poniedziałek, 12 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Wyścigi Spółka Grupy Kapitałowej ORLEN z teamem DTM

Spółka Grupy Kapitałowej ORLEN z teamem DTM

ORLEN Team ART to nazwa nowego zespołu, który wystartuje w tegorocznej serii DTM. Głównym sponsorem nowej stajni będzie ORLEN Deutschland, a za kierownicą samochodu BMW M4 DTM zasiądzie zawodnik ORLEN Team, Robert Kubica. DTM to kolejny obok zaangażowania w Formułę 1 element promocji marki ORLEN na globalnym rynku.

Sponsoring sportowy to doskonały sposób dotarcia z przekazem do globalnej widowni i wzmocnienia rozpoznawalności marki, co jest kluczowe przy realizowanej przez nas strategii ujednolicenia wizerunku na zagranicznych rynkach. DTM to najważniejsza seria wyścigowa w Niemczech, które są dla nas bardzo istotnym rynkiem. W 2019 roku wypracowaliśmy w tym kraju 464 mln zł zysku operacyjnego, a wartość sprzedaży wzrosła w tym czasie o 4%. Znacząco zwiększyliśmy też marże i sprzedaż pozapaliwową, tylko w ostatnim roku podwajając liczbę bardzo popularnych punktów gastronomicznych star Connect – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Polskie firmy coraz śmielej wchodzą na międzynarodowe rynki stając się rozpoznawalnymi markami promującymi polską gospodarkę. Wspieranie przez PKN ORLEN polskich drużyn i sportowców, zaangażowanie w Formułę 1, a teraz w wyścigi samochodów, buduje globalny wizerunek Polski. To wielka duma, gdy możemy obserwować biało-czerwone barwy na najważniejszych wydarzeniach sportowych świata – mówi Jacek Sasin, Wicepremier i Minister Aktywów Państwowych.

Robert Kubica będzie się ścigał za kierownicą samochodu BMW M4 DTM o mocy ponad 600 koni mechanicznych. Na samochodzie dominować będą logotypy Grupy ORLEN. W kolorystyce auta przeważać będą barwy biała i czerwona, wspólne dla marek star i ORLEN. Logotypy znajdą się także na kombinezonie i kasku zawodnika, odzieży mechaników, w garażu i motorhome.

DTM ma bardzo wysoki poziom techniczny i sportowy, od dawna myślałem o startach w tej serii. Podczas grudniowych testów niemal od razu poczułem się w samochodzie komfortowo i pewnie, co jest kluczowe, jeśli chce się jechać szybciej i pokonywać kolejne limity. Jestem szczęśliwy, że w tym sezonie będę miał okazję ścigać się w biało-czerwonych barwach nowego zespołu i reprezentować ORLEN Team na kultowych torach w Europie. Za obsługę techniczną będzie odpowiedzialny utytułowany zespół ART Grand Prix. Liczę też na wsparcie polskich kibiców. Jestem pewien, że się nie zawiodę – mówi Robert Kubica, kierowca ORLEN Team ART.

W Niemczech działa 585 stacji star, które w ostatnich miesiącach przeszły proces co-brandingu. Obok znanej w Niemczech marki star, na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz ekranach wewnątrz stacji widoczny jest logotyp ORLEN. Proces co-brandingu przeprowadzany jest również na 415 stacjach w Czechach i 10 na Słowacji, które działają pod marką Benzina.

Angażując się w DTM myślimy przede wszystkim o rynku niemieckim, gdzie seria ta jest wyjątkowo popularna, ale wyścigi śledzą też kibice sportów motorowych na całym świecie, również w Polsce. Na żywo z trybun zmagania obserwuje co roku 600 tysięcy kibiców w siedmiu krajach. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu w DTM, rajd Dakar, a także obecność w ORLEN Team niemieckich zawodników wzmacniamy rozpoznawalność marki w Niemczech – mówi Waldemar Bogusch, Prezes Zarządu ORLEN Deutschland.

DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) to najważniejsza seria wyścigowa w Niemczech i najbardziej prestiżowa europejska seria wyścigów aut turystycznych. W sezonie 2020 odbędzie się dwadzieścia wyścigów na dziesięciu najciekawszych torach siedmiu krajów Europy. Rywalizację będą obserwować kibice m.in. na takich legendarnych torach jak Monza (Włochy), Brands Hatch (Wielka Brytania), czy Nürburgring (Niemcy). Wyścigi DTM pokazywane są też przez telewizje w 50 krajach świata. Sezon rozpocznie się w ostatni weekend kwietnia na belgijskim torze Zolder, a zakończy 4 października na niemieckim Hockenheimring.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Łukasz Kabaciński wsiada do auta klasy Rally2 na dłużej

Łukasz Kabaciński i Michał Kuśnierz zdradzili swoje plany dotyczące nadchodzącego sezonu ProfiAuto RSMP. Załoga pojedzie cały sezon...

Testy ELMS rozpoczęte: Kubica najszybszy o poranku!

Na niecały tydzień przed pierwszym wyścigiem tegorocznej Europejskiej Serii Le Mans w Barcelonie, stawka przystąpiła do dwudniowych...

Felieton – Extreme E: Kto wyłączył dźwięk???

Stało się – elektryki ruszyły w teren! Jeszcze kilka lat temu w najśmielszych snach bym nie pomyślała,...

Tarmac Masters: onboard Miko Marczyka z opisem dzisiejszych oesów!

Przy okazji pierwszej rundy Tarmac Masters Miko Marczyk przejechał się po trasach rajdu. Przy okazji nagrał onboard...

Baja Drawsko Pomorskie dla Hołowczyca i Kurzei

Zwycięstwem Krzysztofa Hołowczyca i Łukasza Kurzei zakończył się w sobotę rajd Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie. Zawody...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Mariusz Pelikański wraca za kierownicę – pojedzie w Wałbrzychu autem wybranym przez… kibiców

Mariusz Pelikański, mistrz Peugeot Cup z sezonu 2003 wystartuję podczas jednej z amatorskich imprez organizowanych przez grupę Walim Rajdowy. Znanego „Pelikana” zobaczymy na Wałbrzyskim...