliżu Alghero rozgrywanego późnym popołudniem. Tuż po jego zakończeniu wszystkie załogi wybiorą się do Olbii leżącej po przeciwległej stronie wyspy. W piątek kierowcy będą mieli do przejechania łącznie 125,46 kilometra. Tego dnia będziemy również świadkami powrotu klasycznych, górskich prób wokół Terranovy i góry Olia. Najdłuższym w całym harmonogramie dniem będzie sobota. Sześć odcinków specjalnych w regionie górskim Acuto liczy łącznie 143,16 kilometra. Niedzielny finał, składający się z czterech odcinków specjalnych na północy wyspy o łącznej długości 42,04 kilometra, będzie dokładnie taki sam jak w sezonie 2016.

brzezinski sss1a

Na starcie Rajdu Sardynii nie zabraknie całej światowej czołówki czyli zespołów M-Sportu, Hyundaia, Toyoty oraz Citroena. W kategorii WRC 3, gdzie o bezcenne punkty powalczy zespół GO+Cars Atlas Ward, zgłoszono aż 12 załóg.

Jednym z największych wyzwań podczas Rajdu Sardynii będą szybkie, choć bardzo wąskie drogi wytyczone wzdłuż lasów i skał. Ich charakterystyka nie zostawia zawodnikom najmniejszego marginesu na popełnienie błędu. Szutrowe drogi z natury są dość twarde, jednak o tej porze roku będą przykryte sporą ilością piasku tworzącego koleiny z każdym kolejnym przejazdem. Temperatury powietrza na włoskiej wyspie oscylują w granicach 30 stopni Celsjusza, co oznacza, że przygotowanie fizyczne załogi GO+Cars Atlas Ward również będzie miało ogromny wpływ na końcowy rezultat.

brzezinski sss1b

Harmonogram Rajdu Sardynii

Czwartek, 8 czerwca

OS 1   Ittiri Arena Show          2,00 km           18:00

Piątek, 9 czerwca

OS 2   Terranova 1                 14,54 km          07:18
OS 3   Monte Olia 1                19,05 km          07:41
OS 4   Tula 1                           15,00 km          09:12
OS 5   Tergu – Osilo 1            14,14 km          10:17
OS 6   Terranova 2                 14,54 km          15:25
OS 7   Monte Olia 2                19,05 km          15:48
OS 8   Tula 2                           15,00 km          17:25
OS 9   Tergu – Osilo 2             14,14 km         18:30

Sobota, 10 czerwca

OS 10  Coiluna – Loelle 1         14,95 km         07:45
OS 11  Monti di Ala’ 1               28,52 km         08:41
OS 12  Monte Lerno 1              28,11 km          09:20
OS 13  Coiluna – Loelle 2         14,95 km         15:08
OS 14  Monti di Ala’ 2                28,52 km         16:04
OS 15  Monte Lerno 2               28,11 km         16:53

Niedziela, 11 czerwca

OS 16  Cala Flumini 1                14,06 km          08:33
OS 17  Sassari – Argentiera 1     6,96 km          09:08
OS 18  Cala Flumini 2                14,06 km          10:54
OS 19  Sassari – Argentiera 2     6,96 km          12:18

brzezinski

Ciekawostki Rajdu Sardynii

·        Michele Mouton w 1981 roku na odcinkach specjalnych Rajdu Włoch (wówczas San Remo) sięgnęła po zwycięstwo, do dziś pozostając jedyną kobietą, której udała się ta sztuka

·        Rajd Włoch został przeniesiony na położoną na Morzu Śródziemnym wyspę Sardynia w 2004 roku. Wcześniej był rozgrywany na lądzie – w okolicach San Remo.

·        Włoska runda była jedną z kilku włączonych do pierwszego kalendarza Rajdowych Mistrzostw Świata, gdy te powstawały w 1973 roku.

·        Micky’s Jump – jedna z najbardziej stromych hop w całym kalendarzu WRC co roku przyciąga ogromne tłumy kibiców.

Colin-papeteria_03
Jakub „Colin” Brzeziński: –  Nasza podróż na rajd rozpoczęła się już w niedzielę. Jedziemy bez żadnych dodatkowych testów, bowiem Rajd Portugalii stanowił wystarczające pole do sprawdzenia ustawień naszego Citroena DS3 R3T w szutrowych warunkach. Zaczyna się burzliwy okres, więc postanowiliśmy przerwę miedzy tymi rundami poświęcić na odrobinę odpoczynku. Liczę, że pech nas opuści podczas tej rundy, bowiem mamy konkurencyjne tempo do walki z czołówką. Po analizie onboardów zdajemy sobie sprawę, że odcinki specjalne na Sardynii będą bardzo „kontuzjogenne” dla samochodu, więc postaramy się nie cisnąć za wszelką cenę, tylko kontrolować to, co robi konkurencja. Sądząc po dotychczasowym przebiegu rywalizacji, jeśli chcemy myśleć o tytule, musimy wygrać wszystkie pozostałe rajdy w kalendarzu. Jeśli jeden z nich ukończymy na drugim miejscu, będzie dużo trudniejsze zadanie. Przed nami długi rajd i wymagające kamieniste odcinki specjalne, więc w użyciu zapewne będzie twardsza mieszanka ogumienia. Mam nadzieję, że w niedzielę na mecie w Sardynii zameldujemy się z pełnymi uśmiechami na twarzach.