Carlos Sainz Jr uzyskał najlepszy czas okrążenia w trzecim treningu przed Grand Prix Singapuru. Hiszpan okazał się szybszy od George’a Russella i Lando Norrisa.
W sobotę nad torem Marina Bay przewinęły się opady deszczu, jednak było to na tyle wcześnie, że do momentu startu trzeciego treningu obiekt zdążył wyschnąć. Temperatura powietrza była dość podobna do tej, co w piątkowym pierwszym treningu (31 stopni Celsjusza), natomiast asfalt był rozgrzany o 8 stopni więcej.
Po zapaleniu zielonego światła na tor, jako pierwsi wyjechali kierowcy Alfy Romeo na oponach miękkich. Valtteri Bottas, jako pierwszy wyznaczył czas odniesienie na poziomie 1:35.082, a 1,4 sekundy wolniej pojechał Zhou Guanyu.
Za kierowcami zespołu z Hinwil na tor wyruszyli zawodnicy Red Bulla i Ferrari, korzystając z pośredniej mieszanki. Na czoło tabeli wskoczył Max Verstappen, który po piątkowych jazdach narzekał na brak tempa i problemy z utrzymaniem właściwego balansu. Holender zakończył okrążenie z wynikiem 1:34.402 i był szybszy od Carlosa Sainza o ponad 0,6 sekundy. Na kolejnym szybkim okrążeniu był Bottas, który poprawił swój wynik i awansował przed Sainza. W międzyczasie Verstappen zagapił się i zbyt późno skręcił w drugim sektorze, przez co musiał wyjechać na pobocze i obrócić swój samochód.
Verstappen momentarily runs wide, but a quick pirouette gets him back in the right direction – he's quickest so far!#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/hDAoeg6X0q
— Formula 1 (@F1) September 16, 2023
Kolejną szybką próbę podjął Sainz, który przesunął się na miejsce pierwsze w tabeli z czasami z wynikiem 1:33.778. Szybko pojechał również George Russell, który na miękkich oponach znalazł się na drugiej pozycji. Na czas Sainza odpowiedział Verstappen. Kierowca Red Bulla o 0,118 sekundy pojechał szybciej, niż hiszpański kierowca Ferrari.
Szybkie okrążenie złożył również Charles Leclerc. Monakijczyk po dwóch szybkich sektorach wskoczył na P2, tracąc zaledwie 0,003 sekundy do lidera. Po okrążeniu Leclerca nadjechał Russell, który na miękkim zestawie opon objął prowadzenie z wynikiem 1:33.440, ale jeszcze szybciej nitkę toru Marina Bay pokonał Sainz, zbliżając się do złamania granicy 93 sekund i notując 1:33.195.
Mniej więcej w połowie sesji Liam Lawson zbyt pewnie zaatakował drugi zakręt, przez co obrócił swój samochód, powodując wywieszenie żółtej flagi. Kierowca AlphaTauri zniszczył swój komplet pośrednich opon, jednak nie uderzył w żadną z barier i mógł wrócić do pracy. Chwilę wcześniej Russell ponownie objął prowadzenie, jako pierwszy notując czas poniżej 1:33. Szybko pojechał również Lewis Hamilton, który przesunął się za swojego zespołowego kolegę, tracąc do niego 0,222 sekundy.
Liam Lawson loses the back end through Turn 2 but manages to keep the car out of the barriers
Check out the smoking flat-spots on those tyres! ????#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/mOmY13ImB1
— Formula 1 (@F1) September 16, 2023
Dwadzieścia minut przed końcem kierowcy rozpoczęli symulację sesji kwalifikacyjnej, wyjeżdżając na miękkich zestawach opon. Z drugiego takiego kompletu w FP3 skorzystał, jako pierwszy Russell, który bez problemu pobił rekordy we wszystkich sektorach i z czasem 1:32.364 umocnił się na prowadzeniu. Po okrążeniu kierowcy Mercedesa po raz pierwszy w tej sesji dał o sobie znać Lando Norris, który zmienił na prowadzeniu zawodnika z numerem 63. Na limicie okrążenie toru Marina Bay pokonał również Alex Albon, który o włos na swoim szybkim kółku przemkną obok bariery w trzecim sektorze.
Not a huge gulf between @alex_albon and the wall! ????
He clears the wall by millimetres and goes ninth-fastest#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/4sTWRpT74Y
— Formula 1 (@F1) September 16, 2023
Niecały kwadrans przed końcem na tor na oponach miękkich wyjechał duet Red Bulla i Ferrari, aby być jak najbliżej warunków zbliżonych do tych w kwalifikacjach. Verstappen na swoim pierwszym szybkim kółku nie zachwycił i stracił do Norrisa 0,333 sekundy. Tempo Ferrari potwierdził za to Sainz, który bez większych problemów objął prowadzenie z czasem 1:32.065. Kolejny raz zaimponował Russell, który na zużytym komplecie opon zdołał się zbliżyć do lidera na 0,069 sekundy.
Dobrego okrążenia nie mógł złożyć Leclerc. Monakijczyk, choć wyraźnie pokazywał tempo, to w kilku miejscach na torze popełniał błędy, przez które porzucał swoje okrążenia i trzeci trening przed Grand Prix Singapuru zakończył na piątym miejscu.
Klasyfikacja FP3 przed Grand Prix Singapuru na torze Marina Bay:
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Ferrari | 1:32,065 | 23 | |||
2 | 63 | George Russell | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,069 | 20 | |||
3 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 0,238 | 17 | |||
4 | 1 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | + 0,313 | 21 | |||
5 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | + 0,316 | 25 | |||
6 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,470 | 18 | |||
7 | 81 | Oscar Piastri | McLaren F1 Team | + 0,665 | 18 | |||
8 | 11 | Sergio Pérez | Oracle Red Bull Racing | + 0,719 | 20 | |||
9 | 27 | Nico Hülkenberg | MoneyGram Haas F1 Team | + 0,831 | 18 | |||
10 | 22 | Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri | + 0,880 | 18 | |||
11 | 20 | Kevin Magnussen | MoneyGram Haas F1 Team | + 0,905 | 16 | |||
12 | 31 | Esteban Ocon | BWT Alpine F1 Team | + 0,914 | 19 | |||
13 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team | + 0,986 | 19 | |||
14 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team | + 1,061 | 23 | |||
15 | 10 | Pierre Gasly | BWT Alpine F1 Team | + 1,286 | 19 | |||
16 | 40 | Liam Lawson | Scuderia AlphaTauri | + 1,292 | 19 | |||
17 | 23 | Alexander Albon | Williams Racing | + 1,305 | 15 | |||
18 | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo F1 Team Stake | + 1,475 | 26 | |||
19 | 24 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo F1 Team Stake | + 1,572 | 24 | |||
20 | 2 | Logan Sargeant | Williams Racing | + 1,643 | 16 |