Jakub Matulka i Daniel Dymurski nie dotrą do mety piątkowego etapu 71. edycji Rajdu Szwecji. Drużyna wspierana przez Totalizator Sportowy popełniła błąd na piątym odcinku specjalnym „#43 Brattby”, „rolując” swoją Fiestę Rally3. Polacy ukończyli próbę o własnych siłach, ale zakończyli dzisiejszą podróż. Czekamy na dalsze informacje i trzymamy kciuki, aby M-Sport Poland „poskładał” maszynę.
Co zdecydowanie najważniejsza, Jakub i Daniel wyszli z opresji bez szwanku. Urzedujący mistrz grupy 3. RSMP poinformował w swoich mediach społecznościowych, iż przyczyną kraksy był błąd na dohamowaniu. Kanarkowy Ford Lotto Matulka Rally Teamu uderzył w śnieżną bandę, wywracając się na dach… Nasi rodacy zdołali co prawda ukończyć próbę „#43 Brattby”, lecz zmuszeni byli zrezygnować z dalszej jazdy, korzystając z możliwości systemu super rally. Ich strata na mecie lotnej OS5 wynosiła przeszło trzydzieści minut. OS5 sprawił też kłopoty liderom grupy WRC3 – Cerny i Krajca również rozbili swoje auto.
Zobacz też: PZM: „Naszym postulatem nie było wprowadzanie „monopolu”
Przed startem feralnego OS5 Matulka i Dymurski zajmowali piątą lokatę w kategorii JWRC oraz szóstą w klasie WRC3. Ich strata do prowadzących Schwarza i Ettela wynosiła ponad dwadzieścia sekund. Aktualnymi liderami są gospodarze – Mille Johansson/Johan Gronvall. Pozostaje nam trzymać kciuki, aby polski oddział M-Sportu naprawił uszkodzoną maszynę.
Po pięciu odcinkach specjalnych liderami 71. WRC Rajdu Szwecji są Takamoto Katsuta oraz Aaron Johnston. Japońsko-irlandzka drużyna Gazoo Racing ma skromną, pięciosekundową przewagę nad Lappim i Fermem. Elfyn Evans i Martin Scott uzupełniają wirtualne „pudło”. Spore kłopoty mieli Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe. Belgowie walczyli z… półotwartą maską oraz usterką silnika, a za spóźnienie na PKC przy OS6 otrzymali cztery minuty kary.
Klasyfikację generalną 71. Rajdu Szwecji znajdziecie oczywiście na oficjalnej stronie WRC.
Pogodowy armagedon
Stawka drugiej rundy Mistrzostw Świata raz jeszcze oddała hołd Craigowi Breenowi, po raz drugi zmierzyła się także z próbami „Norrby” i maratońską „Flodą”. Na koniec etapu załogi powrócą w okolice parku serwisowego, rozgrzewając fanów zgromadzonych nieopodal Red Barn Arena. Czas uzbroić się w czapki i szale – przed nami jeszcze sporo śnieżnych emocji!
Korzystając z okazji zachęcamy Was do sprawdzenia oferty Motowizji. Jak przed rokiem, rywalizacja na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata oraz Mistrzostw Starego Kontynentu trafia na antenę rodzimej stacji telewizyjnej. Motowizja pokaże wszystkie oesy WRC i ERC 2024 na żywo, z komentarzem ekspertów i zaproszonych do studia gości. Poza relacjami live, na kanale znajdziecie także szczegółowe zapowiedzi rajdów, podsumowania każdego etapu, czy wywiady z zawodnikami. Szczegóły oferty znajdziecie na stronie motowizja.pl.
Komplet informacji o WRC 71. Rajdzie Szwecji znajdziecie na oficjalnej stronie imprezy. Po więcej wieści z odcinków Rajdowych Mistrzostw Świata zapraszamy Was na rallyandrace.pl.
W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!